jossa Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 hei er 17 å blir 18 om 10 måneder... skal kjøpe bil før jeg blir 18 så jeg har den klar til jeg får lappen.. har ca 10 000 å rutte med... sikler så sinsykt på en nissan 200sx.. (vet vet) men den får du ikke til under 80 000 å så mye tror jeg ikke at jeg klarer å skaffe.. skal prøve å få meg jobb.. noen som vet av jobb i tromsø området? bilen må ha: bakhjulsdrift som går ant å kjøre på vinteren (rust) sportslig preg (men ikke no jalla ricer , vet du ikke får mye til 10 000 men) komfor relativt lavt forbruk ikke altfår dyr forsikring samt turbo du kan skru på en skrue får å øke fra 0,4 til 1,2 hehe helst en bil av typen.. "fjærne en pling å en plong så har du masse ekstra krefter " relativt driftsikker kjøre egenskaper men nå begyner timen så jeg må gå! så på forhond takk Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det virker som om du forventer mye av en bil til 10k.. jeg er selv ute etter bil i klassen 8-12.000, og tenker mest på att den skal vere billig i drift da jeg er student! så noe monstermotor blir det ikkje, får vente til jeg kommer i jobb! Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det jeg biter meg fast i er at du vil ha bakhjulsdrift. Det virker sikkert kult, men på vinteren er det ikke bestandig å anbefale. "fjerne pling/plong her og der = masse hester" høres japansk ut for meg. Men da forsvinner de fleste bakhjulsdrevne biler. Turbo er ofte synonymt med dyrt. skal du ha forsikringen på deg selv kan jeg garantere at du må ut med 5-10laken i året biler (med bakhjulsdrift) som bruker å være billige (og som jeg kan komme på i farta): sierra scorpio rekord omega 240 bmw 3serie biler med turbo som passer inn i ditt budsjett: en volvo 240 med rust http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=334172 var det eneste jeg fant Skulle det være ønskelig kan du få kjøpt min bil (1986 ford scorpio 2.0i) som har gått 237tusen, starter og går uansett utetemperatur, god å kjøre, bakhjulstrekk (som du ønsker deg), stereo, nye dekk, soltak, osvosv... Den pluss en akkurat maken bil (delebil uten skilt, men starter og går) får du for 10000kroner. Lenke til kommentar
L&D Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Tror du må senke kravene dine betraktelig for 10000 Lenke til kommentar
jossa Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 ok.. hehe ja jeg er nokk alt for kravstor.. ja d hørtes ut som et greit tilbud da... kunne vi snakke mere over PM å eventuelt msn? hvordan er scorpioen i drift? forbruk.. rep/service.. har du noen bilder? mye rust? å den delebilen? er det no galt på den? (untatt reg.) å en veldig viktig ting.. forsikringa? Lenke til kommentar
jossa Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 en vist man kutter ned på krava en del? ... forhjulstrekken kan nå så bare være da Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ta en titt i avisa. Ser selv litt på bil. Øker du til 20k, får du fort mer å velge mellom. Så selv på en Omega 3000i 1990 til 30k, 207hk Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ta en titt i avisa. Ser selv litt på bil. Øker du til 20k, får du fort mer å velge mellom. Så selv på en Omega 3000i 1990 til 30k, 207hk den blir billig å forsikre veit jeg..... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 på død og liv .. kjøp en bil som koster mindre enn hva den koster å forsikre! Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja, forsikringa er dyr. Har egentlig ikke tenkt å kjøpe bil, men vurderer det. uansett, en forsikring skal MINST stå i mitt navn, den går nok under min far, som har full bonus og i det hele tatt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Til deg som ville ha litt info om scorpioen så kan jeg ta kontakt med deg etter helga. Skal reise bort i helga. Omega 3.0i til 30k må enten være stasjonsvogn eller sveitserost.. HAr sett rundt og de fleste ligger mellom 40 og 90tusen :o Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Omega 3.0i til 30k må enten være stasjonsvogn eller sveitserost.. HAr sett rundt og de fleste ligger mellom 40 og 90tusen :o Eller kanskje rekkemotor på 6 sylindre og 177 hester. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=352805 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=357923 Den til 14000 er vel neppe noe å gå for, sikkert mye som må fikses. Skal du ha en skikkelig omega med 204hk, må du vel nærme deg 40-tallet, den jeg så på til 30k er fjernet. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=347051 Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har et spm her trenger en bil å rutte med i mellom fasen før jeg får min celica, og lurer på hva dere kan anbefale for noen tusenlapper, bilen skal gå i maks et år. Kanskje noen av dere har bestemødre som har en gammel bil de gjerne vil ha solgt. Mine krav er følgende: Forhjulstrekk og japansk. Everything goes! maks 10 tusen. Har hovedforfall på min eksisterende forsikring på 22K så dette gidder jeg ikke lengre! Bilen selges på Tirsdag og da må jeg ha noe dritt å kjøre rundt i. Lenke til kommentar
Herodes Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Skal du ha en grei bil til den prisen, så anbefaler jeg en BX GTi, den er ypperlig! Det eneste jeg ikke er sikker på, er forsikringen, men det er jo bare å ringe et selskap å høre? Herodes Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Scorpioene er som regel hardt preget av rust i kanalene og hjulbuen, en kjent problem med dem, når dem er så pass gamle. Veldig kipt, for til å være så gamle, er dem faktisk pene, og interiøret på f.eks. en 88 modell, er faktisk ganske moderne og pent, i forhold til en 88 merce. Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ganske DRIT med at forsikringen skal være så dyrt for dem som nettopp har fått seg bil. Hvis du kjøper en dritt bil til 1500 (altså vrakpanten), si en gammel ford sierra 83 modell, 1.3 liter (som du fikser opp), så må du pine betale ca 5700 pr. år i forsikring, og det er når du er OVER 25!!! Bilen er jo ****** ikke verdt det en gang. Skal du kjøpe en 92 bmw, så må du betale rundt 30.000 i året på forsikring, hva er logikken i det?? Synes forsikringselskapene burde ta sterk hensyn til om føreren har kjørt feilfritt de siste 3 årene, med rent rulleblad osv... Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du trenger ikke å ha kasko. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 hva er kasko? kunne noen forklare dette med forsikringen for meg? Lenke til kommentar
lmoxness Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 En Ford Granada har værtfall komfor!! Det er det ingen tvil om.. trekker på rette hjula å altså bak... En 2.8i går jo ganske gått... En 2.3 er jo heller ikke tosken. (har det selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå