Harald Brombach (digi.no) Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Informasjon om 1,4 milliarder spammottakere har blitt lekket Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Et kupp av Vickery dette. Ikke bare kommer han opp i medieomtaler, han får i tillegg omtalt MacKeeper, som trolig er noe av det verste søppelet man kan installere på en Mac. :-( 5 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Kunne vært interessant å se på seg selv der. Epostadressene røper jo raskt hvilke tjenester som har lekket ut informasjon når man bruker unike adresser til alle tjenester. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Blir interessant å lese om straffen disse folka kan få. Dette er jo mye mer interessant enn slike ting som orderud-saken og slikt mediakvern. Kvern heller om dette i 10-15 år 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg var innom en bilforhandler og bestilte noe til bilen min. de registrerte e-postadressen min. To dager etterpå fikk jeg en e-post med faktura der jeg skulle betale inn kr 968, tilsynelatende fra regnskapsavdelingen til dette firmaet. Siden jeg jobber med data og er opptatt av sikkerhet, reagerte jeg på denne e-posten som selvfølgelig var falsk. Jeg meldte dette til bilfirmaet og ba dem be om eksperthjelp fordi datasystemet deres var kompromittert, noe de tok alvorlig. Jeg fikk forresten også e-post fra FN der jeg ble opplyst om at jeg hadde vunnet 3,5 millioner USD. Jeg skal bare overføre noen titusener til en konto for å få utbetalingen. Jeg ser virkelig fram til dette. Jeg har allerede bestilt ny bil og båt. Men jeg tipper meldingen var feilsendt. Den skulle sikkert til en advokat. Griskheten blant advokatrasen har ingen øvre grense. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Kunne vært interessant å se på seg selv der. Epostadressene røper jo raskt hvilke tjenester som har lekket ut informasjon når man bruker unike adresser til alle tjenester. Hadde du vært i listen hadde du motatt spam. Mottar du spam kan du bare se hvilken epost de sender spammen til.. Endret 6. mars 2017 av Merko. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Hadde du vært i listen hadde du motatt spam. Mottar du spam kan du bare se hvilken epost de sender spammen til.. Det mest interessante hadde vært de andre kolonnene, ikke bare adressene. 1 Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Et kupp av Vickery dette. Ikke bare kommer han opp i medieomtaler, han får i tillegg omtalt MacKeeper, som trolig er noe av det verste søppelet man kan installere på en Mac. :-( Absolutt!! MacKeeper er ansett som Malware av mange – med god grunn. Jeg ville være svært forsiktig med å bruke MacKeeper som kilde: http://www.thesafemac.com/ongoing-mackeeper-fraud/ Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Kunne vært interessant å se på seg selv der. Epostadressene røper jo raskt hvilke tjenester som har lekket ut informasjon når man bruker unike adresser til alle tjenester. Riktig, synd man ikke får sett på lista, og må bare ta artikkelen på ordet når han\hun sier at hun finner sine venner på lista.... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Kunne vært interessant å se på seg selv der. Epostadressene røper jo raskt hvilke tjenester som har lekket ut informasjon når man bruker unike adresser til alle tjenester. Riktig, synd man ikke får sett på lista, og må bare ta artikkelen på ordet når han\hun sier at hun finner sine venner på lista.... Må innrømme at det bare er synd inntil andre spammere og scammere også ser på hele lista... ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå