joka Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hei blir det kontrollert om auto start/stopp fungerer på EU kontroll? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Kan ikke tenke meg at det er et problem om den fungerer som om den ikke hadde den funksjonen. Endret 6. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Tvilsomt at det er et kontrollpunkt. I så tilfelle er det vel vanskelig å kontrollere siden start/stopp ikke slår inn før motoren er varm. Litt på siden, hvis noen har gode tips på hvordan man kobler ut start/stopp permanent så er jeg takknemlig (passat). Største irritasjonsmoment som finnes. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Det er ikke et kontrollpunkt. Hvis det blir mangel så er det fordi det utgjør en fare. F.eks at den slår seg av automatisk, men må startes manuelt. Det kan trolig programmeres ut. Finn noen med VCDS. Endret 6. mars 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Litt på siden, hvis noen har gode tips på hvordan man kobler ut start/stopp permanent så er jeg takknemlig (passat). Største irritasjonsmoment som finnes. jeg brukte VCDS for å "fikse" det på en Golf 2014 mod (dette skal funke på VW, Audi og skoda) start/stopp kan ikke deaktiveres, men det går å endre på noen parametre slik at start/stopp ikke funker. 1. det er en tempinnstilling som standard står på -50C, endre den til 50C, og start/stopp vil ikke trigges før det er varmere enn 50C utendørs... dette funker ikke på alle biler.. heller ikke på Golfen jeg fiksa 2. spenning.. endret innstillingen fra 7,6V til 12V... og start/stopp ble ikke trigget http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/disable-stop-start-vcds-tweak-94276.html edit. tips: baklys alltid på... http://www.golfmk7.com/forums/showpost.php?p=176368&postcount=447 Endret 6. mars 2017 av joka Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Start/stopp kan jo manuelt deaktiveres med knapp, problemet er at det må gjøres hver gang bilen starter. Skulle hatt noe smart sw som satt default verdi til deaktivert når bil starter. Lenke til kommentar
joka Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 med forslag 1, vil jo start/stopp være "deaktivert" siden det ikke vil bli over 50C i Norge. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Ok Jeg antar at man har fått avgiftlette når man kjøper bil med start/stopp, hvis man gjør grep slik at det deaktiveres, vil det være ulovlig? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Og vil det også være ulovlig å slå det av manuelt hver gang? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Start/stopp er kjekt å ha i kø, men skikkelig plagsomt når jeg skal krypkjøre inn mot betongveggen for parkering. Det absolutt verste tidspunktet for slik kenguru-kjøring er når jeg skal finmanøvrere inn mot veggen. Bilen bør respektere eierens valg. Har hen deaktivert en irriterende funksjon, så skal den fremdeles være deaktivert neste dag. Hater ting man må skru av hver dag. Jeg kunne ikke slå av trafikkmeldinger på min forrige bilradio, så hver dag i vinterhalvåret hørte jeg en Margaret Thatcher-liknende robtstemme som fortalte om et vinterstengt ferjesamband noen mil unna. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Mener verkstedet kan være behjelpelige med å omprogramere start/stopp knappen til å oppføre seg omvendt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Fikk negativt svar fra Møller på den forespørselen når jeg kjøpte bilen, begrunnelsen var bare at det ikke var mulig. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Ja, da jeg spurte dem om det var mulig å overstyre min Golf GTE slik at den kunne kjøre i EL under -10C så fikk jeg samme svaret, det er ikke mulig å styre i software. Nå, om man "klager" på denne begrensningen så finnes det en sw oppdatering, som ikke er "nødvendig" slik at man får den ikke med mindre man klager, som "bypasser" denne umulige softwaren. Det er nok mulig. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg vil tro dette har med bilens utslippstall å gjøre. Ved testing etter diverse standarder har jeg forstått det slik at det er gunstig med start/stopp i forhold til utslippene. Hvor mye det utgjør i normal bruk er en helt annen sak... Dersom dette er en funksjon hvem som helst kan deaktivere permanent i bilens innstillinger, vil jeg tro at dette vil slå ut på testene som igjen gir høyere forbruk i testene. Høyere forbruk er som kjent høyere avgifter, og slik går no dagan. Lenke til kommentar
Gjert Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Det finnes en kabel på batteriet som enkelt kan hektes av.(Passat diesel 2015 modell) Den er til en sensor som måler spenning på batteriet til start/stopp funksjonen. Når den ikke får signal vil heller aldri denne tåpelige start/stopp funksjonen slå inn. Har testet dette selv nå i flere måneder, ingen bi-virkninger. Det enkle er ofte det beste :-) Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 den sensorkabelen finnes ikke på Golf 1,2 TSi 2014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå