AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hei Kort forklart hadde jeg et ENK jeg drev en stund siden. Hadde annonse på 180.no etter å ha bli lokket til et tilbud på et år med oppsigelsesfristen osv. Mottok da et år siden faktura på kr2000 og klaget på dette, men kom ingen vei. Sa jeg ikke ønsket tjenesten mer da firma er satt på vent. Betalte de sure pengene og tenkte de avsluttet nå. Nå et år senere får jeg ny faktura selv om jeg indirekte har sagt opp skriftlig. Har prøvd å forklare, men får bare veldig frekke og direkte svar at 'fakturs forventes innbetalt til xx' osv. Jobben har akkurat gått konkurs så jeg har ingen mulighet til å betale, selv om jeg pent har forklart dette får jeg bare frekke svar tilbake. Hvordan er saksgangen deres mot meg/mitt enkeltmannsforetak, og hvordan kan jeg bestride kravet? Anonymous poster hash: 0495c...bce Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Herre... hvor lenge skal opplysningstjenester få holde på og lure penger fra bedrifter?? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hva da sagt opp indirekte. Enten har du sagt opp, eller så har du ikke. Har du en kopi av den eposten der det tydelig fremgår at du avslutter ditt kundeforhold og at det er innenfor fristen før nytt abonnement begynner å løpe, da har du det på det tørre. Bestrid kravet med settingen: Jeg bestrider kravet. Det vedlegges kopi av epost der det tydelige fremgår at jeg har avsluttet mitt kundeforhold til dere. Vi ses i forliksrådet hvis dere ønsker å føre saken videre. Mvh mr. X Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Vær klar over at næringssalg er noe helt annet enn forbrukersalg. De ser gjennom hos Brønnøysundregistrene og kjører hardt ut med salg mot nyetableringer! 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg fant denne tråden på et annet forum: https://www.reddit.com/r/norge/comments/5cyc39/enkeltmannsforetak_svindlet_trenger_hjelp/ Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Like relevant: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726340&page=1 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Takk for svar, skal lese etter jobb. Hvor løses dette? Som forbruker er det jo Forbrukerrådet. Enkeltmannsforetak er jo teknisk sett kravet rettet mot meg, men som firma uten de samme rettighetene. Hva er eventuelt verste utfall av saken mtp saksomkostninger om jeg skulle tapt en eventuell sak? Har svart at jeg ikke har mulighet til å betale og tidligere sagt opp, samt at jeg nå bestrider kravet. Hva skjer videre? Holder det eventuelt å si at jeg har sagt opp på telefon også? Anonymous poster hash: 0495c...bce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå