raym123 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hei. Vi lurer på et par ting ang switch konsollen :-) 1: slå den helt av så må man holde power knappen inne på skjermen til konsollen? 2: lader den alltid når den er koblet til docken uansett? Vil ikke det svekke batteriet at den alltid lagres i en lader når den er tilkoblet TV? 3: hadde i et spill, trykket på hjemknappen også byttet jeg til et annet spill. Da varslet den at nåværende spill må alltid avsluttes, er det med tanke på saving eller kan det henge seg/bli noe ødelagt? Siden brukeren er liten så vil det nok gjenta seg med litt feil avslutting av spill. Takker for svar Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 2. Regner med at den er programmert som dagens laptoper at den ikke lader når batteriet er fullt og at den "kobler ut" batteriet slik at det ikke brukes i det hele tatt når det er fullt. Noe annet ville vært idiotisk. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 1) Det rapporteres at batteribruk er 2% på åtte timer i sleep mode. Du slår av ved å holde inne powerknappen tre sekunder etter det jeg forstår. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 3: hadde i et spill, trykket på hjemknappen også byttet jeg til et annet spill. Da varslet den at nåværende spill må alltid avsluttes, er det med tanke på saving eller kan det henge seg/bli noe ødelagt? Siden brukeren er liten så vil det nok gjenta seg med litt feil avslutting av spill. Her er det litt individuelt, og opp til hver enkelt spillprodusent hvordan de velger å lagre spill. Noen spill må du inn i en pausemeny for å lagre spillet, men de fleste moderne spill (og spesielt spill myntet mot de yngre) lagres fremdriften underveis i spillene, slik som når et brett eller en bane er ferdig, hvert femte minutt eller andre automatiske løsninger. Du blir varslet slik at du ikke glemmer å lagre i spillet, dersom spillet ikke lagrer for deg. Ellers så bør det være trygt å avslutte spill på denne måten. Dog anbefaler jeg home->quit før spillkassetten fjernes. Savedata lagres på konsollens minnekort. Hadde dette vært "skadelig" for konsollen hadde det vært en form for mekanisk sperre på spillkassettene. Kassettene fungerer i prinsippet på samme måte som en minnepenn og bør tåle slik behandling. Nesten utelukkende alle spill som lagrer automatisk vil vise et lite diskret symbol i et av hjørnene, hvordan dette ser ut varierer mellom spill, med mindre konsollen har standardisert dette, noe som jeg tviler på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå