Gå til innhold

Amotor: Test av Mitsubishi Lancer Sport

allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når dere tester biler, hvorfor gir dere motoren en dårlig karakter (her, 4/10) fordi den er svak? Motoren er sikkert veldig driftsikker (er jo MitsuBitchi), så jeg syns det var dårlig av dere å gi den kun 4/10. Samme gjelder karaktersettinga av kjøre opplevelsen, dere sier jo at den er en flott kjøre maskin, sportslig og stiv. Men den har en ytelsesvak motor.. Det er ingen sportsbil dette her, syns dere bør tenke litt inviduelt på hver enkelt bil når det gjelder karakter setting...

Eller er dere kun innstilt på å teste "superbiler"?

Lenke til kommentar

det er jo vanskelig å gjøre en test på driftsikkerheten på en motor i en liten test ..

og man kan jo ikke gå etter ryktet. da kan man jo drite i hele testen å lage en "rykte rapport".

ryktet sier denne bilen er bra .. bla bla bla .. det blir jo bare dumt

tenker nok den testen er 100% for å bedømme ytelsen på motoren ..

og ikke noe de ikke kan teste .. som driftsikkerheten

Lenke til kommentar

la meg ta et eksempel .. en BMW 316i og en 320d ..

320d er ikke sprek eller rask men den duger .. mens samme bil med en mindre motor da en 316i sliter å komme opp i 80km/t ... mend 320d klarer det lett .. ville man gikk 320d og 316i samme karrakter bare fordi det er 2 helt forskjellige motorer?

bare fordi den ene er en 2liters Disel og den andre er en 1.8liters bensin ? (selv om dagens 316i har en 1,8liter så er den DØD!! gammle 318i med samme volum er kjappere)

Lenke til kommentar
Når dere tester biler, hvorfor gir dere motoren en dårlig karakter (her, 4/10) fordi den er svak? Motoren er sikkert veldig driftsikker (er jo MitsuBitchi), så jeg syns det var dårlig av dere å gi den kun 4/10. Samme gjelder karaktersettinga av kjøre opplevelsen, dere sier jo at den er en flott kjøre maskin, sportslig og stiv. Men den har en ytelsesvak motor.. Det er ingen sportsbil dette her, syns dere bør tenke litt inviduelt på hver enkelt bil når det gjelder karakter setting...

Eller er dere kun innstilt på å teste "superbiler"?

Da vi tester biler ser vi bruksområdet og hva bilen er rettet mot. Mitsubishi Lancer Sport skal være en mellomklasse familiebil meg litt sportspreg, men kan også kalle til ungdommen. Den har sportspreget interiør slik jeg beskrev i testen, men sportspreget vises ikke i motoren. Altså motoren er så svak det ødelegger hele kjøregleden i denne bilen. Du sitter ikke der med sportstoler og momoratt for å putre rundt uten kraft.

Hadde bilen i motsetning vært en standard Lancer hadde jeg sett en del anderleder på bruksområdet og hva bilen retter seg mot.

Jeg kan ikke ta for mye hensyn til om motoren bil holde i 20 år da det ikke er noen direkte dokumentasjon ang. driftsikkerheten over lang tid nå på en slik ny bil så punktet motor er mer en kombinasjon ang. motorkraft, forbruk og hvordan motoren passer til bilen og bruksområdet.

Vi er dog alltid ute etter å forbedre oss :)

Lenke til kommentar
Trodde 316 og 318 begge hadde 1,9L nå jeg..? For å få litt mer moment, bare at de har tatt ut forskjellig antall hester i dem.

Dette vet sikkert noen andre mer om enn meg :yes:

skal jeg være erlig .. har jeg ikke peil lenger .. BMW har klart å fucket en god måte å vise størrelsen på motorene på..

tilogmed Merc har begynt å fucke med det nå .. C180 har ikke 1.8 den har en 2liters .. faens idioter hele gjengen .. (heldigvis har resten av bilene til merc fortsatt størrelsen i navnet .. C200 har fortsatt 2liter osv .. hvertfall alle de jeg vet om..)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...