Gå til innhold

SNIKTITT: Sonos Playbase Sonos' nye høyttaler kan fort bli din TVs beste venn


Anbefalte innlegg

Hadde Sonos samtidig hatt muligheten til å route ett HDMI signal igjennom, og hatt dekodere for Dolby True HD og DTS MA, så hadde man også fått utnyttet HD lyden, som jeg personlig ble overrasket over hvor stor forskjellen faktisk var når BD formatet kom. På eldre BD utgivelser som automatisk går til DD lydsportet, og ikke PCM lydsporet, eller der hvor det ikke er HD lydspor i det hele tatt, så merker jeg det med en gang. Blir faktisk overrasket over det hver gang det skjer. Og mine ører er ikke verdens beste etter litt lite hørselvern bruk på jobb heller.

Hadde de hatt inngang for HDMI hadde det gått på bekostning av brukervennligheten, som er selve hovedargumentet for å kjøpe Sonos. Dersom man synes det er ok å fikle med flere fjernkontroller, styre med lyd over blåtann osv. kan en like gjerne kjøpe seg en billigere lydplanke.

 

Personlig er jeg ikke overbevist om at såkalt HD-lyd er verdt kostnaden i form av dårligere brukervennlighet. Jeg vil tro høyttaleren og rommet spiller har uendelig mye større påvirkning på lyden enn 1500 kbps HD-lyd kontra 350 kbps AC3, men dette er bare mine personlige betraktninger. Kunne forsåvidt vært interessant å vite om det er gjort noen uavhengige blindtester på området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...