Gå til innhold

Nattbilde II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skrev kommentar, men den forsvant. Godt komponert dette panorama med herlig lys som de to nordboerne nevner. Her har også vært på langrennski.. Mvh Gunnar

Ja, av og til forsvinner kommentaren en har tenkt å legge ut. Spesielt irriterende når man har skrevet en lang og gjennomtenkt kommentar. :)

Her har jeg også gått på ski. Jeg husker den gangen man patkerte langs vegen og klatret opp på høye brøyteskavler før man satte på seg skia. :D

I dag blir det kjørt flotte turløyper her....når det er nok snø da..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott nattlig landskap med en passende innramming av bjørkestammene . Det grønne er nok nordlys men ikke så mye som en skulle ønske . Før eller siden får du nok fanget det .

Apropos kalde fingre ved vinterlige nattfoto :

www.adorama.com har hansker som skal være til bruk ved fotografering .

Alec

Lenke til kommentar

Ja flott lys lady :yes: 

Leif :cool:

Takk skal du ha Leif! Jeg hadde jo håpt på mer nordlys da, men det fikk jeg ikke :D

Good evening lady

Vanskeligt at fange nordlys ;)  Har vært mye hos meg, ja all over :D  Kanske heldigere neste gang :thumbup: 

Lajf :cool: 

Hei Lajf,

hvorfor tar du ikke et nordlysbilde til meg da? ;)

Your little Queen. :)

Lenke til kommentar

Med moderne kameraer kan du nesten gjøre natt til dag samtidig som både stjerner og nordlys kan observeres. Jeg var ute i natt og hadde håpet på DEN nordlysnatten, men det gikk ikke helt i boks . . . dessverre.

Du trenger litt flaks for å få alt til å klaffe.

På tross av at det nordlyset du har fått med ikke er av det mest spektakulære slaget, er det utvilsomt med på å fargelegge himmelen.

Etter en del nordlysfotografering har jeg funnet ut at jeg liker at bildene ikke blir for lyse. I det siste har jeg forsøkt å kompromisse litt ved å justere diverse parametre slik at blidene blir mørkere, men samtidig

ikke taper for mange detaljer. Du kan f.eks se det jeg har lagt inn i natt.

Du har fått til en lekker scene og trærne du har dandert bildet med gir det ekstra dybde. Som sagt, du er flink til å finne flotte motiver. Godt jobba.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Ja flott lys lady :yes: 

Leif :cool:

Takk skal du ha Leif! Jeg hadde jo håpt på mer nordlys da, men det fikk jeg ikke :D

Good evening lady

Vanskeligt at fange nordlys ;)  Har vært mye hos meg, ja all over :D  Kanske heldigere neste gang :thumbup: 

Lajf :cool:

Hei Lajf,

hvorfor tar du ikke et nordlysbilde til meg da? ;)

Your little Queen. :)

Hei my little Queen :) 

Jeg skal prøve neste gang det er nordlys, ja om jeg ikke :sleep: då ;) 

Lorden Leif :cool: 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...