Toris Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Heisann. Ønsker å bygge ny maskin da min gamle er ca 5 år gammel med I7 2600K blant annet, den har egentlig fungert flott frem til i fjor en gang. Dette har jeg sett meg frem til https://www.komplett.no/wishlists/e025ad90-1c45-47c0-b575-81aeda63311b og ønsker veldig gjerne innspill, ønsker ikke gjøre bomkjøp på enkelte komponenter osv. Bygger selv. Er usikker på Ryzen cpu'en og velger antagelig ikke den da jeg ikke har annet enn en 1080p skjerm. Skulle gjerne hatt plass til en ny skjerm også i budsjettet, men er nok ikke mulig. Ser det greit ut hva jeg har plukket ut? Eller er det noe jeg burde tenke på å bytte til noe annet etc? Er det kanskje annet minne jeg heller burde velge? Takker Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB 2x8GB 3200MHz (PC4-25600) DDR4 CL16, XMP, Sort Coolermaster 212 evo. Skal du overklokke hadde jeg gått 100 watt ekstra, ganske god PSU men greit å ikke spare der. Har din gamle pc gått i stykker? I så fall forstår jeg det, hadde den virket hadde jeg overklokket den da det ikke er så forskjell i overklokket stand, fremdeles vinter ennå så varme burde ikke være noe problem, overklokker selv på vinteren og dropper varmeovn. Ikke utelukk AMD Ryzen selv om den ikke gjør det like bra som i7 7700k i gaming. Fremtiden vil muligens ryzen gjøre det bedre. Er nok bedre med 8 kjerne en 4 kjerne med hypertreading. Vurdert brukt pc? Endret 4. mars 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Toris Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Den gamle er ikke ødelagt, men er ikke langt unna. Har overklokket, sliter veldig med varmen, får ikke nok kjøling til den, har ikke det beste kabinettet når det kommer til kjøling heller. Har vurdert brukt, men er usikker på om det er noe jeg vil gå for. Hatt planer om å kjøpe ny i en god stund nå. Men kan jo hende jeg kanskje burde vente litt til. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Hva slags kjøler har du? Prøvd å ta ut sidedørene av kabinettet, slik ikke kabinettet blir for tett? Det er lurt når man overklokker. Annet er å ha lav tempratur på rommet. Men enig tempraturen stiger raskere ved overklokking ja, en time stanby tid går romtempraturen fra 15 grader til 25 grader på 1 time på 5-6 kvadratmeter stor rom. Endret 4. mars 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg er mere interessert i hvilken gpu du har nå og hva du bruker den til, ja kan tenke meg er spill. Mine 5 år gamle 3770K funker enda med 1080 til det jeg bruker mine maskiner til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå