Inge Rognmo Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Det MÅ være mulig å inngå avtaler med teleoperatører som gir en lavere kost enn kr 500+ pr år OG det MÅ være mulig å kunne gå inn og ut av en slik avtale uten at "enheten ikke lenger kan brukes"! Ja, det er mulig, og andre konkurrerende leverandører klarer det. Eller, de leverer et produkt hvor man kan sette inn SIM-kort fra en tilbyder man selv velger, f.eks. et kontantkort uten månedsavgift. Man må riktignok hos de fleste kontantkorttilbydere 1) sende minst en SMS (som f.eks. kan være et svar fra bilen på spørsmål om temperatur) og 2) fylle på kortet en mindre sum (50-100kr) en gang i året, så helt gratis blir det ikke. Om abonnementet blir sperret, så er det bare å bytte SIM-kort, i stedet for DEFA's løsning hvor SIM-kortet tydeligvis er innebygd i styringsenheten, som da er bare å kassere... 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Koster det samme for tvillingkort, så tviler på at det er mulig å gå noe lavere uten at de går i tap Det skjønte jeg ikke noe av, Dubious. Hva har tvillingkort med dette å gjøre? Hvorfor tar operatørene, som f.eks Telenor 49,- for at en har ett ekstra sim-kort? Regner med at Defa betaler for tjenesten de også Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Dette er ikke tvillingkort. Og det finnes operatører som ikke tar betalt for datatvilling (som man også kan sende sms til/fra). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Dette er ikke tvillingkort. Litt av poenget mitt Prisen kunne ha vært mye høyere, da Defa er et separat abb. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Dette er ikke tvillingkort. Litt av poenget mitt Prisen kunne ha vært mye høyere, da Defa er et separat abb. ...og den kunne vært mye lavere. Poenget er at sluttkunden bør kunne velge abonnement (og dermed også bytte SIM-kort i enheten) selv. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå