:utakt Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Hei, Jeg har et regneark der oppsettet ser ut som på vedlagte bilde. Er det mulig å sortere kolonnene slik at raden med kun 1 oppføring i kolonne B (dvs. rad 3) kommer øverst i listen, deretter den med 2 oppføringer (rad 4) og så den med 3 oppføringer (rad 2)? Endret 6. mars 2017 av :utakt Lenke til kommentar
sp3c Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Meg bekjent er det ikke mulig å sortere denne direkte. Men ved hjelp av en hjelpekolonne i C (som evt. kan gjemmes hvis det er ønskelig) kan du telle for eksempel mellomrom i teksten og så sortere ut fra denne kolonnen. Dette kan gjøres ved følgende formel (usikker på hva de norske kommandoene er):=LEN(B2)-LEN(SUBSTITUTE(B2," ","")) Man kan også bytte ut det markerte området med noe annet enn mellomrom som separator mellom oppføringene i kolonne B (i tilfellet oppføringene vil ha et mellomrom i seg som "test 6.jpg". Endret 6. mars 2017 av sp3c 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Takk! Ser ut til at denne fungerer for meg, på norsk og jeg har erstattet separator mellomrom med punktum: =LENGDE(B2)-LENGDE(BYTT.UT(B2,".","")) Må teste litt til, men dette virker lovende. Endret 6. mars 2017 av :utakt Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 I eksemplet ditt er det komma som er separator, ikke punktum. Men hvis hver oppføring inneholder ett og bare ett punktum så er det en vel så god løsning. Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå