Alest96 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Er det noen som har erfaring med radar og laser detektor i bilen? Hører veldig lite om det i Norge, og lurer på om det er verdt å investere i Endret 3. mars 2017 av Alest96 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det fungerer bedre og er billigere å holde fartsgrensen. Ikke minst er det tryggere for deg, OG oss andre som ferdes ute på veiene. 5 Lenke til kommentar
Alest96 Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Spurte mest bare for å høre om andre som har erfaring med det.. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det er mange år siden radar ble benyttet i Norge. Laservarsler fungerer, men i de aller fleste tilfeller for seint. Når du får varsel er du allerede "skutt". 4 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Laservarsler fungerer antageligvis best sammen med laserblender. Sistnevnte gjør det mye vanskeligere å få måling, så laservarsleren får kanskje advart deg før de får måling. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Det er mange år siden radar ble benyttet i Norge. Laservarsler fungerer, men i de aller fleste tilfeller for seint. Når du får varsel er du allerede "skutt". Mange år siden radar ble benyttet er det vel ikke.. Dette ble omhandlet som eget kapittel i politiets instruks for trafikktjeneste i januar 2016, jeg antar at det også er med i nyere utgaver av samme instruks. Det er sant at laservarsler ikke har så mye for seg, men med jammer kan det funke ganske bra hvis man klarer å skjule den godt nok til at politiet ikke finner den (og samtidig ha en bryter så man får slått den av ganske umiddelbart etter første skudd) Edit: Korrigert typo. Endret 3. mars 2017 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det er mange år siden radar ble benyttet i Norge. Laservarsler fungerer, men i de aller fleste tilfeller for seint. Når du får varsel er du allerede "skutt". Mange år siden laser ble benyttet er det vel ikke.. Les innlegget mitt en gang til 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det er mange år siden radar ble benyttet i Norge. Laservarsler fungerer, men i de aller fleste tilfeller for seint. Når du får varsel er du allerede "skutt". Mange år siden laser ble benyttet er det vel ikke.. Les innlegget mitt en gang til Beklager skrivefeilen fra min side, jeg har nå redigert og korrigert innlegget mitt. Radar skulle det selvsagt stå. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det er mange år siden radar ble benyttet i Norge. Laservarsler fungerer, men i de aller fleste tilfeller for seint. Når du får varsel er du allerede "skutt". Mange år siden laser ble benyttet er det vel ikke.. Les innlegget mitt en gang til Beklager skrivefeilen fra min side, jeg har nå redigert og korrigert innlegget mitt. Radar skulle det selvsagt stå. Greit nok det, men det er likevel lenge siden UP i Norge brukte radar til fartsmåling. Det nærmer seg ihvertfall snart 10 år. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Ulike "yammer" løsninger ser ut til å fungere veldig godt med blant annet politiet sine laser målere fra et par klipp jeg har sett på youtube, men nå er vell dette reklame snutter også. Men det blir vell forøvrig fort at du betaler mer i bot for å bli tatt med dette utstyret en fartsboten selv ville vært. Jeg mener å lest bøter fra 4 tusen til over 10 tusen + beslag av produktet. Jeg tror politiet fort skjønner at de har med en yammer å gjøre når laseren piper og ikke får opp farts informasjon i displayet. Men jeg skal innrømme at det er lenge siden jeg har lest om dette i nyhetene, det var en stund for mange år siden at flere på relativt kort tid i mitt distrikt ble tatt med disse. Det er mulig at det har kommet nye regler for dette forresten? Her har vi et eksempel på en som fikk 9 tusen i bot for 6 år siden: Stanset med laserjammer - fikk 9000 i bot Endret 3. mars 2017 av Bendorama 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Tror risken ofte er rett og slett for stor. Som nevnt - blir du stoppet med slikt utstyr er det nok en rimelig passe straff. Og blir du eventuelt tatt inn til en kontroll litt lengre nede på strekket de måler, skal du være satans rask med å ta ned og skjule alt utstyr. 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Jamme laser? Hvordan fungerer det? Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å jamme noe som er en laser (evt. lidar), kun muligens varsle om tilstedeværelse. Enten reflekteres strålen eller ikke. Endret 3. mars 2017 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Den sender lys (laser) med en frekvens som oppfattes som den samme og dette medfører at mottakeren ikke klarer å tolke signalene den får i retur riktig.. Da kommer det en feilmelding i displayet og de antar at det er snakk om en aktiv sender. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Er vell ala dette jeg har sett tidligere: Så vidt jeg vet så er dette samme laser som brukes av det Norske politiet (Traffipatrol XR). Laseren "jammes" og får kun opp en feilkode i displayet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 For å svare på spørsmålet ditt: En god radar- og laservarsler funker ganske bra. Ved radarkontroll får du varsel ganske langt unna kontrollen. Hvor langt kommer an på forholdene og type radar. Ved fri sikt får du varsel kanskje 5 km unna. Rundt sving er du avhengig av ekko fra autovern eller annet, men som regel får du varsel noen hundre meter før. Uansett, liten nytte nå som radar ikke brukes så mye i Norge. Laservarsler-delen funker også fint, men når den varsler er du stort sett tatt allerede. Du kan være heldig å få random utslag på refleksjoner før du blir "skutt" selv, men det er bare flaks. Tatt i betraktning at dette er ulovlig i Norge, og til minimal nytte, er det nok relativt bortkastet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå