Jan-Inge Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Våren 2004 slipper Codemasters Race Driver 2 til PC. Her er litt som er sakset ifra pressemeldingen: "...Race Driver 2 will demonstrate its completely new physics model" real rules and real racing cars will combine with our most advanced and intuitive handling model to date. Every physical nuance of each vehicle type is accurately modelled, from tyre deformation when cornering to the centrifugal engine forces and complex aerodynamics.” Når skal Codemasters lære om fysikk og biler? Hvordan kan de nevne fysikk når de ikke lager noe som er i nærheten av simulator?. Fysikken er en vits i nr.1. Er det Need for Speed markedet de prøver å nå? Race Driver 2 will deliver an incredible selection of aspirational cars. 35 of the world's most powerful racing and street cars will be fully simulated – including Aston Martin (V12 Vanquish, DB7 and DB5), Jaguar (XJ220, XKR and E-Type), Ford (Mustang Cobra R, Ford GT, GT90, F150 Lightning Pick-up, Falcon BA), Holden Commodore VY, Mitsubishi 3000 GT, Mitsubishi EVO 7, Subaru Impreza WRX, ABT-Audi TT-R, Opel Astra V8 Coupe and AMG-Mercedes CLK. De må gjerne legge inn 1000 baner og biler, bare de legger inn skikkelig fysikk på bilene istedet for dette arcade tullet! Når skal de skjønne dette! Fysikken er en vits. Har de kjørt bil på bane noen gang? Det tror jeg ikke, for biler oppfører seg ikke slik. De burde leie inn Live for speed teamet og lære seg ett og annet. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel... de lager nok arcade spill fordi det er veldig få som gidder å spille simulatorer... si meg... hvor mange spiller NFS:U i forhold til Live for Speed? og ikke bare kom med et latterlig svar som "ouoh lloolz alle er jo fj0rtizer" Simulatormarkedet er et nisjemarket, bil-simulatormarkedet enda mer. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du har vel rett der SBS, men slike spill som TOCA og F1 må ikke bli for mye arcade, det ødelegger hele konseptet. Personlig syntes jeg TOCA Race Driver hadde veldig god handling, men med en idiot AI... des,OUT! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du har vel rett der SBS, men slike spill som TOCA og F1 må ikke bli for mye arcade, det ødelegger hele konseptet. Personlig syntes jeg TOCA Race Driver hadde veldig god handling, men med en idiot AI... des,OUT! Selvfølgelig skal de to spillene som du nevner være litt simulator... ellers hadde jo ikke F1 vært noe til show heh Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Sikkert ett godt poeng med antall som kjøper spillene, men da skal de holde kjeft om fantastisk fysikk. Det er foresten synd det skal være slik, da spillene blir veldig A4 etterhvert. Og hva har dette med fjortisser å gjøre? 250 km i en 90 graders sving. Blir litt kjedelig i lengden. Eneste du trenger er å unngå å treffe noe for å spille bra. Ikke jobbe med bilen. Og Live for speed har ikke akkurat brukt like mange kroner på å markedsføre seg. Det er ett spill for spesiellt interesserte. Endret 4. desember 2003 av Jan-Inge Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jan-Inge, mener du at kjørefysikken er så dårlig i Race Driver? Synes den er bra jeg. Spiller ganske mye bilspill, og setter pris på bilspill med forutsigbare reaksjoner. Tror det hadde blitt vanskelig og ikke minst irriterende hvis fysikken var 100% som i virkeligheten. Et eksempel på det er formel 1 spill, der du slår av alle hjelpemidlene. Der er ikke lett. Jeg setter heller pris på at de lager spill som er morsomme å spille. Det synes jeg Codemasters gjør. Men jeg forstår argumentene dine. Vi setter sorskjellige krav. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Ære være deg for at du ikke like vanskelige bilspill. Men jeg krever det. Vi er alle forskjellige Race driver. Syns du det er ekte når du svinger? Går det ikke litt vel fort uten at noe skjer? Ikke en gang støtte for clutch som mange bruker for tida. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Spørsmål til Jan-Inge.... Hvilke bilspill vil du anbefale som har så veldig bra realisme som du hinter til? Jeg kan kun komme på et bilspill som føles mer ekte enn Toca serien (hvor Toca Touring Cars 2 var best på realisme), og det er Grand Prix Legends. GPL er nå drøye 5 år gammelt og jeg finner det rart at ingen bilspill enda har klart å overgå dette i realisme.... Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvis utviklerne av spill bare lager spill som er basert på realisme, tror jeg det blir noe begrenset salg. Hvis de hadde muligheten til å implementere god realisme, simulasjon, og arkade hadde det vel blitt noe annet. Slik at hver enkelt kunne stille det inn slik de ønsket. Forstår godt at hardcore simfreaks vil ha nøyaktig kjørefysikk, masse inviklede innstillinger for camber, caster, toe in, toe out, osv. Men jeg er redd for at det blir for spesiellt og innviklet for de fleste av oss. Om Race Driver er ekte når jeg svinger? -nei, det er vel ikke det. Bilene er hverken understyrt eller overstyrt, uansett hvilket oppsett eller fart du har. Sitter godt gjør dem også. Men jeg har aldri kjørt med sladd på tørr asfalt i 200km/t, så jeg kan ikke si hvor ekte det er. Men jeg skal innrømme at også jeg kunne tenkt meg et bilspill som var realistisk, og med masse setup-options. Men jeg er redd vi må vente med det. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Realisme Har spillt toca en god del, og realismen der er utrolig bra kontra de to siste need for speed spillene. Men selvfølgelig er den ikke helt på topp. Liveforspeed er mye bedre... får håpe neste versjon av toca, eller race driver som de kaller det for blir enda bedre :-) Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Bilspill med realisme: Live For Speed (urealistisk biltype og lyd. Instillinger og kjørefølelse det går på) Nascar Racing 2003 Season + alle moddene til det F1 99-02 med ETCC mod (Touring Car Championchip mod) Colin McRae Rally 2 (Ikke spillt men hørt fra andre) Grand Prix Legends (Kjøpte for litt siden. Helt utrolig realisme. Blir helt svett av å kontrollere bilen, clutchstøtte og. Se hvor stor tilhengerskare dette har) Til Shotgun: Det finnes på http://www.liveforspeed.net Sjekk også ut http://www.papy.com Endret 5. desember 2003 av Jan-Inge Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 F1 99-02 med ETCC mod (Touring Car Championchip mod) Hvor får man tak i denne mod'n? des,OUT! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har du prøvd google? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Bak filteret på jobb så er det pokker så lett... Nei jeg har ikke prøvd google, tenkte kanskje jeg kunne slippe det med en enkel link fra en som allerede hadde det, men jeg får heller prøve google i ettermiddag da... des,OUT! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Her har du en link til en hel rekke mod... Håper du finner noe som du kan kose deg med http://f1hq.racesimcentral.com/site/page.p...=1.php&titel=t1 Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Thak you... des,OUT! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Bare hyggelig... Grunnen til min "google" reply var pga jeg synes det er litt vel mange late forumbrukere som sitter online og blar i forumet men aldri gidder å søke på noe selv. Litt uforståelig, det tar mange ganger lengre tid å poste et spørsmål og vente på svar fra noen som sikkert allikevel må ta seg tiden til å søke..... Lenke til kommentar
mr x Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 forstår godt ditt utspill Jan-Inge... hvor er de gode bilspillene med bra realisme.. slik gt 3 har til ps 2,kan ikke si at Live For Speed dekker helt dette(men fin handling på bilene) synes ikke Toca så så dårlig at det ikke går ann og kjøre det.. F1 99-02 var en stor skuffelse for meg(dårlig handling og realisme !) nei,et bilspill med god handling og bra realisme +at men kan oppgradere og justere bilene er det vi mangler(synes ikke Live For Speed oppfyller dette kravet heller) men tilbake til toca:kansje ikke prefekt handling,men du merker jo fort når bilere drar ut i svingene(for stor fart)slik at du må slakke av. det jeg savner med toca race driver er bedre styring.fins jo ikke noe mellom-styring her,enten drar bilene til venstre eller høyre.og da er det vanskelig og ligge i rett spor(selv ikke noe ratt&pedaler kan justere dette)og da blir spillet dårlig. håper vi får se et spill som har slik perfekt styring(som gt 3)på pc ! og skal et bilspill holde en stund,må det jo fins mere enn god handling,mange biler ,baner oppgraderinger spillmodus o.s.v... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 slik gt 3 har til ps 2,kan ikke si at Live For Speed dekker helt dette(men fin handling på bilene)synes ikke Toca så så dårlig at det ikke går ann og kjøre det.. F1 99-02 var en stor skuffelse for meg(dårlig handling og realisme !) Skjønner ikke helt hvordan du kan si at GT3 er mer realistisk enn Live for Speed. Jeg vil si GT3 er greit, men det har et langt større arkadepreg enn Live for Speed. Det samme gjelder TOCA Race Driver, virker faktisk som du liker de spillene som _ikke_ er sinnsykt realistiske best. F1 99-02 er jo også et eksempel på et meget realistisk bilspill, som konsollene ikke har sjans til å tangere. Langt mer realistisk enn både TOCA Race Driver og GT3 (bruker disse som eksempler fordi du trekker frem disse). Lenke til kommentar
mr x Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) har aldri sakt/skrevet at GT3 er mer realistisk enn Live for Speed...! Live for Speed har veldig bra handling(fin realistisk styring) men,skal jo mere til for at et spill skal være bra(lang levetid) hvor er alle spillmodusene og oppgraderingene i Live for Speed ? synes gt 3 har bedre styring(kansje lettere også)lett og ligge i rett spor hele tiden.noe som jeg synes er veldig viktig for kjøregleden.. hva er det som er så urealistisk med gt 3 da..! synes dette spillet nesten har alt jeg,biler oppgraderinger spillmoduler m.m. dette kan ikke Live for Speed overgå.. og grafikken på Live for Speed,vel den er ok.men ikke noe mere. F1 99-02,hva er det som er så bra med dette spillet ! ikke spesielt bra grafikk(kantete grafikk)handlingen ok men ikke noe jeg ikke har sett før på formel 1 spill.. samme banene,bilene, men kan spille fra 99-02 sesan javel,men gjør dette at spillet blir så mye bedre da.! hvis Live for Speed er så "bra" som du skriver,hvorfår spiller ikke flere medlemer dette spillet da.. og hvorfår er det ikke på topp blant listene verden over ? har ikke sett at Live for Speed har fått "10" i score noen plass ! Endret 5. desember 2003 av mr x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå