Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny gamingrigg og tenker på å bygge en Ryzenmaskin nå som expert har 20%. Det jeg har plukket ut er:

- Ryzen 1700

ASUS DUAL NVIDIA ® GeForce ® GTX 1070 OC edition

ASUS PRIME X370-PRO AM4

Samlet kommer det på 9774,-. Med 20% blir det 7819,- for prosessor, hovedkort og gpu. Jeg tenkte det ikke var så verst. Noen innvendinger på hovedkort? Riggen skal overklokkes.

Resterende komponenter tenker jeg å kjøpe fra andre nettbutikker og har tatt utgangspunkt i Capital offense fra dette forumet:

Kabinett: Phanteks Evolv ITX

Minne: Corsair Vengeance LPX Black 3000MHz 16GB

Lagring: Intel 600P 512GB SSD

Kjøler: BeQuiet Pure Rock
Strømforsyning: EVGA SuperNova G3 650W

SUM= 4815,-

Samlet blir det 12634,- eks frakt.

Min forrige maskin bygget jeg selv (i 2012) men anser meg selv som en noob på området. Jeg tar gjerne i mot råd og innspill på oppsettet. Jeg har lyst til å kunne spille i 4k med god fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønner seg nok å jekke opp budsjettet til et GTX 1080 hvis du vil spille med max'ish grafikk i 4K. Jeg ville kjøpt en 750W eller større PSU, EVGA SuperNova såklart :)

Edit; Ja, jeg vet at 650W er nok, men jeg foretrekker å ha relativt lav belastning på PSU + litt mer enn litt å gå på hvis det brått trengs.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å kunne spille i 4k med god fps.

Da trenger du 2 stk GTX 1080Ti i SLI. Korta kommer i slutten av Mars ca. 4K krever mer enn du tror, iallefall om du ønsker Ultra settings og 60++ fps. En 1440p, 144 Hz gaming skjerm er mer fornuftig ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...