Gå til innhold

Utfordringer i hjemmenettet + valg av switch

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har litt utfordringer med nettverket hjemme, se provisorisk tegning for layout.

Jeg sliter nå først og fremst med en switch som må restartes flere ganger i døgnet fordi den rett og slett låser seg og ikke gir forbindelse til routeren (og kamera i kjeller, se kart. Alle komponenter i 2. etasje snakker fremdeles sammen). Bør jeg velge en noe mer påkostet switch eller gjør en 250-kroners 1Gb switch egentlig nytta mer enn godt nok?

Neste problem er forbindelse mellom WiFi IP-kamera og PC via accesspunkt. Bildet fryser opp og/eller får støy. BÅDE restart av kamera og accesspunkt løser dette, en av delene er nok (...???).

Accesspunktet (Asus RT-N12D1) kjøpte jeg etter anbefaling her. Jeg har vært veldig fornøyd med den, bortsett fra denne merkelige ustabiliteten. Jeg kjører også et kablet kamera inn på den, dette kameraet er det aldri noe tull med.

Så, nå håper jeg noen tar en titt og ser om det er noen opplagte hull i lappeteppet mitt og kanskje har noen råd å komme med :)

Edit: På tegninga er kablet forbindelse sort, trådløs er gul.
Eksempel på kamerastøy.

post-6529-0-54591000-1488726426_thumb.png

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort oppdatering, switch, og forsåvidt resten også har fungert upåklagelig en ukes tid nå, uvisst hvorfor. Switcher skulle jeg visst bestilt et annet sted enn Multicom. Jeg hadde glemt hvordan det gikk sist, og dermed gjentok historien seg. På hjemmesiden sto det Leverandørlager: 20+ på lager(sendes normalt etter 3-4 arbeidsdager) men fikk vite på telefon nå at det i bestefall enda er noen dager til de sendes til meg..! Jeg skulle heller betalt noen få kroner ekstra og faktisk fått vare i løpet av estimert tid. Møkkabedrift!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...