overwatch Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ble oppringt av nummeret 3 idag. Noen som vet hva dette er, eller vært borte i det? Har googlet, men kommer ikke fram til noe Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Når man blir oppringt utenfor nummer som er en del av norsk nummerserie er det: Enten spoofing av nummer fra noen som ringer fra utlandet for å utøve svindel. -Eller en feil fra norsk firma som ringer via en dataserver hvor det har "klikket" i nummeret som skal vises hos mottaker. http://www.nkom.no/marked/nummerforvaltning/e.164-nummerplan/samlet-norsk-nummerplan-for-telefon-mm Endret 4. mars 2017 av plankeby Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Umulig å si noe om hvem som har ringt, men kan ha vært noe tull med noen som ringer med hemmelig nummer fra en telefonsentral, eller en dårlig oppsatt telefonsentral. Det er lite du får gjort eller sjekket ut. Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Takker for raske svar. Men et siste spørsmål, er det noe farlig tror dere? Eller er det bare tilfeldig spam? Som sagt er det lite jeg kan gjøre ja, men utifra erfaring? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Det er ikke farlig å bli oppringt av rare nummer. Problem kan oppstå hvis du ringer tilbake, gjør som oppringeren sier eller sier ja til et tilbud om varer/tjenester. Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Ok, takk, blir bare litt småengstelig når jeg blir oppringt av enten hemmelig nr eller slike nr som jeg fikk i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Det er ingen lov som sier at du må snakke med alle som ringer. Legg på når det passer DEG. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg ble utsatt av gjentatt oppringning hver dag i et par uker fra et nummer på tre siffer, som ikke finnes i Norge. La det i blokkeringsliste på telefon og mail til nkom. Lenke til kommentar
Unusual Autistic Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Noen indere ringer meg (engelsktalende med inderaksang) De ringer meg ofte nå denne uka, fra alle slags rare numre Disse numrene har de brukt til nå til å ringe meg denne uka (alle disse vet skummelt nokk, hele mitt fulle navn og adresse og epost): +46739669200 (fra sverige) +4526875960 (danmark) +442037000000 (london) Jeg sier nei ikke intressert, at jeg har autisme og uføretrygdet og ikke bryr meg om sån trading opplegg. Men de blir mer påtrengene, og nå bestemte damen i dag at en på en annen avdeling SKAL ringe meg og informere meg om trading account service nå på mandag. Så nå kommer de desverre til å ringe meg og informere meg om noe jeg gir blaffen i, men nekter jeg, så kjefter de på meg. Hva er dette? Har de hacket meg? Endret 5. mai 2017 av Unusual Autistic Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Det er bare å slutte å svare på de nummerene. Det er jo gjerne enkelt å finne ditt fulle navn, adresse og epost om man har nummeret ditt, så det er ikke noe fare. Bare legg på om det er noe du ikke vil høre på eller ikke er interessert i Lenke til kommentar
Unusual Autistic Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Det er bare å slutte å svare på de nummerene. Det er jo gjerne enkelt å finne ditt fulle navn, adresse og epost om man har nummeret ditt, så det er ikke noe fare.Bare legg på om det er noe du ikke vil høre på eller ikke er interessert i Ok. Jeg har lagt til nummerene på svindelkontakt på mobilen, og svartelistet svindelkontakten. Men peoblemet er at de ringer fra alle slags nummer, så tilslutt så blir nokk svindelkontakten kanskje over 100 nummre. Jeg føler meg som et telefonterror offer. Jeg har vært på brønnøysundregisteret å blokkert meg for telefonselgere. Men hver gang så kommer de telefonnumrene fra utlandet og når jeg tar dem, så hører jeg voldsom gruppesnakk i bakgrunnen, og en dame som spør om hun er kommet til meg (fulle navn og epost). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Ikke svar når de ringer fra +44, +45 og +46, med mindre du venter telefoner fra sverige, danmark eller england. Det er desverre ikke så mye annet å gjøre, mulig det finnes en app som blokker kjente nummere, men er ikke sikker. Selv svarer jeg ikke personer som ringer fra utlandet, jeg har ingenting med noen i utlandet å gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hvis de spør om noe, ikke svar. Noen stiller deg spørsmål (ved å starte spørsmålet med et verb) som du kommer til å svare "Ja" på. "Hører du meg?" etc. Noen er så frekke at de klipper ditt "ja" inn i en samtale, slik at det høres ut som om du svarer bekreftende på en bestilling av en vare. Dermed har de "bevis" på at du har bestilt noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå