Gå til innhold

Zalman 6000 CU-AL

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden med en test av denne, på en athlon 1400. Noen som kommer til å lese den? Jeg blir ferdig imorgen kveld. Da er mitt Lian Li kabinett her, og jeg orker flytte og fjerne den gamle Taisolen...

Mvh

kjello2

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-02-28 09:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ligger på 54 grader ved idle, går opp på 61-64 grader ved full load over tid.. Men jeg har ikke mest gjennomstrøm av luft i kassa mi (dempa chiftec dragon midi sølv). Med kasse døra åpen ligger cpu på ca 47-48 ved idle.

Har elitegroup k7s5a med sis735 chipset så jeg får dessverre ikke benytte meg av software som Vcool eller lignende..

Den kjøler ikke spesielt bra her, men den er stille da, og det teller mye for meg :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-28 19:09, kjello2 skrev:

Jeg har installert, testet og sånt nå. Ikveld noen gang kommer omtalen. Kanskje ved midnatt. Bilder er også tatt. Og alt dette ble gjort i et Lian Li kabinett. Så det kabinettet blir det også en omtale på snart. Kanskje imorgen?
:grin:

kanskje..

Lenke til kommentar

Okei folkens. Jeg kan fortelle dere resultatene da:

Jeg har dessverre ingen bilder, fordi at jeg presterte å kutte over min overføringskabel. Ja, jeg vet, det er teit, men sånn er livet.

Romstemp = 22 grader celsius

Kjøler 1 = Taisol CGK, den populære med kobber, standard tynn delta vifte

Kjøler 2 = Zalman CNPS 6000 CU-AL, I BARE SILENT MODE!!!! VIKTIG Å HUSKE DET!!!

Kabinett 1 = Aopen HQ45 dårlig lufting i lukket tilstand

Kabinett 2 = Lian Li PC-60, middels lufting, viftene kjørte på 5-7 volt, altså de i kabinettet.

Kjølepasta = Artcic Silver 3

Hovedkort = Abit KT7A

Cpu = Athlon 1400 mhz @ 140 FSB x 10

Åpen Idle = 20 minutter åpent kabinett ingen aktivitet.

Lukket idle = 20 minutter lukket kabinett ingen aktivitet

Åpen Max = 20 loops 3dmark 2001 1st Edition ingen sidedører

Lukket Max = 20 loops 3dmark 2001 1st Edition med sidedører

Taisol:

Aopen kabinett, åpent, idle = 41

Aopen kabinett, lukket, idle = 44

Aopen kabinett, åpent, MAX = 46

Aopen kabinett, lukket, MAX = 51

Lian Li, åpent, idle = 41

Lian Li, lukket, idle = 43

Lian Li, åpent, MAX = 46

Lian Li, lukket, MAX = 48

Zalman, ble dessverre bare testet i Lian Li kabinettet... beklager for dette, jeg var så begeistret for Lian Li kabinettet at jeg ikke orket med mer Aopen:

Lian Li, åpent, idle = 42

Lian Li, lukket, idle = 44

Lian Li, åpent, MAX = 47

Lian Li, lukket, MAX = 49

Jeg tar inget ansvar for at noen av disse resultatene er veiledende, dette er rett og slett hva jeg fikk, alle temperaturer ble avlest av Abit's onboard sensor, og volt instillingen på athlonen var 1,6 volt. Og den gikk på, som sagt, 140 x 10.

Selv ble jeg veldig positivt overrasket av Zalman. Kjøleren har jeg bare kjørt i silent mode, fordi det er derfor man kjøper denne, i vanlig mode bråker den noe, synes jeg.

Husk, at dette er hva JEG fikk, jeg har hørt at tempavlesningene som folk har gjort med Zalman kjølerne er SVÆRT varierende, all goop ble påført akkurat som det skal gjøres, tynt og fint, kontaktflatene ble sjekket. Coren var hel og fin. Volten var så lav som stabilt var på begge kjølernes tester. Eller av varmeutviklere var det en geforce 3 ti 200 overklokket til ti 500 hastighet i maskinen. Og 640 mb sd ram som kjørte på 140 mhz.

Noe som er viktig å legge merke til er at Lian Li kabinettet har 3 vifter inkludert, alle disse kjørte på så lavt som mulig, den viften som var på motherboard trayen hadde jeg montert en Zalman Fanmate på, og den gikk vel på mellom 5-7 volt. Romtemp var 22 stabilt under alle tester.

Som sagt, jeg er sjokkert av Zalman, og resultatene, når jeg har hørt MYE annet om den her på forumet, så, jeg vet ikke, er jeg heldig? Eller har jeg et bra kabinett? Jeg tror på begge jeg!

Mvh

kjello2

For kommentarer og ønske om omtale av Lian Li PC-60 kabinett -> [epost fjernet]

Zalman kan kjøpes hos http://www.netconnection.no og http://www.3dfxcool.no

Taisol selges så vidt jeg vet nesten overalt...

JA, ENDA EN VIKTIG TING -> TAISOLEN ER IKKE HØRBAR I STILLE KJØRING!

Lian Li kabinett

Abit KT7A

Athlon 1400 @ 140 x 10

Zalman 6000 CU-AL( stille takk!)

640 megabyte sdram @ 140mhz

Geforce 3 TI 200 @ 245/495

Terratec DMX Xfire 1024

80 gigabyte WD Caviar

ADSL 1024/256

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-03-01 15:31 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-03-01 15:45 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-10-29 18:23 ]

Lenke til kommentar

Taisol:

Aopen kabinett, åpent, idle = 41

Aopen kabinett, lukket, idle = 44

Aopen kabinett, åpent, MAX = 46

Aopen kabinett, lukket, MAX = 51

Lian Li, åpent, idle = 41

Lian Li, lukket, idle = 43

Lian Li, åpent, MAX = 46

Lian Li, lukket, MAX = 48

Zalman, ble dessverre bare testet i Lian Li kabinettet... beklager for dette, jeg var så begeistret for Lian Li kabinettet at jeg ikke orket med mer Aopen:

Lian Li, åpent, idle = 42

Lian Li, lukket, idle = 44

Lian Li, åpent, MAX = 47

Lian Li, lukket, MAX = 49

Rart, jeg kjøre min t.bird på 47 grader på full load etter ca 2-3 timer med UT. Trur da neppe at min Global Win vifte og kjøleribbe kan være bedre en Zalman 6000 Cu-al.

Driver du overklokking eller?

Lenke til kommentar

Du sendte meg en mail med det der, og jeg svarte, at jeg har kjørt denne i SILENT MODE, noe som tilsvarer at viften kjører i halvparten så høy hastighet som den kan, og UT kvalifiserer seg vel ikke som et stressende spill idag, ihvertfall ikke for å måle max temp?

Uansett, jeg kjørte Zalman viften i STILLE MODUS, noe som skal tilsvare ca 12 dB, etter zalman selv. Og selvfølgelig slår ikke Zalman noenting, det er en STØYSVAK løsning!!! Ikke noe som skal kjøle så mye som mulig. Det er derfor det heter CNPS, jeg husker ikke hva C'n betyr, men nps betyr noise prevention system.

Husk det, dette er ikke direkte for overklokkere, men jeg syntes allikevel at Zalman har gjort en god jobb med CU-AL.

Jeg skrev en omtale av noe, jeg sa ikke at det SKULLE slå noe, eller noe annet. [punktum]

Mvh

kjello2

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 19:54, Mackøl skrev:

Har en xp1600+ og zalman 6000 cu - aldri prossesortemp over 40 grader - har 2 kabinettvifter - alt går i silent mode.

En athlon 1400 produserer betydelig mer varme.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-01 15:29, kjello2 skrev:

Som sagt, jeg er sjokkert av Zalman, og resultatene, når jeg har hørt MYE annet om den her på forumet, så, jeg vet ikke, er jeg heldig? Eller har jeg et bra kabinett? Jeg tror på begge jeg!

Nå kan jeg bare sammenligne med med mitt eget miditower med 2 stk kabinettvifter.

Jeg ligger på ca 45 grader ved Idle og 53 grader ved maks last.

Alle viftene går på 5 volt

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som har samme skjermkort, når han kutta ut det, sank temp i kab med 4-6 grader. Og en lignende sekning skjedde også på cpu, alltså, voodoo 5 5500 tror jeg er en ganske forferdelig varme-"synder"...

Bare et tips :smile:

Mvh

kjello2

Lenke til kommentar

Hehe... kan nok stemme det... kortet mitt er ikke overklokket, men på oversiden av kortet er det så varmt at jeg nesten svir fingrene av meg.

Er jo forresten ikke mange kort som krever en ekstra strømtilkobling...... Mere strøm = mere varme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...