GeneralZod Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hei. I går kveld etter at jeg hadde vært hos en kompis, så skulle jeg kjøre hjem så begynte pluttselig høyre bakhjul og lage en slags skrapelyd som forsvant når jeg kjørte i 40+ men kommer tilbake når jeg senker farten. Skiftet klosser og skiver så sent som i fjor sommer, så kan vel ikke være noe med det. Hadde også bilen på service hos møller for 3 dager siden å de nevnte ingenting om noe som var slitt/defekt. Noen som har en ide om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Trolig noe som Møller ikke oppdaget, glemte eller overså, og som vil koste penger når du drar innom dem igjen i morgen. Men for å være seriøs så går det mye klosser og skiver på folkevogner. VAG: von Adolf Gegründet. Edit: jeg tenkte først på hjullager, men der øker støyen med hastigheten. Endret 5. mars 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
GeneralZod Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Hehe, ja er redd for det selv! Vet at det skiftes mye klosser og skiver på vag og audi, men burde vel strengt tatt holde 20-30k km med "moderat" kjøring/bremsing. Lest meg opp på noen tråder om folk som sliter med lignende problem, og det kan virke som om at det kan være bremseskjoldet som ligger inntil skiva, eller rett og slett en stein som ligger mellom bremseskiva..får ta av hjulet og se om jeg får sett noe, ellers blir det vel en tur på verksted i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Stein? Ja, sjekk. Lenke til kommentar
GeneralZod Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Det viste seg å være en liten stein som lå å gnisset mot skiva, så nå er lyden borte. ? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Det er ikke uvanlig at det setter seg stein mellom skiven og bremseskjold nei. Om det skjer igjen så må du bare litt frem og tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå