Gå til innhold

Er 848P hovedkort noe å satse på?

lperik

Anbefalte innlegg

Skal snart ha meg et ny pc, og skal ha et hovedkort som klokker _meget_ bra. Samtidig har jeg ikke mange kronene, så ett 848P virker fornuftig. Eneste forskjell fra 865P kortene er at det har single DDR så vidt jeg har forstått. Vil dette være merkbart, eller er det mer som 4x-8x agp der det egentlig ikke er så stor forskjell?

Tenker på ett Abit IS7-V med Geil 512MB DDR PC3500 433MHz CL2 og en P4 2.8C

Vil dette duge bra til heftig klokking, eller bør jeg spare og kjøpe ett 865P kort med 2x Geil 512MB PC3500 brikker istedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du leser tester først. Veldig mange har problemer med I848 og PC800 P4 CPUer. Dette er på grunn av at I848 egentlig er et I845 som er overklokket. I tillegg yter det en del dårligere også. Mitt råd? Kjøp I865P på demo fra Komplett.no! :D

Dette må jo være perfekt? Alternativt dette? Koster ca det samme og yter bedre. Vil du på død og liv ha det IOshieldet (hvis det ikke følger med, kan hende det gjør det til tross for det som står under varen...), så kan du prøve å maile ABIT om det. Fikk to IOShields sendt sist gang jeg kjøpte tilsvarende.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...