Tiger'n Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Vurderer å kjøpe nintendo switch, men er usikker på om den er verdt pengene. Jeg er ingen spesiell konsoll gamer, men lånt wii u'en til en kompis for så å samles en gjeng og spille mario kart og div party spill. Men det er vel det. Synes zelda ser interessant ut også, men så har jeg sett litt på spill som kommer og de ser ut som er på grafikk nivå med nes og 3ds. Var få spill som har typisk 2017 grafikk. Og flere som så ut som 2d 3ds grafikk. Synes også utvalget av spill er dårlig som har blitt vist. Vil dere si at switch er en ny håndholdt konsoll med tv tilkobling en ny tv konsoll som vil være en konkurrent av PS og Xbox? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Nintendo gjør sin egen greie. Jeg ser det som et attraktivt tillegg til PC eller en annen konsoll, avhengig av hva du spiller til vanlig, og et must om du liker Nintendoproduserte spill. Det er også i mine øyne først og fremst en håndholdt konsoll. I så måte har den fremragende grafikk og gruser alt før og nå. Derimot er den ikke en direkte konkurrent til Xbox One eller PS4. Særlig ikke når Scorpio er i horisonten og PS Pro er ute. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Å sammenligne Switch mot PS4 osv blir helt feil, hvis det finnes en sammenligning ville jeg sammenlignet den med 3DS.Switch er en helt annen konsoll enn en PS4. Kan du ta med deg PS4 i lomma og spille uten strømadapter i 3 timer? Nei selvfølgelig ikke, og da blir det dumt/urettferdig å sammenligne de syntes jeg.Nintendo har og kommer nok mest sannsynlig alltid å gjøre sin greie. På godt og vondt. Grafikk er ikke alt i et spill heller. En av mine favoritt spill er Limbo og Inside, de spillene er 90% svart hvitt, med noe av den enkleste grafikken du finner. Sånn er det vel for Switch også. Såvidt jeg er bekjent, så er det vel åpent kjøp hvis du handler på elkjøp, lefdal og expert. Gjelder vel bare ikke mobiler med abbonoment og tannbørster osv. Så du kan jo teste den, se hva du syntes og så evt levere den tilbake. Spill i forsegling får du jo ikke pengene tilbake på, men spillene blir du vel kvitt enkelt på finn. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Vurderer å kjøpe nintendo switch, men er usikker på om den er verdt pengene. Jeg er ingen spesiell konsoll gamer, men lånt wii u'en til en kompis for så å samles en gjeng og spille mario kart og div party spill. Men det er vel det. Synes zelda ser interessant ut også, men så har jeg sett litt på spill som kommer og de ser ut som er på grafikk nivå med nes og 3ds. Var få spill som har typisk 2017 grafikk. Og flere som så ut som 2d 3ds grafikk. Synes også utvalget av spill er dårlig som har blitt vist. Vil dere si at switch er en ny håndholdt konsoll med tv tilkobling en ny tv konsoll som vil være en konkurrent av PS og Xbox? Switch er et nettbrett og er ikke sammenlignbar overhode med en konsoll når det kommer til grafikk,ytelse og utvalg av spill som du får på moderne konsoller. Om du vil ha moderne grafikk og stort utvalg av forskjellige spill så er ikke Switch et bra alternativ. Switch er en maskin for dem som vil spille nye og eldre Nintendo spill. Og som evnt trenger en håndholdt/hybrid konsoll. Endret 4. mars 2017 av LarZen Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 ^ Enig. Med det sagt er Switch overraskende kraftig. Lenke til kommentar
Tiger'n Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Sant at grafikk ikke er alt i et spill, men har sett så mange spill til switch som har nes 8-bit grafikk og det gjorde meg veldig usikker på hvilke spill typer som er satset på med switch. Når jeg har sjekket IGN og andre spillsider så står det lite om både konsollen og spill utvalget, men har sett et par youtube videoer av kommende spill og objektive reviews av switch, og må si at det ser veldig lovende ut nå! Som henrikrox nevnte, så har man åpent kjøp. Hadde helt glemt at man har den muligheten. Da blir det nok til at jeg tar meg en tur innom elkjøp eller expert på mandag og plukker med meg en eske. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ah, grunnen til at de har 8-bits grafikk er at det er veldig populært blant indiestudioer å imitere gamledager i spillverdenen. En egen nisje for det. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Jeg vil si switch først og fremst er håndholdt, med mulighet for å koble til tven. Og som alle andre konsoller fra Nintendo: ikke regn med utbredt tredjepartstøtte, kjøp den for Nintendo titler og en god bråte indie-titler! Som håndholdt er den helt fantastisk for meg så langt! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Vil dere si at switch er en ny håndholdt konsoll med tv tilkobling en ny tv konsoll som vil være en konkurrent av PS og Xbox? PS4 og Xbone er rettet mot en annen kundegruppe. Nintendo er i stor grad ment for den noe yngre garde og de satser mye mer på gameplay enn grafikk. At den også er håndholdt gjør at den er en "midtimellomkonsoll" i mangel på bedre ord. Nintendo har aldri vært spesiellt interresert av grafikk som kan måle seg med de andre produsentene. Det er en håndholdt med mulighet for TV-tilkobling tenker jeg. En god sammenlikning i forhold til PS4 og Xbone er Wii. "Dårlig" grafikk, men fytterakkern så gøyale spill. Når jeg brukte Wii så tenkte jeg ikke på grafikken engang, innlevelsen gjorde meg "blind". Kan Switch matche det så kan jeg ikke si meg annet enn veldig fornøyd Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 -snip- Switch er en maskin for dem som vil spille nye og eldre Nintendo spill. Jeg har ikke lest så mye i detalj, bare fått med meg at gamle spill ikke er tilgjengelig fra release. Er det bekreftet mange gamle spill? Kan man f eks spille alle Super Mario-spill fra Wii U og bakover? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ikke per i dag, men det kommer senere. Vi vet ikke når "senere" er, annet enn at det er senest i høst, når de nye onlinefeaturene kommer. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ah, grunnen til at de har 8-bits grafikk er at det er veldig populært blant indiestudioer å imitere gamledager i spillverdenen. En egen nisje for det. Det der høres ut som klassisk indiekultur. Har du noen eksempler? Høres gøy ut. Lenke til kommentar
Tiger'n Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Ah, grunnen til at de har 8-bits grafikk er at det er veldig populært blant indiestudioer å imitere gamledager i spillverdenen. En egen nisje for det. Det der høres ut som klassisk indiekultur. Har du noen eksempler? Høres gøy ut. Sonic Mania som kommer til switch har med mange av de gamle sonic spillene. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Ah, grunnen til at de har 8-bits grafikk er at det er veldig populært blant indiestudioer å imitere gamledager i spillverdenen. En egen nisje for det. Det der høres ut som klassisk indiekultur. Har du noen eksempler? Høres gøy ut. Det er mange gode der ute, den første store var vel Braid. Her er en liste over gode spill, ca halvparten er av den typen vi snakker om her. http://www.techradar.com/news/gaming/10-best-indie-games-top-indie-games-on-pc-and-consoles-1300583 Endret 5. mars 2017 av fnwilborn Lenke til kommentar
heisannhoppsann Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 -snip- Switch er en maskin for dem som vil spille nye og eldre Nintendo spill. Jeg har ikke lest så mye i detalj, bare fått med meg at gamle spill ikke er tilgjengelig fra release. Er det bekreftet mange gamle spill? Kan man f eks spille alle Super Mario-spill fra Wii U og bakover? Ikke WiiU, men kanskje fra GameCube og bakover om vi er heldig Lenke til kommentar
Mør stønt-ape Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Ah, grunnen til at de har 8-bits grafikk er at det er veldig populært blant indiestudioer å imitere gamledager i spillverdenen. En egen nisje for det. Det der høres ut som klassisk indiekultur. Har du noen eksempler? Høres gøy ut. Shovel Knight. Ikke bare en nostalgitripp av dimensjoner, men også et veldig bra spill i seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå