Ursa Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Heisann! Jeg har eid et C-220Z, Fotogruppa på Høyskolen har et C-4000Z, og nå bestiller vi et C-5060WZ, det er en grunn til at vi kjøper Olympus - dønn seriøse kamera til en billig penge. MEN!!!!! Jeg er så ufattelig sinnsykt lei av at hver ENESTE bidige gang jeg skrur av kameraet, tar ut minnekortet, overfører bilder, eller uansett hva jeg gjør, så forsvinner innstillingene jeg har brukt mange minutter på å ordne. HVA er det som gjør at disse forsvinner hele tiden? (dvs går tilbake til standard+at klokka nullstilles) Det er UHYRE irriterende, spesielt siden kameraene er så gode ellers. Er det pga vi ikke kjører Olympus minnekort? Er det noe feil med maskineriet? Håper på noen tilbakemeldinger! På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Genic Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I menyen bør du ha en opsjon som heter "ALL RESET" Denne skal stå til off. da skal ikke dine innstillinger gå tilbake til fabrikkens oppsett. Det er litt underlig at klokka også berøres. det kan hende at du har feil på det lille batteriet som skal holde liv i kameraet når de vanlige batteriene er tatt ut. Lenke til kommentar
bobie Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I menyen bør du ha en opsjon som heter "ALL RESET"Denne skal stå til off. da skal ikke dine innstillinger gå tilbake til fabrikkens oppsett. Det er litt underlig at klokka også berøres. det kan hende at du har feil på det lille batteriet som skal holde liv i kameraet når de vanlige batteriene er tatt ut. Jeg har et Olympus C-750. Helt enig med deg i at "All Reset" skal settes til "OFF" for å beholde endringer etter man har slått av kamera. Men jeg tviler på at det finnes et lite batteri i kamera (som datamaskin gjør) som sørger for klokk og registering av innstillingsendring. Når jeg tar ut vanlige batteriene, og kameraet sitter der uten batterier noen dager (har ikke eksperimentert, kanskje det holder med noen titall min), så nullstilles alt(innstilinger+klokka). Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Heisann! Jeg har eid et C-220Z, Fotogruppa på Høyskolen har et C-4000Z, og nå bestiller vi et C-5060WZ, det er en grunn til at vi kjøper Olympus - dønn seriøse kamera til en billig penge. MEN!!!!! Jeg er så ufattelig sinnsykt lei av at hver ENESTE bidige gang jeg skrur av kameraet, tar ut minnekortet, overfører bilder, eller uansett hva jeg gjør, så forsvinner innstillingene jeg har brukt mange minutter på å ordne. HVA er det som gjør at disse forsvinner hele tiden? (dvs går tilbake til standard+at klokka nullstilles) Det er UHYRE irriterende, spesielt siden kameraene er så gode ellers. Er det pga vi ikke kjører Olympus minnekort? Er det noe feil med maskineriet? Håper på noen tilbakemeldinger! På forhånd tusen takk! Om du ikke har stilt Auto Reset til OFF vil det nok oppleves slik. Det gjelder hele C7xx-serien og antakelig også resten av Olympus-kameraene. I tillegg er det slik at om du tar ut batteriene og lar kameraet ligge i 24 timer, vil alt bli nullstilt til fabrikkoppsett. Det er absolutt et poeng å unngå nullstillingen, blant annet for å kunne slå av all form for irritende lyder o.l. Derfor kan det være lurt å ha minst to batterisett Om ingen av disse alternativene er løsningen så vet jeg ikke. Endret 3. desember 2003 av anderfo Lenke til kommentar
HP_H Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I tillegg er det slik at om du tar ut batteriene og lar kameraet ligge i 24 timer, vil alt bli nullstilt til fabrikkoppsett. Mener å huske at jeg leste at alt nullstilles etter ca. 1 time. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I tillegg er det slik at om du tar ut batteriene og lar kameraet ligge i 24 timer, vil alt bli nullstilt til fabrikkoppsett. Mener å huske at jeg leste at alt nullstilles etter ca. 1 time. Ifølge Olympus var den eneste metoden for å nullstille kameraet fullstendig, å la det ligge uten batterier i 24 timer. Men akkurat hvor grensen går sa de forsåvidt ingenting om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå