NTB - digi Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ulovlig med dyre spesialnummer til kundeservice 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Jeg ser frem til å høre hva Telia, ICE og Telenor har å si til denne nyheten. Mitt råd til dem er å prise spesialnummer som ordinære nummer fra og med mandag morgen. Hvis ikke blir pressekontaktene deres nødt til å sette verdensrekord i ljuging. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ny verdensrekord mener du, de sitter på den nåværende. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Tenker du på den med "Brukeropplevelsen knyttet til å ringe et spesialnummer"? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Brukte nylig 50 kr på å høre dårlig pausemusikk og å slå av en prat med SAS. Kjenner jeg de og et par andre rett tar det nok litt tid før de føyer seg, gitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Brukte nylig 50 kr på å høre dårlig pausemusikk og å slå av en prat med SAS. Kjenner jeg de og et par andre rett tar det nok litt tid før de føyer seg, gitt SAS har ingen interesse av overprisingen, dette er operatørene valg. Ring 91505400 neste gang, normal pris. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Brukte nylig 50 kr på å høre dårlig pausemusikk og å slå av en prat med SAS. Kjenner jeg de og et par andre rett tar det nok litt tid før de føyer seg, gitt SAS har ingen interesse av overprisingen, dette er operatørene valg. Ring 91505400 neste gang, normal pris. Hvorfor blir man da utelukkende henvist til 05400 av SAS selv? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Enklere å huske for kunden. Og enkelte operatører sperrer for det vanlige nummeret om det er koblet et spesialnummer til det, slik at man må ringe spesialnummeret. Var i hvert fall slik før. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Det finnes nettsider der du kan taste inn dette dyre 5 sifra og få et vanlig nr. Ringte til Rikstv en gang og den samtalen kosta 60 kroner over telefonregninga. Ikke at en er gjerrig men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 ...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 ...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ? KS er innbakt i prisen du alt betaler for tjenesten. Når det kommer til 5 sifferet så sitter operatøren igjen med 100% av kaka Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 ...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ? Da får de heller legge på prisen for tjenesten. Sist jeg ringte til Rikstv så brukte så sabla lang tid. Jeg hadde kundenr og alt klart men det hjalp ikke det tok utrolig lang tid å få ting på plass og han i andre enden skulle lese opp alt de hadde om mottakere og en masse piss rett å slett. De tjener på dette og det er en næring. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (...) De tjener på dette og det er en næring. Tvert i mot. Det koster selskapet penger å opprette femsifret nummer. Og de har ingenting å tjene på å dra ut tida. Hver arbeidstime som brukes koster penger. Grunnen til at de leser opp alt mulig er at de fleste kunder er idioter. Hvis de klarer å sile ut brorparten av de med enkle problemer så har de mer tid til kunder med større, eller mer avanserte, problemer. 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Tenker du på den med "Brukeropplevelsen knyttet til å ringe et spesialnummer"? Hva med bredbåndsgarantien, der man får gratis datapakkefor mobil hvis ikke bredbåndet virker? For å få pakken, må man ringe til support, og det koster sikkert mer enn selve pakken. ...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ? Det koster ikke 15 kroner i minuttet å spille pausemusikk for folk. Hvorfor skal kundene betale for å stå i kø for å rapportere at den tjenesten de allerede har betalt for ikke virker? Det er toppen av frekkhet. Om man trenger hjelp fordi man ikke kan noe, blir det noe annet. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (...) De tjener på dette og det er en næring. Tvert i mot. Det koster selskapet penger å opprette femsifret nummer. Det koster ingenting for Telenor og opprette et femsifret nummer til deres egen kundeservice! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Det koster ingenting for Telenor og opprette et femsifret nummer til deres egen kundeservice!Men han jeg siterte snakket om RiksTV. Edit: Jeg sjekket opp med Nkom. De tar gebyr på fra 4700 til 123 700 i årlig gebyr for femsifra nummer. En dråpe i havet for Telenor da. Det skal jeg innrømme. Endret 5. mars 2017 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Skulle bare få aktivert et dekoder kort som jeg hadde liggende og det tok hele 10 minutter å få til. Mulig det måtte taes opp i styret i bedriften eller noe sånt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 For nte gang: det er operatørene og ingen andre som får de 3-5 kronene per minutt, som det koster å ringe spesialnummer. Operatørene har ingen ekstra kostnader, selv om de påstår det hardnakket, med å sette opp samtaler til spesialnummer. Teknikken med pausemusikk, tastevalg og finne frem til en ledig operatør var ferdig utviklet og nedbetalt for femten år siden. Spesialnummer er et produkt utviklet for at operatørene skal tjene ekstra penger. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Det er vel egne selskaper som formidler femsifra nummer de forskjellige bedriftene etter som jeg har forstått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Det er vel egne selskaper som formidler femsifra nummer de forskjellige bedriftene etter som jeg har forstått.NKOM tildeler nummerne, tar en årsavgift for dem, og de fordeles til de operatørene som så selger tjenesten til kundene. Bare så det er sagt: en rekke firmaer har sett lyset og flere og flere tilbyr nå et vanlig åttesifret nummer til sentralbord og kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå