Gå til innhold

Forsterker og chromecast

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp nå...

Jeg har en Onkyo tx-sr444 forsterker, og jeg har nylig kjøpt meg Chromcast Ultra.

Jeg er litt usikker om jeg vil få fullt utbytte av 4k om jeg kobler casten i forsterkeren, eller om jeg bare skal koble den rett til tven?

Fant dette i en artikkel om forsterkeren, men er fortsatt litt usikker...

"The HDMI inputs are the latest 2.0a standard and also support HDCP 2.2 copy protection. HDCP 2.2 is expected to be used for some (if not all) 4K-Ultra HD content in the future, so having a receiver that supports it will be pretty important in the future."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir usikker på hva du er på jakt etter her, siden du snakker om 4K som er innenfor bilde, men du har postet i tråd om forsterkere. De fleste vil vel ha en formening om lyden når du kobler chromecast i forsterker vs tv, men når det gjelder bildet må en se om surroundforsterkeren støtter 4k, oppskalerer, om tv gjør det samme osv.

Lenke til kommentar

Blir usikker på hva du er på jakt etter her, siden du snakker om 4K som er innenfor bilde, men du har postet i tråd om forsterkere. De fleste vil vel ha en formening om lyden når du kobler chromecast i forsterker vs tv, men når det gjelder bildet må en se om surroundforsterkeren støtter 4k, oppskalerer, om tv gjør det samme osv.

Det er ett legitimt spørsmål han stiller. det er mer praktisk å ha den koblet til forsterkeren hvis han har flere komponenter. Man slipper også problemer med at ARC ikke alltid støtter alt av formater. Noen litt eldre forsterkere støtter ikke HDCP 2.2, og man får da ikke bilde av de nyeste UHD komponentene, som er det han spør om.

Så lenge sitatet han viser til, at den støtter HDCP 2.2, så får han ingen problemer med å bruke den via forsterkeren.

Lenke til kommentar

Det er ett legitimt spørsmål han stiller. det er mer praktisk å ha den koblet til forsterkeren hvis han har flere komponenter. Man slipper også problemer med at ARC ikke alltid støtter alt av formater. Noen litt eldre forsterkere støtter ikke HDCP 2.2, og man får da ikke bilde av de nyeste UHD komponentene, som er det han spør om.

Så lenge sitatet han viser til, at den støtter HDCP 2.2, så får han ingen problemer med å bruke den via forsterkeren.

Greit å vite.

Lenke til kommentar

HDMI Passthrough er ganske vanlig på AVR-enheter. Lyd vil selvfølgelig ikke virke, for effekt-delen av forsterkeren er slått av. 

HDMI Passthrough bruker litt strøm i standby, men det er ikke så mye å snakke om. 

Mange av de nyere kommer vel med denne funksjonen slått av pga. EU krav så vidt jeg husker, men er mulig å slå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...