Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Det er det jeg tro ts har. Skal ikke kjøre lenge på en 140 w TDP cpu uten vifter/pumpe som ikke kjører før du har maskinen av. Heldigvis funker min enda, jeg kan si så pass at tar den kveld blir det en luft kjøler. Veske kjøling er oppskrytt. PS: Min erfaring etter at 6800k kom inn her med luftkjøling. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg hører ikke noe fra pumpe. 3-pin er koblet i og sitter godt:) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Null lyd = null pumpe. Uansett så er det den eneste logiske forklaringen. Kjøp en kjøler til 2-300,-, er ikke vits å fortsette å feilsøke AIO'en. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 er det mulig at det er cpuen som er gåen og derfor er dritvarm? hvis ikke tror jeg bare går for en ny H100i med en gang Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg hører ikke noe fra pumpe. 3-pin er koblet i og sitter godt:) Send den inn så får de teste den. Vil ta litt tid, men du har vel flere maskiner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Høres mer ut som du har klart å ødelegge/misforstå noe ved montering av H100i-kitet. Det er jo ikke 3-pin som leverer strøm til pumpa! Det kan selvfølgelig være feilvare, men jeg har vel nå hatt nesten 10 slike Hnn-kit.Og alle har fungert upåklagelig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ville pumpen ikke kjørt med 3 pin kontakt Om jeg husker rett ville pumpen kjørt 100%. PS: har bare en så lite erfaring med veske kjøling, blir ikke flere. Min mening Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ville pumpen ikke kjørt med 3 pin kontakt Om jeg husker rett ville pumpen kjørt 100%. PS: har bare en så lite erfaring med veske kjøling, blir ikke flere. Min mening Dette er noe jeg misliker med tek/diskusjon for tiden. Hvorfor uttaler folk seg i tråder når de ikke har peiling, eller erfaring med f.eks. i dette tilfellet Corsair Hnnn-kit? Kit'et får strøm fra en SATA-kontakt, viftene skal kobles til 3/4-pins på hk'et og det er en ledning som (kan) kobles til f.eks. CPU-header dersom det er viktig å se pumpe-"hastiget" i Bios/hw-utilities i OS. Corsair har sin egen utility som er grei å bruke for de kit som bruker en USB-kontakt for iLink-software. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Okay, hva er forskjellen mellom 3 pins og 4 pins kontakt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 er det mulig at det er cpuen som er gåen og derfor er dritvarm? hvis ikke tror jeg bare går for en ny H100i med en gang Hadde cpu ikke funket ville den ikke vært varm. Har selv ett hk med 3770k som er kald, der tror jeg at cpu er død. Har 3250 liggende som jeg skal teste når jeg få lyst Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Hjelp igjen!! jeg har ny h100i og det funker fortsatt ikke! Cpu bli ikke kjølt ned! Pumpa lyser så den får vel strøm?? skjønner ingenting jeg! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hvilke kabler har du koblet til? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Fikk du melding om noe var galt med den gamle? Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) det er cpu fan utgangen som er ødelagt! Nå har jeg cooleren i en systemfan utgang, er det greit? Det funker iallefall! hørte på en youtubevideo at man kan kjøpe en adapter som gjør at man kan koble pumpa rett i powersupplyen. noen som ha peiling på det? Endret 8. mars 2017 av Casper S Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 De leverer jo like mye strøm, så det skal jo fungere. Fordelen med CPUfan kontakten er at den gir riktig data tilbake til hovedkortet ang hastigheter osv. Men det er jo bare å se på sytemfan informasjonen så vet du hvordan den kjører. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 har jeg molex-inngang på min rm850i corsair powersupply? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Du har fortsatt reklamasjonsrett på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 ja tror det! Men det frister ikke akkurat å bytte Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Tror jeg klarer meg uten cpu fan header uannsett:/ Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Joda, du kan koble den direkte til PSU. I følge manualen skal du ha de kabler og overganger du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå