Gå til innhold

Er Sony MDR-1000X verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

La inn en ordre på Sony MDR-1000X på Spaceworld sine nettsider i går. De kjører nå en kampanje som egentlig skulle ha siste dag i går, men det ser ut til at tilbudet fortsatt gjelder. Kanskje ut dagen, så fortsatt sjansen om noen andre er fristet.

 

https://swsg.no/sony-mdr-1000x-tradlos-hodetelefon-sort

 

Full pris kr 4290. De selger de nå for kr 3430.

 

Er det noen som har disse klokkene? Er de virkelig verdt prisen? 

 

Fikk ikke testet de skikkelig i butikken annet enn å ta de på hodet og de var veldig komfortable. Sennheiser sine PCX550 var til sammenligning langt mindre komfortable.

 

Har egentlig sprengt budsjettet mitt her og føler det er litt galskap å bruke så mye på øreklokker, men om det er verdt prisen så er det kanskje verdt prisen. :) 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....

Full pris kr 4290. De selger de nå for kr 3430.

 

.....

Har egentlig sprengt budsjettet mitt her og føler det er litt galskap å bruke så mye på øreklokker, men om det er verdt prisen så er det kanskje verdt prisen. :)

Jeg har hørt mye bra om Sony MDR-1000X; bedre lydkvalitet enn Bose QC35 (jeg eier ikke noen av dem selv). Så ut fra alternative løsninger og hva man får; er dette etter mitt syn et bra kjøp.

 

Andre bruker 50.000+ på hodetelefoner (og legger på 3-4 ganger mer for å få de til å spille bra med hodetelefonforsterkere; DAC'er og annet); så jeg synes da dette bør være innafor prismessig.

Lenke til kommentar

Får håpe dere har rett! :) 

 

Jeg valgte å passivt ikke ta stilling til det i går og nå er de sendt. Gleder meg til å få de.

 

 

 

Andre bruker 50.000+ på hodetelefoner (og legger på 3-4 ganger mer for å få de til å spille bra med hodetelefonforsterkere; DAC'er og annet); så jeg synes da dette bør være innafor prismessig.

 

 

Er DET verdt det da? :) 

Lenke til kommentar

Er DET verdt det da? :)

Uten tvil; en ting man har lært etter mange år med diverse utstyr - kjøp det man ønsker; ikke gå for noe som er "bra nok". Naturligvis, alt har en grense - skulle gjerne lagt ned 10* mer om jeg hadde penger til det  :ninja:

Lenke til kommentar

 

Er DET verdt det da? :)

Uten tvil; en ting man har lært etter mange år med diverse utstyr - kjøp det man ønsker; ikke gå for noe som er "bra nok". Naturligvis, alt har en grense - skulle gjerne lagt ned 10* mer om jeg hadde penger til det  :ninja:

 

 

Akkurat det er jeg enig i, men da innenfor rimelighetens grenser og hva man faktisk har råd til. :) Angrer på at jeg ikke gikk for et dyrere headset når jeg først handlet for litt tilbake. Nå kjøper jeg et relativt dyrt headset og må i praksis betale mer.

 

Ellers visste jeg ikke før noen måneder tilbake at det fantes så dyre klokker som over 50.000. Og i hvert fall ikke ti ganger mer.

 

Hva er prisen på hele ditt oppsett da? 

 

Etter en viss pris må del loven om "diminishing returns" slå inn? 

Lenke til kommentar

Det er alltid dyrt å kjøpe billig. Kunne spart en formue om jeg kunne droppet halvparten av "mellom-kjøpene" 

 

Ikke at man skal ta opp huslån for å kjøpe anlegg/headset, men tror det kan være lurt å pushe strikken så langt det lar seg gjøre når man først kjøper noe som skal brukes mye. Så slipper man unna minst halvparten (kanskje enda mer) av oppgraderingene, og man får langt større glede underveis.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony har gjort en god jobb med disse. De fikk en god del motstand i begynnelsen, men nå får de fortjent skryt. Teknisk sett ligger de et godt steg over Bose. Om de er verdt det for de som ønsker å kjøpe dem er en annen sak. Dette er et premiumprodukt som man burde bruke en del for å forsvare kostnaden. Støykanseleringen er mye mer fleksibel og bedre enn Bose sin, og lydkvaliteten er bedre også, i tillegg til fleksibiliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter med de nå. Hører "Everything in it's right place" av Radiohead og sverger på at jeg hører lyder og spor jeg aldri har hørt før. 

 

Tipper det er en del mer bells and whistles enn jeg har bruk for. Var primært interessert i et komfortabelt, trådløst headset med god lyd. Så lenge de leverer på det blir jeg nok fornøyd.

 

Litt svak lyd? Er det vanlig med bluetooth?

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Det er nok en effort for å skjerme brukere fra høy lyd som er skadelig i tillegg til at det sparer batteri.

 

Har du disse kan du teste LDAC fra Sony som gir tilsvarende kabelkvalitet på 990 kbps hvis du har greie overføringsforhold. Opplever selv en del dropouts på lavere hastighet enn det, og det er lite brukererfaringer å finne på dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikler på disse, og vurderer opp mot qc35, synes de kan virke litt ruvende ellers et par ting jeg ikke har fått klarhet i.

 

- På qc35 kan fw oppgraderes, vil dette bli mulig på disse?

- Ser ingen offisiell info på skifte av pads, kun en youtubevideo ognoen forumposter.

 

Ellers er vel lydkvaliteten på disse såpass mye bedre enn qc35 at saken bør være grei?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke uttale meg om det du spør om, men kan gi en rask kommentar på det jeg selv spurte om når jeg startet tråden. Til full pris føler jeg at de ikke er verdt prisen for min del, selv om jeg egentlig er strålende fornøyd. Vil tro det er en del 'bells and whistles' man betaler for som i hvert fall jeg strengt tatt ikke har bruk for. For eksempel funksjonen med å holde på den ene klokken for å kunne lytte til det som skjer på utsiden synes jeg er helt meningsløs. Da er det like raskt å plukke av klokka.

 

Vet ikke noe om QC35, men en ting som plager meg med MDR1000X er at jeg synes de er litt store. Har inntrykk av at QC35 har et litt slankere design.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd og synes trådløst er hyggelig, men hadde nok ikke betalt kr 4000 for disse med min økonomi. Til kr 3340 som jeg betalte er det vel greit, men kunne nok blitt fornøyd med noen billigere også. :)

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer disse som handsfree med mobilen, da særlig i litt støyende omgivelser med litt vind utendørs, på kollektivtransport eller lignende? Noen av dere som har erfaring med dette?

 

Jeg bruker Bose QC35 til dette i i dag og det fungerer overraskende bra, svært lite klager fra dem jeg prater med på at de sliter med å høre meg selv om det er tydelig at jeg ikke prater direkte i mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...