Anders Leipsland Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg begynner med quotinga. Slik det fungerer nå er veldig greit dersom du skal quote hele innlegget. Skal du derimot redigere teksten, kanskje quote flere personer og dele opp ett innlegg for å besvare det punkt for punkt så blir det masse unødvendig copy&paste samt at du da må manuelt skrive inn hvem du quoter osv. Kort sagt, quoteløsningen egner seg ikke for litt "avansert" quoting. Spørsmålet blir enkelt og greit, kan vi få tilbake "oldstyle" quotinga slik den fungerte i phpBB? Så en feature jeg savner fra phpBB1.3 Da ble alle innleggene i en tråd merka med et id nummer. Første innlegg ble da ID:1 andre innlegg ble ID:2 osv Dette var veldig kjekt når man skulle henvise til innlegg og tråder. Siste ønske er noe jeg tror IB allerede har innebygd, nemlig at emnetitler som "er skjermkortet mitt er ødelagt!!!!!!!!!!??????????????" blir "er skjermkortet mitt er ødelagt!?". Da hadde man fått temma alle disse ungene som skriker etter oppmerksomhet. Strengt tatt skal det aldri være noe poeng i å benytte mer enn ett utrops eller spørsmålstegn. Kanskje man også automatisk skulle fjerna ord som er i 100% caps i topic? Dog ser jo et problem med RAM, BIOS etc da :\ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Enig i alt, jeg savner quote-løsningen fra det gamle forumet sårt. Angående punkt#3, så testet jeg litt. Forumet siler ut like tegn i emnefeltet, men ikke kombinasjoner. I og for seg helt topp at ??? og !!!! blir silt ut, enda bedre hvis filteret hadde funket i selve postingen også. Ikke for sinneutbrudd og sånt, kanskje. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176406 Edit: Korreks! Endret 3. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Klikk på "skrevet", så popper det opp en liten boks med en URL du kan benytte for å henvise til et konkret innlegg. Evt. endringer på dette må andre enn meg ta seg av. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) En ting jeg kom på, jeg vil gjerne ha automagisk omgjøring av www.something.com til den mer klikkvennlige www.something.com, slik som i det gamle forumet. Edit: Leif! Endret 3. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 yummy: Det fører til litt unødvendig museklikking og lukking av vinduer osv, men det var en grei nok løsning. Vil nå uansett påstå at ID merking slik vi hadde i phpbb1.3 var litt enklere LarsC Godt forslag om å gjøre www. klikkbart Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Klikk på "skrevet", så popper det opp en liten boks med en URL du kan benytte for å henvise til et konkret innlegg.hmm... hvor er denne "skrevet" linken du prater om?Alt jeg ser er dette: Edit: Hmm.... ok... fant den... det var "Posted" på "nynorsk"... Endret 3. desember 2003 av Far^Side Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er helt enig med ID counten og alt annet her. Når man sitter på irc og skal gi en bekjent retning til en eller annen spesifik post - er det litt irriterende å si: les "xxx" sin tredje post, nesten nederst. Og tar jeg heller ikke feil så kan folk og ha forskjellig antall poster under emner - noe som kan gjøre det hakket vanskeligere i tillegg... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Klikk på "skrevet", så popper det opp en liten boks med en URL du kan benytte for å henvise til et konkret innlegg.hmm... hvor er denne "skrevet" linken du prater om?Alt jeg ser er dette: Hmm.... ok... fant den... det var "Posted" på nynorsk... Sjekk der hvor det står "Posted" med underline og blå skrift... Edit: oops du fant den før meg Endret 3. desember 2003 av SineTwo Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Einig i at den nye siteringa er plagsom. Eg har lagt meg til den vanen å raskt skriva noko tull og trykkja på førehandsvising. Då dukkar teksten opp slik eg vil ha han, og eg kan byrja å skriva og sitera fornuftig... (Skjønar forresten ikkje kvifor folk insisterer på å skriva "quoting"... Stiller sterkt i kategorien vanvittige og meiningslause anglisismar ) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Quotingen hørte jeg et veldig, veldig løst rykte på at skal bli ordnet i neste versjon av IPB eller noe? Får håpe den kommer snart iallefall. Eller er det en smal sak å innføre old style quoting igjen? Det er jo mulig nå. Bare trykk Quote, skriv noe dritt og trykk Forhåndsvis. Så kommer koden frem Og spesielt det tredje forslaget er jeg for Lenke til kommentar
esk Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Personlig synes jeg quotingen kan bli litt vel overdrevet til tider. Vanligvis leser jeg hele tråder fra topp til bunn, og det blir slitsomt å lese det samme flere ganger. Et annet poeng er at man mister den naturlige følelsen når folk overquoter... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Enig der, selv vil jeg bare quote 2-3 linjer, men hater å sitte og lete etter hva jeg skal og ikke skal quote. Bra hvis nicket automatisk kommer med da - men fy ****** for et ****** det var å edite quoting på det forrige forumet Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Personlig synes jeg quotingen kan bli litt vel overdrevet til tider. Vanligvis leser jeg hele tråder fra topp til bunn, og det blir slitsomt å lese det samme flere ganger. Ja, jeg synes flernivåsitering¹ er noe herk. På enkelte forum har jeg lagt merke til at man ikke kan flernivåsitere uten å gjøre det manuelt (vBulletin-forum), det blir automagisk filtert ut, akkurat som !!!!!! i emnefeltet i dette forumet. [¹] Var det bedre, Ganske? Grunnen til at jeg bruker 'quote' i denne sammenhengen er rett og slett en slem artifakt fra koden man skriver for å sitere folk, . Jeg pleier å være nokså flink til å bruke adekvate norske substitutter der jeg kan. Endret 3. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg stiller meg fullt og helt bak ønsket om å få tilbake det gamle systemet både for sitering og for ID tilhørende hver post (selv om lenken "skrevet" fungerer som et greit substitutt). I tillegg er det irriterende å måtte klikke litt ekstra for å besøke et nettsted som kun postes som www.deterirriterendeåklikkeformye.com i stedet for www.deterirriterendeåklikkeformye.com. Enig med LarsC, med andre ord. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 I neste versjon av forumet vil dere kunne få quote på old way, man kan da klikke på en knapp på hvert innlegg i en tråd om hvilke man vil quote, noe som kan bli ganske bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå