Silje92 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Hei, vurderer å kjøpe Defa nå. Vet ikke om jeg skal velge motorvarmer og kupévarmer, eller bare kupévarmer(DEFA WarmUp 1900). Motorvarmer er mye dyrere både i innkjøp og installasjonskostnad. Er den verdt det? Erfaringer med kupevarmeren? Bra/dårlig Takk for svar på forhånd. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Kupévarmer varmer jo bare kupéen. Helt til du åpner døra og slipper varmen ut. Siden du da ikke har motorvarmer så må du kjøre avsted i kald bil uansett. Varmeapparatet blåser kaldt helt til motoren er varm nok. Motorslitasjen og drivstofforbruket vil også være likt som med kald bil. 2 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Nå har jeg hatt motorvarmer og kupevarmer fra defa i 3 måneder. Det er alt fra +3 til -25 her i løpet av den tia. Må si at motorvarmeren til defa ikke er av sterkeste laget, jeg må faktisk si at jeg betviler litt hvor mye den egentlig gjør for motoren (Hvis man tenker på varme fra varmeapparatet). Jeg har derimot målt temperatur på kjølevæska, og ser at den tar den opp mot +5 når det er kaldt ute. Så om bilen er ny eller verd en del kan det være en tanke. Så klart også ift. Bosted. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Mephisto har et viktig poeng: Flere nyere biler er lite tilrettelagt for ettermontert elektrisk motorvarmer. Det innebærer at motoren får et fisleelement som ikke utretter stort, og kanskje heller ikke er i god kontakt med motoren. Jeg ville også primært valgt en motorvarmer, men da må den levere ordentlig effekt og rett i kjølevæsken. Ole 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Webasto er dyrt Defa er småpenger Lenke til kommentar
Silje92 Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Takk for svar. Har hørt lignende om at motorvarmeren til Defa ikke er så veldig, derfor jeg spurte Lurer på om jeg bare går for en sterk kupévarmer(2100w). For dere som har erfaring, er det å montere kupévarmeren noe man kan gjøre selv? Er tross alt noe nevenyttig. Eventuelt, hva vil verksted ta for dette? 1-2 timer? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Mephisto har et viktig poeng: Flere nyere biler er lite tilrettelagt for ettermontert elektrisk motorvarmer. Det innebærer at motoren får et fisleelement som ikke utretter stort, og kanskje heller ikke er i god kontakt med motoren. Jeg ville også primært valgt en motorvarmer, men da må den levere ordentlig effekt og rett i kjølevæsken. Ole Helt riktig. Ofte får man bare montert utvendig varme på siden av oljepanna for.eks. Har det på ene bilen min og det fungerer bra, men den trenger tid for å varme hele motorblokken. Men oljen blir veldig god og varm etter 1 time her. Det er under 4 liter olje så der har sikkert noe å si. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Takk for svar. Har hørt lignende om at motorvarmeren til Defa ikke er så veldig, derfor jeg spurte Lurer på om jeg bare går for en sterk kupévarmer(2100w). For dere som har erfaring, er det å montere kupévarmeren noe man kan gjøre selv? Er tross alt noe nevenyttig. Eventuelt, hva vil verksted ta for dette? 1-2 timer? Defa har en mengde varmere, hver enkelt tilpasset sin bil. Effekten vil som jeg nevnte variere tilsvarende. Du kan greit montere kupevarmer selv. Utfordringen er vanligvis å få til gjennomføringen i torpedoveggen. Hvis du ikke har en gampestor bil, så holder det fint med en standardvarmer fra Defa eller tilsvarende. Ole Lenke til kommentar
Silje92 Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 Fikk tilbud på 4000 for systemet og 4000 for montering(Kupévarmer) synes den prisen var litt stiv. Noen med erfaringer med pris? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Det er mer enn jeg fikk tilbud på for kupévarmer, motorvarmer og batterilader. Ville spurt flere. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hva mener du med "systemet", Silje? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Fikk tilbud på 4000 for systemet og 4000 for montering(Kupévarmer) synes den prisen var litt stiv. Noen med erfaringer med pris? Mener han sa at det kostet ca. 10 000,- for kupevarmer, motorvarmer og GPS styringssystemet. Tror det var inkl. Montering. Så 8 000,- (Om jeg forsto deg riktig) for kun kupevarmer er veldig dyrt ja Lenke til kommentar
Silje92 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Hva mener du med "systemet", Silje? Jeg har kjøpt pakken, DEFA WarmUp GPS Link 1900w. Trenger kun monteringen. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Ser ut som prisen er ok: http://maskinagentur.opelforhandler.com/tilbehor/vartilbud_fra_opel.html 8.990.- http://www.auto-tynset.no/tilbehor/vartilbud_fra_opel.html 8.990,- https://www.facebook.com/bakkehaugbil/videos/1055555931150852/ 8.800.- Synes abonnementkostnadene til Defa suger! /Ole Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Ser ut som prisen er ok: http://maskinagentur.opelforhandler.com/tilbehor/vartilbud_fra_opel.html 8.990.- http://www.auto-tynset.no/tilbehor/vartilbud_fra_opel.html 8.990,- https://www.facebook.com/bakkehaugbil/videos/1055555931150852/ 8.800.- Synes abonnementkostnadene til Defa suger! /Ole Hvorfor det? Må jo ha simkort uansett Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Sitat fra vilkårene: Abonnementskostnader pr. måned er kr. 43,75 som faktureres forskuddsvis for ett år av gangen. Merk! Forblir en enhet uten tilknyttet abonnement i mer enn 6 måneder vil enheten ikke lenger kunne brukes. Dette fordi teleselskapet trekker tilbake mobilnummer som ikke benyttes. Det vil si at kostnaden ved anskaffelse og installasjon av enhet da for deg som kunde går tapt. Over 500.- pr år for å kunne varme opp bilen? Jeg synes det suger! /Ole Lenke til kommentar
DEFA AS Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Man er ikke avhengig av SIM-kort og abonnement hvis man kun ønsker bilvarme og noe mer begrenset mulighet for styring.DEFA har flere ulike elektriske bilvarmesystemer. Det mest komplette er WarmUp GPS Link som har kupevarmer, motorvarmer og batterilader. Med GPS link kan man styre bilvarmen når og hvor som helst, men man får også tyverivarsling om bilen flyttes eller startes, og man kan spore bilens posisjon i appen. For å få denne funksjonaliteten er man avhengig av et SIM-kort og et abonnement. Prisen varierer fra forhandler til forhandler, men ligger mellom 8 – 10000 kroner.Om man kun ønsker å styre bilvarmen fra i nærheten av bilen, og/eller sette bilvarmen på faste tider hver dag, kan man i stedet velge WarmUp Bluetooth. Da styrer du bilvarmen uten behov for SIM-kort eller abonnement. Med Bluetooth kan man kun styre bilvarmen innenfor en begrenset rekkevidde fra bilen og man kan ikke motta tyverivarsling eller spore bilens posisjon.Når det gjelder effekten på motorvarmeren varierer den ut ifra hva slags bil du har og hvilken motorvarmertype som er installert; om det er f.eks. slangevarmer eller kontaktvarmer. For å få beholde garantien på systemet anbefaler vi at at montering gjøres på et verksted. Håper du blir fornøyd med systemet.Hilsen DEFA AS 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Hei Defa! Jeg har brukt deres løsninger i mange år og godt fornøyd med innovativitet, kvalitet og gode løsninger. Jeg vil likevel sparke ballen hardt tilbake gitt at teksten jeg har klippet ut er reell (den kommer fra en av deres underleverandører!): Det MÅ være mulig å inngå avtaler med teleoperatører som gir en lavere kost enn kr 500+ pr år OG det MÅ være mulig å kunne gå inn og ut av en slik avtale uten at "enheten ikke lenger kan brukes"! /Ole Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Koster det samme for tvillingkort, så tviler på at det er mulig å gå noe lavere uten at de går i tap Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Koster det samme for tvillingkort, så tviler på at det er mulig å gå noe lavere uten at de går i tap Det skjønte jeg ikke noe av, Dubious. Hva har tvillingkort med dette å gjøre? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå