m20k Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Har aldri vært på ebay før. Ser at det selges fine skjorter til 60 kroner. Det står at oridinær pris til denne skjorta er 350 kroner. Det høres for godt ut til å være sant, spør du meg. Så da lurer jeg på om noen har erfaringer med ebay? Kan denne skjorta være fake? Og er oridinær-prisen virkelig så høy, i forhold til hvor lite den selges for? Jeg gikk innpå brukerens profil, og han har fått gode ratinger, så selgeren skal visst være til å stole på. Men jeg har lært at hvis noe er for godt til å være sant, er det nettopp det. Endret 4. mars 2017 av m20k Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Skjorter til 60 kroner kan være ålreit. Men det er ikke sikkert. Jeg kjøpte sølvkjeder (tynne), nesten gratis. De var oppgitt å være sølv tvers igjennom, men var ikke det. Jeg oppdaga det ikke før etter noen måneder, da sølvet ble slitt av. Kanskje dumt av meg å gå på limpinnen, men poenget mitt er dette: Om en vare har dårlig kvalitet og du oppdager det for lenge etter kjøpet, så er det for sent å gi dårlige reviews på ebay. Dette fører til at om man selger varer med dårlig kvalitet, så kan man fortsatt få høy rating, så lenge det ikke oppdages før etter en stund. Stol derfor ikke altfor mye på rating, det er i alle fall min erfaring. Men har kjøpt mye bra på ebay også da. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har kjøpt MYE fra www.aliexpress.com (kinesisk side) og kun blitt lurt en gang. Men den varen kosta bare 5 dollar så hva skal man synes?Ebay er sikrere enn den sida i og med at Ebay har en egen garanti. Nå vil ikke det si at man ikke kan bli lurt på Ebay, men som du sier så har du sjekka selgerens ratinger o.l. og da er det grunn til å ha tillit til det. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Erfaringsmessigt er det mye piratkopier ute å går. Er det da som du sier en pris som er mye lavere enn forventet er det et stort rødt flagg. Min holdning til slikt er noe praktisk annlagt. Er det piratkopi styrer jeg stort sett unna. Er det lignende varer og prisen er lav nok kan det hende jeg kjøper. (Med lav pris mener jeg i denne omgang at det er penger jeg har råd å tape om produktet er dårlig.) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Lang forklaring; 1. Har aldri vært på ebay før. Ser at det selges fine skjorter til 60 kroner. Det står at oridinær pris til denne skjorta er 350 kroner. Det høres for godt ut til å være sant, spør du meg. 2. Så da lurer jeg på om noen har erfaringer med ebay? Kan denne skjorta være fake? Og er oridinær-prisen virkelig så høy, i forhold til hvor lite den selges for?3. Jeg gikk innpå brukerens profil, og han har fått gode ratinger, så selgeren skal visst være til å stole på. Men jeg har lært at hvis noe er for godt til å være sant, er det nettopp det. 1. Det høres ofte ut som at det er for godt til å være sant på Ebay De har ofte gode priser fordi de er i land der tingene produseres så det ikke er noen fordyrende mellomledd. Si at man skal kjøpe skjorta fra Norge så er det 350,- for å få den hit + diverse avgifter + at butikken skal ha fortjeneste. Sette ned prisen til 60,- gjør at selger får "oppmerksomhet" og de setter ofte høye priser for å kunne gi den rabatten. Samma som et par steder på Nordby, "anbefalt utsalgspris = X" "VI SELGER TIL Y!!!!!", selvfølgelig et markedsføringstriks, det eldste i boka 2. Jeg har handlet på Ebay og andre utenlandske sider i sikkert 10år nå og har aldri blitt lurt eller fått en vare jeg er misfornøyd med. Nå vet ikke jeg hva du mener med fake, men etter min erfaring så får man alltid det som er på bildet. Man får det man ser. Hvis det er en merkevare så er det en mulighet for at den er fake, men det er utrolig dumt å selge fake varer da ryktet og ratingen går ned. Ryktet er ALT på Ebay. 3. Ratinger sier omtrent alt på Ebay. Har de fått typ 98% og oppover og har en del tusen salg så er det 99.9% sjanse for at det er en god selger. Jeg har lest en del negative ratinger og gjengangeren er ofte at de har for høye forventninger, det er hvertfall slik det virker for meg. Det er også en god del tilfeller at folk forventer levering nesten på dagen når pakken skal fraktes rundt halve jordkloden, det er ikke selgers feil så lenge selger har levert pakken til posten innen rimelig tid (maks 4-5 dager synes jeg). Så konklusjonen er at Ebay er et veldig seriøst sted, mye mer seriøst enn f.eks. Finn.no. Eller rettere sagt så er de med gode ratinger seriøse og det er de som kommer først på lista, slik er det ikke på Finn.no der er det stort sett random. Nå skal det også sies at mange selgere på Ebay er butikker, ikke privatpersoner som selger brukt. Jeg har bestillt fra privatpersoner på Ebay også, med 85-99'ish% og har alltid fått det jeg har bestillt og varene er akkurat slik de skal være i forhold til annonsen. Konklusjon; Det er seriøst og så lenge ratingen til selgeren er ca. 98% og oppover så får man den varen som er i annonsen. Jeg har aldri fått noe fake. Link til annonsen hadde vært fint Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Mye fake varer på ebay. Se etter varer merket geniune. Handlet flere hundre ting fra ebay. Gjevnt over meget fornøyd. Om det skulle være falske greier har du fortsatt bare svidd av 60kr på en shorte. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg oppdaga det ikke før etter noen måneder, da sølvet ble slitt av. Sølv slites vel ikke av? Det "sølvet" var sannsynligvis nikkel. Jeg ville ikke stolt på at ting på ebay faktisk er merkevare, men de kan være brukbare produkter for det. At butikker selger varer til langt under veil. pris er vanlig også i Norge. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Har aldri vært på ebay før. Ser at det selges fine skjorter til 60 kroner. Det står at oridinær pris til denne skjorta er 350 kroner. Det høres for godt ut til å være sant, spør du meg. Så da lurer jeg på om noen har erfaringer med ebay? Kan denne skjorta være fake? Og er oridinær-prisen virkelig så høy, i forhold til hvor lite den selges for? Jeg gikk innpå brukerens profil, og han har fått gode ratinger, så selgeren skal visst være til å stole på. Men jeg har lært at hvis noe er for godt til å være sant, er det nettopp det. Har handlet fra Ebay et tonn av ganger. Alt fra varer fra Kina, til Polen. Har enda ikke blitt lurt eller fått feil vare. Så jeg stoler faktisk mere på brukere på Ebay med høy rating enn feks NBF (Norsk bil deler base) som har sendt meg feil del på tross av at jeg pratet med typen på telefon og forklarte han minst 3 ganger hvorfor jeg måtte ha delen fra 2000 og IKKE 1998.. Han sendte faen meg en del fra en 98 mod.. Endret 4. mars 2017 av Slitenkæll Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Så lenge du handler smart er det mye fornuftig på eBay. Minnekort og elektronikk bør du nok være litt mer forsiktig med. Se også opp for ting som genuine Armania dresser og Reebook sko. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Ebay er awesome. Du får tak i nesten alt i grei kvalitet. Men vær klar over at det som er veldig billig er som regel ikke beste kvalitet. Som andre sier, så lenge de har 98% vurdering og oppover er du veldig trygg. Husk 350 kronersreglen. Men mange sender varer som er verdt mer og juger på verdien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå