Gå til innhold

Vvs ingeniør

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har et spørsmål til dere. Jeg har rotet litt med utdanningen min så trenger litt hjelp , gjerne med en person som kan dette. Jeg ble ferdig med vgs studiespesialisiering også begynte jeg å studere 3 år på BI eiendomsmegling , jeg ble ferdig med den også . Etter hvert så fant jeg ut at det er egentlig ikke det jeg har lyst å gjøre i mitt karriereliv. Jeg vil gjerne bli ingeniør , gjerne noe som ligner på vvs ingeniør, men magler noen fag fra vgs , jeg er litt usikker hvordan skal gjøre dette. Jeg har lest litt om forkurs til ingeniører og tresemesterordningen hvilken av de to er best for meg? Jeg bor i Oslo og ønsker meg å studiere i Oslo eller i nærheten. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Jeg har et spørsmål til dere. Jeg har rotet litt med utdanningen min så trenger litt hjelp , gjerne med en person som kan dette. Jeg ble ferdig med vgs studiespesialisiering også begynte jeg å studere 3 år på BI eiendomsmegling , jeg ble ferdig med den også . Etter hvert så fant jeg ut at det er egentlig ikke det jeg har lyst å gjøre i mitt karriereliv. Jeg vil gjerne bli ingeniør , gjerne noe som ligner på vvs ingeniør, men magler noen fag fra vgs , jeg er litt usikker hvordan skal gjøre dette. Jeg har lest litt om forkurs til ingeniører og tresemesterordningen hvilken av de to er best for meg? Jeg bor i Oslo og ønsker meg å studiere i Oslo eller i nærheten. Takk for svar.

Tresemester vill være kjappest, men det vill ta fra deg feriene. En må gjerne bruke flere ferier på å ta fag en mangler. Forkurs tar en alt først og så starter en på ingeniørutdanningen. Så det er litt opp til deg, og opp til hvilken retning du vill(ikke alle institusjoner støtter tress osv)

Lenke til kommentar

Som jeg ser så er det vanskeligere å komme til forkurs enn tresemesterordrning Ved HiOA f.eks. Kan man søke både til forkurs og tresemesterodrning eller hvordan fungerer dette? Og siste hvor mye koster det per semester (avgift)

Lenke til kommentar

Som jeg ser så er det vanskeligere å komme til forkurs enn tresemesterordrning Ved HiOA f.eks. Kan man søke både til forkurs og tresemesterodrning eller hvordan fungerer dette? Og siste hvor mye koster det per semester (avgift)

Typisk søker en vell "lokalt" opptak ved høgskolen når en søker forkurs, mens når en søker på en bachelor søker en via studweb osv. Så du kan nok fint søke på begge, ja. Semesteravgift er vell 500+. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...