asicman Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har kjørt ampache på hjemmeserveren. Da kan jeg streame media til alle klientene i huset på en enkel måte. Men brukergrensesnittet på ampache er en katastrofe. Er det noen som vet om noe tilsvarende med bedre interface? Fint om det går under nginx. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Anbefaler Plex. Bra grensesnitt i nettleseren, samt gode apper til Android, iPhone, Xbox og mer. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Vil helst ha en ren web basert media server som ikke krever at man installerer noe spesielt på klientsiden. [EDIT] Eller er det mulig med plex? Det er en del år siden jeg på Plex. Endret 4. mars 2017 av asicman Lenke til kommentar
asicman Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Plex er fortsatt ikke open source? Ser ut som om Plex er bare for bestemte distroer. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ikke open Source, nei. Og man er ikke nødt til å installere noe spesielt på klienten, men det gjør jo ting lettvint på smart-tver og slikt. Webversjonen fungerer flott. Plex transkoder også mediaet som spilles av, avhengig av klienten og båndbredde, slik at brukeropplevelsen blir ganske så bra. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Plex er imho sjenialt om du vi lha minst mulig fuzz på klientene. Går fint gjennom nettleser, så f.eks Smart-tv (finnes egne apper til mange TV-merker men ikke alle) kan vise det meste gjennom en nettleser, eller DLNA som Plex også kan sende på. Dog krever den noe futt i serveren, spesielt om du kjører 4K og/eller flere samtidige brukere. Har selv en LG skjerm med Plex-app, og det ser meget bra ut. Dog transkoder den 4K selv om den ikke skulle behøve det, så ikke helt feilfri. Både PS3 og PS4 har apper til Plex. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Prinsippet er det samme med Ampache også bort sett fra at brukergrensesnitter er dårlig. Jeg kjører Gentoo på serverene mine og Plex er ikke tilgjengelig for Gentoo. Hadde vært fint om det var et open source alternativ. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hva er det du egentlig bruker Gentoo til? Hvilke oppgaver? Kunne andre distroer vært et alternativ? Ser at Gentoo har endel egenskaper som jeg ikke forstår rekkevidden av, men alt etter de oppgavene du trenger å løse kunne det kanskje hende at der finnes en annen serverløsning (RH, CentOS...) hvor Plex er tilgjengelig som tilfredstiller dine behov? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hva er det du egentlig bruker Gentoo til? Hvilke oppgaver? Kunne andre distroer vært et alternativ? Ser at Gentoo har endel egenskaper som jeg ikke forstår rekkevidden av, men alt etter de oppgavene du trenger å løse kunne det kanskje hende at der finnes en annen serverløsning (RH, CentOS...) hvor Plex er tilgjengelig som tilfredstiller dine behov? Hvis h*n absolutt vil bruke Gentoo, kan man installere docker, og så installere plex i docker. Dette fungerer supert, kjører selv plex i docker på unraid. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 Docker eller en annen VM er nok en mulighet for å teste ut Plex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå