Gå til innhold

Verdivurdering av 4 måneder gammel maskin.

Anbefalte innlegg

Heisann, Lurte litt på om noen kunne verdivurdere en maskin som er en ca 4 måneder gammel med masse utstyr.

Spesifikasjoner:

CM Storm Stryker Gaming Big Tower i hvit og svart

Prossesor:

Intel Core i7-6700k skylake prosesor

Hovedkort:

Asus Z170-E soket-1151

Minnebrikker/ram:

Corsair vengeance LED DDR4 3200HZ 32GB

Lagring/ssd disker:

Samsung 850 EVO 250GB 2.5 SSD 

Crucial MX300 275GB 2.5"SSD 

Crucial MX300 525GB 2.5"SSD

Crucial MX300 525GB 2.5"SSD

Headsett:

Logitech G933 snow Edt Gaming Headset

Tastatur:

Asus ROG Claymore Core Gaming Tastatur

Vifter:

Corsair Air sp120 quiet 120" vifter på vannkjøling

Vannkjøling:

Corsair Hydro Series H80i v2 cpu kjøler

Mus og Musmatte:

Razer DeathAdder Elite Chroma Gaming Mus 

Razer Firefly Chroma cloth Edt Musematte

Høytalere:

Logitech Z-906 PC Høyttalereoptisk/rca/koaks, 5.1 høyttalersystem, THX, DTS, 5x 67W RMS, subwoofer 165W

Strømforsyning:

RMS Corsair RM 850 Power supply

Skjermkort:

ZOTAC GeForce GTX AMP 1080 AMP Extreme 8GB skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv 90% av nypris og gå med på ca. 85% av nypris, det tenker jeg er en god deal. Dagens nypris selvfølgelig, hva du kjøpte for er egentlig irrelevant. Bør trekke fra mer på mus/tast, kanskje 70% av nypris hvis de er like gamle som resten av systemet.

Lenke til kommentar

Okei, så laveste pris ved bruk av prisjakt.no ble på 22300 for maskinen - 15% = 19000 som bruktpris 

samt utstyret har en billigste nypris via prisjakt.no på 6700 - 30% 4600

Så en samlet pris på 23600 blir da prisen for alt da er det trukket fra 15% på datamaskinen og 30% for utstyret, så hvis det blir solgt for under 20 000 så er det en grei pris?

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke du får solgt, rett og slett fordi de som bruker så mye penger kjøper av større butikker komplett\digital inpuls eller multicom.

En ting er hva det har kostet, men tror det er lite marked for slikt desverre.

Synd du ikke har åpenkjøp men du kan jo prøve å høre med butikken alikevell om de kan selge maskinen for deg. Tror selv om komplett hadde betalt deg mellom 15 000 -18 000 kr for maskinen tror jeg selv det er god deal.

Maskinen er ganske god men tviler på folk hadde brukt så mye penger på SSD disk, og en utdatert cpu desverre.

Selv om cpuen kan overklokkes tror jeg ikke det er godt nok argument.

Siste alternativ hvis du finner ut av det samme, prøv å selg pcen som deler. Men dog ikke sikkert du får solgt alt.

Cpu\skjermkort\ram tror jeg du får solgt. Muligens også PSU. Da det er veldig få som bruker så mye penger på en gang.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt vel negativ i dag LMH1. Tror det går å få solgt for rett under 20.000,-, med forbehold om at alle kvitteringer er med. Du bør dog kanskje selge ekstrautstyret for seg selv da mange er som meg og ikke liker å kjøpe brukt mus/tast. For meg så virker det mer attraktivt med PC X-kroner, mus/tast kan følge med for X-kroner om ønskelig.

Ellers så er forslaget om å selge i deler bra. CPU'en er fortsatt attraktiv i dag da den nye generasjonen er marginalt bedre, langt fra utdatert som LMH1 skriver.

Lenke til kommentar

Okei, for tilbudet er at jeghar fått muligheten og kjøpe pakka for 12 000 kroner.

Har selv denne maskinen:

i5 4690k

1070 strix skjermkort

250gb ssd evo x2

Vannkjøling, h45

Corsair dominator 16gb 1866mhz

asus z97 hovedkort

Så tenkte igrunn på og oppgradere(ikke at jeg har bruk for det p.d.d) for tror jeg fint kan få noen lapper for min og da bare legge noen lapper imellom og få en grei maskin.

Lenke til kommentar

Bare GPU'en koster jo 6.500,- ny så den pakken er definitivt verdt kronene. Trekker vi fra GPU'en som lett kan selges for 5.000,- så er det bare 7.000,- for resten som jeg regner med at inkluderer en Windowslisens til tusenlappen. Jeg hadde slått til til den prisen selv om den er utdatert i følge LMH1 :D:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...