imfrommanndame Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Hei! Det er snart ti år siden jeg bygde en PC, så noe måtte selvsagt gå galt... Jeg la merke til at fordelene ved z270 over z170 ikke var særlig store, og gikk derfor for et z170-brett. i5-7600K kostet mindre enn 6600k, så der var valget enkelt. På nettet sto det at jeg kunne benytte prosessoren etter en BIOS-oppdatering. Det som gikk meg hus forbi var at oppdateringen må gjøres ved installasjon av ny BIOS-chip, eller fra minnepenn med forrige generasjons CPU installert. Jeg har ikke en forrige generasjons CPU. Den eneste prosessoren jeg eier (utenom den i Macbooken) er en AMD Athlon 64 X2. I skrivende stund er den for så vidt like nyttig som min splitter nye 7600K. I søken etter løsninger kom jeg over ASUS sitt BIOS Flashback, men det fungerte bare på X99-sett. Finnes det noe tilsvarende for z170? Alternativt snur jeg meg til eventuelle innbyggere i Fredrikstad, som er villig til å låne bort sin 6600K eller lignende til en strevende HiOF-student, slik at han kan få maskinen på beina. Jeg kan betale en slant for hjelpen og stille med kjølepasta. Takk for hjelpen! Systemet: http://imgur.com/UQIgFkG Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg la merke til at fordelene ved z270 over z170 ikke var særlig store Ikke større enn at z170 ikke støtter 7.generasjons prosessorer uten at BIOS er oppdatert Eneste løsning her blir nok å ev. få låne en CPU, eller faktisk bytte ut hovedkortet. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Har tatt i bruk alle kanalene jeg vet om. Får forhåpentligvis napp i løpet av morgendagen! Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Alternativt: Kjøpe billigste prosessor for 1151-sokkel og oppgradere BIOS med den. I underkant av 500,- (Siden du sa deg villig til å betale for å få låne.) - ELLER angre kjøpet av Z170 hovedkortet og skaffe Z270? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Kjøp et ROG kort . De har flashback. Eks dette. https://www.asus.com/no/Motherboards/MAXIMUS-VIII-RANGER/specifications/ Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 Takk for forslag, folkens. Jeg landet på bytte av hovedkort. Det blir et ASUS ROG Strix Z270G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå