EC Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vi har mottatt en del klager på bruken av emnefelt. Ofte stilles første del av spørsmålet i hovedemnet, og resten føres opp i emnebeskrivelsen. Vi minner om at emnefeltet skal være beskrivende og relatert til emnet som tas opp. Bruk IKKE emnebeskrivelse-feltet til utforming av emnet - der skal KUN EKSTRA INFO om tråden legges. Det som skrives i "Emne tittel" skal altså være _hele_ emnet. Tråder hvor emnet "fortsetter" i emnebeskrivelsen, vil bli regnet som dårlig bruk av emnefelt og derfor stengt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Aha. Men emne-feltet er for kort, IMO. :/ Det var plass til mer tekst i feltet i det gamle forumet, var det ikke? F.eks: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=167181 Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 virker som det feltet under emnet kan også bruker til å videre beskrive den... og trykker man da på emnet så kommer det opp på samme måte som du paste'a på din link? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ja, men det er vel det som ikke er lov, slik jeg forstår det. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Oh, stemmer - leste litt fort Lenke til kommentar
shahin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vi får håpe de som ikke tar seg bryet med å skrive et ordentlig emne, tar seg bryet med å lese denne tråden. Det er i det minste bra dette blir tatt opp og oppklart en gang for alle, har irritert meg i flere uker over å klikke på en tråd, så omhandler den noe helt annet. Folk skriver "Trenger hjelp med..." i emne, og "radeon9800" i undertittel. Blir jo bare tull. Håper dere slår hardt ned på slikt og stenger, slik som det er sagt. Da har vi en tid med ultimat ryddighet i vente Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 shahin: du tar saken på kornet. I ditt eksempel vil f.eks. følgende bruk av de to feltene være meget fornuftig: Emne: TV-out problemer Radeon 9800 "Undertittel": Farger vises ikke. Dette vil være meget informativt. For det første sier emnet alt om hva problemstillingen gjelder, og "undertittelen" forklarer spesifikt hva som er problemet. Enten man går inn via forumet eller via "siste fra forum", er man ikke i tvil om hva som tas opp i tråden. En annen gulrot er jo at med et beskrivende emnefelt, vil sjansen for å få hjelp økes drastisk! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Har eg gjort det riktig her? Har eg vært flink gutt? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) En annen gulrot er jo at med et beskrivende emnefelt, vil sjansen for å få hjelp økes drastisk! Ja, folk tror man vil "disse" osv. hvis man kommer med forslag til bedre enmnefelt. Men dette har faktisk utrolig mye å si for om man for hjelp eller ikke. Selv har jeg fått hjelp til det utroligste her, ved å utforme emnefeltet bra. F.eks. når jeg spør om noe kun 5-10 forumbrukere vet, er det liten sjanse for at de klikker på min tråd om jeg bruker et ufornuftig emnefelt. En annen sak er at "Trenger hjelp med" delen av emnefeltet kan droppes, men dette gjelder vel mest nye på forumet Jeg høres vel ut som en psykopat perfeksjonist, men det er jo så utrolig deilig med orden på et så stort forum SnowDOG_: Tror ikke det er mulig å gjøre det bedre enn det Endret 3. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Har eg gjort det riktig her? Har eg vært flink gutt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå