Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mann savner selskap av venninner

Anbefalte innlegg

Hei

Har den siste tiden begynt veldig det å ha venninner, ikke vet jeg hvorfor.. Jeg har jo kjæreste men det blir liksom ikke helt det samme føler jeg.

Hele ungdomsskolen var jeg god venn med dama til bestekompisen, men da de gjorde det slutt ble det liksom sakte men sikkert slutt for vårt vennskap også.

Par år senere fikk jeg ny venninne men hun flyttet til andre siden av landet, så det ble jo også slutt..

Så hvordan kan en i midten av 20åra få seg venninne? Uten at kjæresten min blir sjalu... Jeg er jo ikke på jakt etter ny dame heller heheh :)  Jeg drikker jo ikke alkohol pga helsa og vanskelig for å spise ute pga. helsa krever et tight kosthold...Nevner det fordi jeg synes det minsker mye av der man kanskje ville møte folk ellers da...

Anonymous poster hash: d6b39...3b7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ser du etter i en venninne? En med felles interesser? Samme hobby kanskje? Eller bare en du kan åpne deg for? Snakke om ting du gjerne ikke vil ta med damen eller kompiser?

Jeg hadde blitt lei meg om samboeren min ville prøve å finne seg en jentevenn fordi jeg ikke kunne fylle disse punktene på god nok måte.. men det er jo punkter jeg vil at en kjæreste skal kunne gi meg da, så jeg har prøvd å finne en partner som kan gjøre det. Kan jo hende at trådstarter ikke har/får det samme. 

Litt usikker på hvordan du bør legge dette frem for kjæresten din. At du aktivt vil lete etter en jentevenn i voksen alder i stedet for en kompis. Mange vil sikkert syns det er en gammeldags holdning å ha, men jeg tror nok jeg hadde syntes det var litt vanskelig. Jeg hadde prøvd, da. Bare har en følelse av at om man klaffer så godt som voksne at man blir gode venner (med forskjellig kjønn), så bikker det kanskje fort over i noe mer for den ene parten. 

Anonymous poster hash: bc8ea...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som mener at menn og kvinner ikke kan være venner fordi det like sikkert som årstidene skifter utvikle seg til noe mer - hvis dere finner dere en bifil kjæreste, skal vedkommende da ikke få lov til å ha noen venner i det hele tatt?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva ser du etter i en venninne? En med felles interesser? Samme hobby kanskje? Eller bare en du kan åpne deg for? Snakke om ting du gjerne ikke vil ta med damen eller kompiser?

Jeg hadde blitt lei meg om samboeren min ville prøve å finne seg en jentevenn fordi jeg ikke kunne fylle disse punktene på god nok måte..

Det handler ikke akkurat om det. Det er ikke hva en dame kan gi eller ikke gi. Jeg foretrekker jenter som venner fordi de er anerledes enn gutter, lettere å snakke med av en eller annen grunn.

Ville du følt at du ikke klarte å fylle punktene hvis det var snakk om en venn med penis? Hva med en ladyboy/transe?

Jeg forstår godt at det virker rart og jeg ville ikke hatt et for nært vennskap med en dame hvis jeg hadde kjæreste, men det går an å få en balanse. Så er det også viktig å ta med kjæresten hvis hun vil, man ekskluderer ikke kjæresten fordi jentevennen er bedre å ha med på "settinnting".

På andre siden så er jeg sjalu og ville ikke likt hvis en kjæreste hadde et "for godt" forhold til en annen gutt. Dobbelmoral :w00t:

Lenke til kommentar

menn og damer kan ikke være bare venner. sånn er det bare

Flere studier sier det motsatte.

Nå er mine egne erfaringer kun anektodiske, men jeg kan telle hvertfall 3 jentevenner jeg har hatt som jeg aldri har følt spor av tiltrekning til.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke bare studier som sier det, sunn fornuft sier det også. Igjen: hadde det vært riktig hadde det vært umulig for bifile å ha venner.

Det er mange andre faktorer enn seksuell tiltrekning som skaper problemer med forhold mellom folk av forskjellige kjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange andre faktorer enn seksuell tiltrekning som skaper problemer med forhold mellom folk av forskjellige kjønn.

Som hva da? Jeg har aldri skjønt det der. I min omgangskrets er dette ikke noe problem - menn og kvinner er like gjerne venner som kjærester.

Lenke til kommentar

menn og damer kan ikke være bare venner. sånn er det bare

Det er selvfølgelig bare tull. Klart det går an å være glad i en av det andre kjønn uten at du ønsker å pule dem. Jeg har fler kvinnelige enn mannlige venner, og opplever ofte at de er langt mer forståelsesfulle og greie å ha med å gjøre enn andre menn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...