AfterGlow Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Nådde gigantisk milepæl og trekker fra Apple Music.Spotify soper inn nye abonnenter Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ikke overraskende. Fantastisk tjeneste. Har brukt Spotify helt siden begynnelsen, må vel være 5-6 år nå. Eneste negative er at programmet bruker så inn i granskauen mye data. 2 Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ikke overraskende. Fantastisk tjeneste. Har brukt Spotify helt siden begynnelsen, må vel være 5-6 år nå. Eneste negative er at programmet bruker så inn i granskauen mye data. Forsøkt å endre på kvaliteten på musikken? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ikke overraskende. Fantastisk tjeneste. Har brukt Spotify helt siden begynnelsen, må vel være 5-6 år nå. Eneste negative er at programmet bruker så inn i granskauen mye data. Forsøkt å endre på kvaliteten på musikken? Det er vel ikke selve musikkstreamen som bruker. Det er applikasjonen. Lenke til kommentar
G Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Rimeligere datapakker på mobil gir kanskje flere brukere også? Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Ikke overraskende. Fantastisk tjeneste. Har brukt Spotify helt siden begynnelsen, må vel være 5-6 år nå. Eneste negative er at programmet bruker så inn i granskauen mye data. Forsøkt å endre på kvaliteten på musikken? Det er vel ikke selve musikkstreamen som bruker. Det er applikasjonen. Om du ber applikasjonen din requeste at det streames musikk med lavere kvalitet, så vil dette bruke mindre data. Settings -> Stream quality Automatic - applikasjonen velger selv Normal - 96 kbit/s High - 160 kbit/s Extreme - 320 kbit/s Ganske store forskjeller der. I tillegg så cacher Spotify opp endel om du har plass til det på telefonen, slik at sanger du spiller av ofte ikke trenger å streames på nytt. Men det beste for å spare databruk er å sørge for å lagre den musikken/spillelistene du hører mest på lokalt på telefonen. Dette gjør du ved å hake av "download"-knappen på toppen av en spilleliste. Uansett så bruker ikke Spotify noe mer data enn Tidal eller Apple Music. Er bare at streaming av musikk krever endel data. 3 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Har vært fornøyd bruker siden 2008. Nå betaler jeg 149,- for et family abonnement og det gjør jeg gladelig. Selv om jeg ikke bruker det så mye. Og appen til android er håpløs da jeg ikke kommer direkte til mine lister når jeg åpner appen. En annen fordel er at to klienter kan være åpne samtidig med samme brukernavn der pc i stua er tilkoblet stereoanlegget og jeg kan styre musikken via mobil, nettbrett eller laptop uten ekstra ledninger og mas. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Er egentlig ganske overrasket over hvor store Apple har klart å bli. 2 Lenke til kommentar
GadgetBoy Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Har hatt Spotify siden det kom på markedet, foruten små perioder jeg har prøvd konkurrentene. Har da alltid havnet tilbake hos Spotify, enkelt og greit siden Spotify er best. Hadde en lang prøveperiode på Apple Music men det er den dårligste konkurrenten men dårligere musikktipa og merkbart dårligere lydkvalitet. 1 Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Dette er gode nyheter. Spotify er, slik flere her allerede har kommentert, en flott tjeneste som man gladelig betaler for å bruke. Likevel er det bare noen uker siden en atskillig dystrere artikkel ble publisert: http://e24.no/boers-og-finans/spotify/derfor-kan-spotify-gaa-konkurs/23928686 Lurer på om de kommer til å fortsette med gratismodellen i lang tid eller om de etter hvert tvinger alle til å gå over til et abonnement. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 På tide å tjene litt penger snart også da eller? https://www.google.se/amp/www.digitaltrends.com/music/spotify-posts-massive-revenue-increases-in-2015/amp/ Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Jeg bruker Google play music selv Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Har hatt Spotify siden det kom på markedet, foruten små perioder jeg har prøvd konkurrentene. Har da alltid havnet tilbake hos Spotify, enkelt og greit siden Spotify er best. Hadde en lang prøveperiode på Apple Music men det er den dårligste konkurrenten men dårligere musikktipa og merkbart dårligere lydkvalitet. Merkelig det med merkbart dårligere lydkvalitet, jeg opplevde det motsatte, helt i tråd med denne testen av begge systemene. "Sound quality The 256kbps AAC files on Apple Music’s iCloud library sound more open and involving than Spotify’s 320kbps MP3 streams, and benefit from extra space, subtlety and punch too. It’s not miles ahead, though. Spotify still offers decent detail levels and a tonally balanced presentation that’s refined and easy on the ears – it’s just not quite as engaging. Ultimately though, we’re still waiting for Spotify and Apple Music to adopt a lossless sound quality option, such as Tidal’s. This seems the next logical barrier to push for both services. *Result: Apple Music wins* Read more at http://www.whathifi.com/features/apple-music-vs-spotify-which-better#1OK5ziBptL8DfrBA.99 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Merkelig det med merkbart dårligere lydkvalitet, jeg opplevde det motsatte, helt i tråd med denne testen av begge systemene. "Sound quality The 256kbps AAC files on Apple Music’s iCloud library sound more open and involving than Spotify’s 320kbps MP3 streams, and benefit from extra space, subtlety and punch too. Spotify bruker ikke mp3, og har heller aldri gjort det. De bruker vorbis. Dette er årsaken til at kvaliteten er så dårlig. Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 På hvilken måte er vorbis satt til en kvalitet på -q9 (320kbps) merkbart "dårligere" sammenliknet med 320kbps mp3 eller 256kbps AAC? Aldri sett den påstanden før, ei heller sett kvantitative empiriske undersøkelser som understøtter at det er noe merkbar forskjell mellom de tre lossy formatene når alle er satt til ~maks kvalitet. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) På hvilken måte er vorbis satt til en kvalitet på -q9 (320kbps) merkbart "dårligere" sammenliknet med 320kbps mp3 eller 256kbps AAC? Alle skarpe/korte lyder forsvinner, så musikken blir "utglattet" (jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det). Aldri sett den påstanden før, ei heller sett kvantitative empiriske undersøkelser som understøtter at det er noe merkbar forskjell mellom de tre lossy formatene når alle er satt til ~maks kvalitet. Det er kjempeforskjell. Det beste formatet er Opus, et nytt open source-format. Edit: Youtube har begynt å bruke opus i tillegg til vorbis. Endret 5. mars 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Alle lossy komprimerings-formater kutter vel ut topp, bunn og smålydene man ellers får? Er jo nettopp derfor dem er som dem er? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Alle lossy komprimerings-formater kutter vel ut topp, bunn og smålydene man ellers får? Er jo nettopp derfor dem er som dem er?Det er stor forskjell på dem. Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Har hatt Spotify siden det kom på markedet, foruten små perioder jeg har prøvd konkurrentene. Har da alltid havnet tilbake hos Spotify, enkelt og greit siden Spotify er best. Hadde en lang prøveperiode på Apple Music men det er den dårligste konkurrenten men dårligere musikktipa og merkbart dårligere lydkvalitet. Merkelig det med merkbart dårligere lydkvalitet, jeg opplevde det motsatte, helt i tråd med denne testen av begge systemene. "Sound quality The 256kbps AAC files on Apple Music’s iCloud library sound more open and involving than Spotify’s 320kbps MP3 streams, and benefit from extra space, subtlety and punch too. It’s not miles ahead, though. Spotify still offers decent detail levels and a tonally balanced presentation that’s refined and easy on the ears – it’s just not quite as engaging. Ultimately though, we’re still waiting for Spotify and Apple Music to adopt a lossless sound quality option, such as Tidal’s. This seems the next logical barrier to push for both services. *Result: Apple Music wins* Read more at http://www.whathifi.com/features/apple-music-vs-spotify-which-better#1OK5ziBptL8DfrBA.99 En ting er kvaliteten på lydfilen, men du må jo ha en spiller som kan takle gode lydfiler også. Eller gjøre det beste ut av de lydfilene du får. Er du interessert i å god lyd har du ikke Iphone for å si det sånn. Selv blant mainstream-telefoner finner du telefoner som støtter Hi-Res lyd, som f.eks Sony. Selvsagt veldig vanskelig å måle subjektivt, men når jeg kjører en hvilken som helst sang via den streamingservicen jeg bruker ( som ikke er tilgjengelig i Norge), i lag med et par hodetelefoner som støtter Hi-Res Lyd, er det ihvertfall for meg merkbart forskjell på om jeg bruker Xperia Z Performance eller Iphone 7. Og det selv om musikken jeg hører på ikke er hi-res i utgangspunktet. Om filen i seg selv også er hi-res er forskjellen enda større, men dessverre er det ikke så lett/billig å få tak i slike lydfiler. 1 Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Har hatt Spotify siden det kom på markedet, foruten små perioder jeg har prøvd konkurrentene. Har da alltid havnet tilbake hos Spotify, enkelt og greit siden Spotify er best. Hadde en lang prøveperiode på Apple Music men det er den dårligste konkurrenten men dårligere musikktipa og merkbart dårligere lydkvalitet. Merkelig det med merkbart dårligere lydkvalitet, jeg opplevde det motsatte, helt i tråd med denne testen av begge systemene. "Sound quality The 256kbps AAC files on Apple Music’s iCloud library sound more open and involving than Spotify’s 320kbps MP3 streams, and benefit from extra space, subtlety and punch too. It’s not miles ahead, though. Spotify still offers decent detail levels and a tonally balanced presentation that’s refined and easy on the ears – it’s just not quite as engaging. Ultimately though, we’re still waiting for Spotify and Apple Music to adopt a lossless sound quality option, such as Tidal’s. This seems the next logical barrier to push for both services. *Result: Apple Music wins* Read more at http://www.whathifi.com/features/apple-music-vs-spotify-which-better#1OK5ziBptL8DfrBA.99 En ting er kvaliteten på lydfilen, men du må jo ha en spiller som kan takle gode lydfiler også. Eller gjøre det beste ut av de lydfilene du får. Er du interessert i å god lyd har du ikke Iphone for å si det sånn. Selv blant mainstream-telefoner finner du telefoner som støtter Hi-Res lyd, som f.eks Sony. Jeg har vært audiofil og har heldigvis meldt meg av DEN galskapen (var mer opptatt av lyden enn musikken) og hadde neppe brukt hverken telefon eller noen av de tjenestene hvis jeg fortsatt var audiofil. De gangene Apple Music brukes, fungerer det helt ok, både i headset, Bluetooth propper og hjemmeanlegg, uansett om jeg bruker iPad, Mac eller iPhone, har også Spotify, og merker som sagt null til at det er bedre lydkvalitet på det systemet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå