Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Skrapelyd høyre bakhjul Golf 6

Anbefalte innlegg

Hei. I går kveld etter at jeg hadde vært hos en kompis, så skulle jeg kjøre hjem så begynte pluttselig høyre bakhjul og lage en slags skrapelyd som forsvant når jeg kjørte i 40+ men kommer tilbake når jeg senker farten. Skiftet klosser og skiver så sent som i fjor sommer, så kan vel ikke være noe med det. Hadde også bilen på service hos møller for 3 dager siden å de nevnte ingenting om noe som var slitt/defekt. Noen som har en ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Trolig noe som Møller ikke oppdaget, glemte eller overså, og som vil koste penger når du drar innom dem igjen i morgen. Men for å være seriøs så går det mye klosser og skiver på folkevogner. VAG: von Adolf Gegründet.

Edit: jeg tenkte først på hjullager, men der øker støyen med hastigheten.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hehe, ja er redd for det selv! Vet at det skiftes mye klosser og skiver på vag og audi, men burde vel strengt tatt holde 20-30k km med "moderat" kjøring/bremsing.

Lest meg opp på noen tråder om folk som sliter med lignende problem, og det kan virke som om at det kan være bremseskjoldet som ligger inntil skiva, eller rett og slett en stein som ligger mellom bremseskiva..får ta av hjulet og se om jeg får sett noe, ellers blir det vel en tur på verksted i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...