Casper S Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har ikke gjort noe med pcen men plutselig er cpuen glovarm. Jeg har skiftet kjølepasta og tatt ut og inn cpuen. Ingenting funker. Viftene på cpukjøleren går. jeg skjønner ingenting!! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Kanskje gi oss litt mer opplysninger om oppsettet på pcen din? Eller skal vi bare gjette oss frem? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Hva slags maskinvare? Kan du ha cpu kjøleren festet dårlig til hovedkortet særlig intel kjølere? Har du tatt feil mengde kjølepasta? Ofte det som går igjen her. Særlig intel stock kjøler er det stort problem. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Er det luftkjøler? Hvis det er vannkjøling så kan pumpa ha tatt kvelden. Er det luftkjøler så skal kjøleren klare å holde CPU'en godt under 97 grader når den er idle uten at viftene går. Regner med at du mener at du skiftet pasta etter at problemet oppsto. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Kanskje gi oss litt mer opplysninger om oppsettet på pcen din? Eller skal vi bare gjette oss frem? Det er sikkert noen med telepatiske egenskaper som kommer med specsa snart Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Er det luftkjøler? Hvis det er vannkjøling så kan pumpa ha tatt kvelden. Er det luftkjøler så skal kjøleren klare å holde CPU'en godt under 97 grader når den er idle uten at viftene går. Ikke nødvendig vis sikkert, hva med ITX kjølere noctua nh-l9i og en 95 watt cpu. Da kan tempraturen bli 90 grader eller mere uten vifte ganske rask, samme med Noctua NH-C12P. Problemet er vel heller cpuen klokkes ned, kan degraderes samt slår av maskinen etterhvert. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Sant nok. Det er nok bare jeg som antar at folk bruker fornuftig kjøler i forhold til CPU'en Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Det er en I7-5820 prossesoer, h100i v2 vannkjøler og et MSI sli plus x99 motherboard. Tror det må være pumpa på vannkjøleren når jeg tenker meg om. Pcen har vært av og på den siste uken. Det var først idag jeg skjønte at det var fordi cpuen overhaeter. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har clearet cmosen og det funkent heller ikke. jeg har aldri overclocket. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Pumpa sitter godt på og jeg har ikke for mye pasta. det er jeg sikker på. Det MÅ være pumpa! Hvordan kan jeg finne ut om det er det? Er det garanti på vannkjølere? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Det er en I7-5820 prossesoer, h100i v2 vannkjøler og et MSI sli plus x99 motherboard. Tror det må være pumpa på vannkjøleren når jeg tenker meg om. Pcen har vært av og på den siste uken. Det var først idag jeg skjønte at det var fordi cpuen overhaeter. For meg hører du ut som for lite kjølepasta, eller som du sier pumpe kaputt. 5820- 5960x krever mere kjølepasta enn 3770K Kanskje dumt spørsmål, men kjøleren er ren får støv Endret 4. mars 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har hatt samme mengde pasta i 3/4. Det har funket supert helt til idag. kjøleren er ren for støv:) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Ok. Prøvd dette som viser temp/rpm osv: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Ikke last ned pro. Last ned Version 1.30 for windows, Endret 4. mars 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 det funker jo ikke når pcen ikke funker. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Okay, kan ikke huske å sett at du ikke får maskinen igang. Hva skjer når du trykker på start knappen Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Den skrur seg på og går til windows. så blir den sykt laggy og skrur seg av. Hvis jeg går i bios skjer det samme. Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 vannkjøleren lyser hvitt først men så rødt. Vet ikke om det røde lyser viser for høy temp eller at det er noe galt med den:( Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=117586 Har du koblet til 3 pin kabel som styrer hastigheten på pumpa? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Av hva du skriver, så høres det mest ut som at h100i v2 er kaputt, siden du sier 97c på cpu tro jeg ikke det er psu. Jeg ville kontaktet dem du kjøpte data delene dine og hørt med dem. Du har normalt 36md garanti og reklamasjons rett 24md. Altså 5 år. Offtopic: Jeg kjøper deler som har lengst garanti. Mange av evga psu har 10 år, jeg valgte denne: https://www.komplett.no/product/906073/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/seasonic-prime-titanium-750w-psu# Endret 4. mars 2017 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Pumpa sitter godt på og jeg har ikke for mye pasta. det er jeg sikker på. Det MÅ være pumpa! Hvordan kan jeg finne ut om det er det? Er det garanti på vannkjølere? Den kjøleren skal takle å holde CPU'en under "shutdowntemp" uten vifter, jeg har utrolig nok testet det pga. en brainfart Du kan sjekke om det er pumpa ved å koble vekk viftene, Du skal høre en "vannlyd", som en liten bekk eller noe. Dårlig forklart, men du skjønner det hvis du har hørt det før. Edit; Det vil ikke skade CPU'en mer enn den eventuellt er skadet nå da viftene ikke har noe å si så lenge pumpa ikke går. Endret 4. mars 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå