Habla Møberg Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Det var forresten denne det var snakk om, hvis noen lurer. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88781526 Ser jo ikke så halvgærn ut da. Vet du om den er kjørt mye på saltet veg? Prisen er for høy, men ikke bevisstløst/latterlig høy, om den er i virkelig god stand. Hva med om du hører med de om å få tatt NAF-test eller tilsvarende test av et verksted, full oljebehandling av understell (fluid film), og nye dekk. Alle dekkene her er jo ferdige, såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ekstra Fjernlysene er jo mindre enn hovedlysene, ser bare så latterlig ut Får biler som har gått halvparten så langt til samme pris Siden du slenger ut påstander slik, så kan du kanskje komme med noen konkrete eksempler? Vis med lenke til finn f.eks, så du får vist at det faktisk finnes eksemplarer som er kjørt halparten til samme pris. Det ligger jo mange ... her er f.eks en https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91866516 Bare å ta ett søk på HiLux 2006-2008 og sortere på pris så finner du vanlivis flere mellom 120-160k som har gått godt under 200k. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Det var forresten denne det var snakk om, hvis noen lurer. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88781526 Ser jo ikke så halvgærn ut da. Vet du om den er kjørt mye på saltet veg? Prisen er for høy, men ikke bevisstløst/latterlig høy, om den er i virkelig god stand. Hva med om du hører med de om å få tatt NAF-test eller tilsvarende test av et verksted, full oljebehandling av understell (fluid film), og nye dekk. Alle dekkene her er jo ferdige, såvidt jeg kan se. Den er ikke kjørt på saltet vei. Men har aldri vært understellsbehandla ifølge eier. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Ekstra Fjernlysene er jo mindre enn hovedlysene, ser bare så latterlig ut Får biler som har gått halvparten så langt til samme pris Siden du slenger ut påstander slik, så kan du kanskje komme med noen konkrete eksempler? Vis med lenke til finn f.eks, så du får vist at det faktisk finnes eksemplarer som er kjørt halparten til samme pris. ELLER du kan søke selv Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Ekstra Fjernlysene er jo mindre enn hovedlysene, ser bare så latterlig ut Får biler som har gått halvparten så langt til samme pris Siden du slenger ut påstander slik, så kan du kanskje komme med noen konkrete eksempler? Vis med lenke til finn f.eks, så du får vist at det faktisk finnes eksemplarer som er kjørt halparten til samme pris. Det ligger jo mange ... her er f.eks en https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91866516 Bare å ta ett søk på HiLux 2006-2008 og sortere på pris så finner du vanlivis flere mellom 120-160k som har gått godt under 200k. Der finnes 3 stk 2007-modeller på finn. TS sitt eksempel er jo den rimeligste. Den du lenket til er varebil. Endret 5. mars 2017 av fikse Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Der finnes 3 stk 2007-modeller på finn. TS sitt eksempel er jo den rimeligste. Den du lenket til er varebil. Det var jo derfor jeg sa den var overpriset p.g.a 5 seter. - 2007 kan konverteres til 5 seter gratis i år, 2008 til neste år. - Setene koster neppe mange tusenlappene. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Der finnes 3 stk 2007-modeller på finn. TS sitt eksempel er jo den rimeligste. Den du lenket til er varebil. Det var jo derfor jeg sa den var overpriset p.g.a 5 seter. - 2007 kan konverteres til 5 seter gratis i år, 2008 til neste år. - Setene koster neppe mange tusenlappene. Er helt enig i at den er overpriset, men i så fall kan det se ut som at markedet for disse overpriset. I forhold til de andre som har 5 seter så er den ikke veldig feil priset. Det kan jo være at alle 3 tar feil, eller det kan være at setene faktisk koster skjorten. Ikke godt å si. Jeg har hatt en 80-talls Peugeot som varebil, der kostet setene (bare seter, uten avgifter) knappe 40.000,- hos brukthandler. Sinnsyk pris, men det var det markedet tok for slike seter, så da så. Et triks her, for TS sin del, er å se etter tilsvarende biler men i varebil, og se om noen leverer med baksetene. Det er ganske normalt på diverse Mitsubishi, og helt sikkert andre merker. Kjører selv rundt i en '06 Pajero som selgeren har kjøpt og brukt som varebil, men alt av interiørdetaljer og seter fulgte med når han kjøpte den, så han satte inn setene, registrerte den som 7-seter som Pajeroene er i personbil, og vips kunne han sette prisen på bilen opp rundt 70.000,- mer enn tilsvarende varebiler. Løse seter til Pajero får du for noen nokså beskjedne tusenlapper (under 10), men de er altså mye mer verdt straks de står i bilen, og bilen er ferdig registrert. Hadde jeg selv hatt tålmodighet og ventet til jeg fant rette bilen som varebil og kjøpt løse seter kunne jeg ha tjent rundt 60.000,- men det gjorde jeg altså ikke. Jeg tenkte egentlig ikke så mye over den muligheten før bilen var kjøpt. En annen ting er jo at biler som har hovedsaklig gått som varebil gjerne er mer "mishandlet" enn en som har gått som personbil. Så personlig er jeg av den oppfatning at slike biler som dette, som er bygget for å tåle mer enn en personbil både i kjørelengde og type underlag (endel norske veier er jo nærmest for offroad å regne ) så er bruksmønster kanskje mer interessant enn kjørelengde. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Veldig bra svar Fikse Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) En annen ting er jo at biler som har hovedsaklig gått som varebil gjerne er mer "mishandlet" enn en som har gått som personbil. Så personlig er jeg av den oppfatning at slike biler som dette, som er bygget for å tåle mer enn en personbil både i kjørelengde og type underlag (endel norske veier er jo nærmest for offroad å regne ) så er bruksmønster kanskje mer interessant enn kjørelengde. Det kan så være, men det har du tross alt mulighet til å sjekke før du kjøper. - Disse er også populære biler for folk som ikke trenger bakseter men som skal ha en hyttebil som er rimelig i innkjøp. Argumentet ditt kan være gyldig når du ser på to biler med tilnærmet lik kjørelengde. Men når forskjellen er over 200k km? Da tror jeg den varebilen skulle sett rimelig sliten ut før jeg skulle vurdert det. og du kan jo ikke se bort ifra at de som ligger på finn med 5 seter som er 2007 eller eldre er ombygde varebiler.... Forøvrig viser ett kjapt google-søk at disse setene selges for 2-4.000,- Endret 5. mars 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
Minus Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Sjekk om mulig en selger hos en Toyota forhandler vil antyde som realistisk innbytte på noe slikt. Hva har innbyttepris med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 (endret) Sjekk om mulig en selger hos en Toyota forhandler vil antyde som realistisk innbytte på noe slikt. Hva har innbyttepris med saken å gjøre? Ikke annet enn at som driver med salg av varebiler(nyttekjøretøy) hos Toyota bør kunne gi en pekepinn om realistisk markedsverdi på en slik Hilux. Som er "saken" i denne tråden. Endret 14. mars 2017 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Sjekk om mulig en selger hos en Toyota forhandler vil antyde som realistisk innbytte på noe slikt. Hva har innbyttepris med saken å gjøre? Ikke annet enn at som driver med salg av varebiler(nyttekjøretøy) hos Toyota bør kunne gi en pekepinn om realistisk markedsverdi på en slik Hilux.Som er "saken" i denne tråden. Så du mener innbyttepris kan sammenlignes med markedspris? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Mange bruker det, ja. Forøvrig tipper jeg de gir deg et bud på den bilen der rundt en 10-20 tusen. 10 år gammel Hilux med 400 på telleren er det ikke mange interessenter til. Kanskje som ren jaktbil uten skilter eller noe sånt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Sjekk om mulig en selger hos en Toyota forhandler vil antyde som realistisk innbytte på noe slikt.Hva har innbyttepris med saken å gjøre?Ikke annet enn at som driver med salg av varebiler(nyttekjøretøy) hos Toyota bør kunne gi en pekepinn om realistisk markedsverdi på en slik Hilux.Som er "saken" i denne tråden. Så du mener innbyttepris kan sammenlignes med markedspris? Verdivurdering hos merkeforhandler (aka innbytte) er relevant ift "markedspris". Men du har helt rett i at innbytte er ett godt stykke under hva "markedet" kan tilby. Trådstarter virket veldig "hissig" på denne HiLux'en så kan hende den er solgt nå til en fin pris (for selger) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Uenig i det du skriver. Innbyttepris hos forhandler er langt fra markedspris. Her legger selger inn marginer i tilfelle uoppdagede feil og mangler. I tillegg er dette en som selger biler for å tjene penger på det, noe de vanlige mannen ingata neppe gjør. Man kan heller spørre seøgeren ha han kunne solgt bilen for. Til eksempel, jeg fikk innbyttepris på 7k for en bil jeg solgte for 20k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå