Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en jobb som innebærer rapportskriving. Rapporten baserer seg på en mal, og jeg har begynt å tenke på en måte å gjøre rapportskrivingen enklere. Det blir vel en form for programmering/laging av makroer tror jeg. Jeg kan ikke programmering i utgangspunktet, så tilgi forsøket mitt på å forklare.

Det er mye som går igjen i rapportene, avhengig av utgangspunkt.

Si at jeg har tre inngangsparametre som kan variere og som avgjør innholdet i rapporten. Altså, hvis jeg velger parameter 1 til å være verdi 1, så er det et gitt resultat som kommer opp i tabell 1. Hvis parameter 1 har verdi 2, så kommer et annet resultat i tabell 1.

Kan jeg lage makroer som vil kunne fylle i resultatene i tabellen for meg? Det jeg ønsker er en inngangstabell hvor jeg fyller inn parameter 1, 2 og 3, også fylles resten av tabellene med riktig resultat. Dette er selvfølgelig grovt forenklet, men jeg håper noen forstår hva det er jeg er ute etter, og også har tips til hvordan jeg kan gå fram for å lære meg det jeg trenger for å få det til.

Jeg må bruke word, og jeg ønsker å kunne legge programmeringen/makroen inn i en eksisterende mal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...