Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst internett via WLAN

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en internettforbindelse der leverandøren leverer forbindelsen over WLAN.

De leverer en antenne (HyperLink Technologies-antenne med 14.5 dbi gain), så lang antennekabel som du trenger, og en boks jeg plugger TP-kabelen og antenne-kabelen i (lan-to-lan bridge? Står ikke noe om produsent på boksen hvertfall. Vet om folk som har hatt samme utstyret i 4 år).

Saken er den at jeg i det siste har tapt mye av ytelsen jeg hadde på linjen før.

I kontrakten står det at linjen skal være på 384/256. (de garanterer 80% av denne hastigheten)

Tidligere har jeg lugget stabilt på ca. 100 kilobyte/s ned, og ca. 50-55 kilobyte/s opp. (rundt 800-900kbit/s på natten, rundt 700-750 på dagen på ITavisen) Høyeste peak jeg noen gang har målt linjen til på ITavisen er 1658kbit/s (natterstid).

Nå ligger jeg og dupper rundt 350-400kbit/s.

Antenna har ikke vært flyttet på (egentlig skal denne monteres utendørs, men siden jeg bor ca. 30-40 meter fra dems basestasjon, ligger den i vinduskarmen).

Noen tips til hva jeg kan finne på for å kansje optimalisere/tweake tilkoblingen?

Hva med ping når jeg spiller? hvordan optimalisere denne?

Har merket at jeg får større hastighet på nedlastninger når jeg bruker linux enn om jeg sitter i windows 2000 (av en eller annen weird grunn).

Alle tips mottas med takk.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...