Gå til innhold

Xbox-innkjøp til jul, ho ho ho.

Lch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du fått to ?? Jeg skal kjøpe en Xbox til jul og trenger en Xecuter.........tror jeg :)

Gi beskjed dersom du har en til overs og hva du vil ha for den.

- T

PS !

Hvis jeg setter inn større harddisk er det noe jeg trenger å gjøre i tillegg ?? Overføre noe software fra original harddisk ? .....eller ligger alt i ROM ??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du må ta backup av originaldisken. Se Xbox-scene.

Holder det ikke å laste ned en iso fil av en ferdig oppsatt orginal disk, eller må en ha kopi av sin egen disk?

Siden ingen har svart; nei det går ikke. Du må få tak i en key som er unik for din disk.

Hva trenger en denne "nøkkelen" til da? Det virker jo fint med disken jeg har satt i og starte opp uten chip. Er det til live den trengs?

Lenke til kommentar
Hva trenger en denne "nøkkelen" til da? Det virker jo fint med disken jeg har satt i og starte opp uten chip. Er det til live den trengs?

Jeg svarte vel litt fort uten å vite egentlig hva spørsmålet var :-)

Bruker du riktig verktøy trenger du ikke gjøre noe før du setter den nye disken i boxen, heller ikke får å få den låst.

Dersom du skal bruke originaldisken i pcen trenger du passordet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oki, da var 2.3B Lite Plus installert og jeg har flashet den ene minnebanken med M7. Installeringen var sjitlett, herregewd!

Menneh, skal man flashe begge minnebankene, eller er det greit å la den ene være i fred?

Edit: Ja, jeg har lest flere guider og på Xbox-scene, men det er motstridende opplysninger ute og går. Og jeg er n00b! :D

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
Oki, da var 2.3B Lite Plus installert og jeg har flashet den ene minnebanken med M7. Installeringen var sjitlett, herregewd!

Menneh, skal man flashe begge minnebankene, eller er det greit å la den ene være i fred?

Edit: Ja, jeg har lest flere guider og på Xbox-scene, men det er motstridende opplysninger ute og går. Og jeg er n00b! :D

Etter hva jeg er blitt fortalt så er det best å ha den ene som den er. Om noe går gale senere så er det jo bare å benytte seg av den delen som ikke er flashet.

Om du har brukt en 1 MB bios så er vel både banke 1 og 2 flashet vil jeg tro. Er hvertfall det på min :roll:

Lenke til kommentar

Nei, jeg fulgte guiden til punkt og prikke. :)

Eneste bommerten jeg gjorde, var å glemme å stille skralletingen på skrujernet når jeg festet chippen som medførte en relativt gigantisk glipe mellom chip og foring, så jeg forstod ikke hvordan det skulle klare å sitte fast. Hahaha, /me == n00b. :)

Og så ble jeg bekymret som f når jeg fikk FRAG med modden av. At hverken harddisken eller dvden var tilkoblet tenkte jeg ikke helt over. :D

Jeg fikk Samsung-spiller btw. Typisk hvis ikke den tar DVD+R-platene mine nå. :/

(hvordan er stemningen for å evt. få byttet til seg en Thompson? ;) )

Vi skulle laget en Xbox-dvdspillermediakompabilitetstråd (phew!), jeg har ikke sett noen av dem på de vanlige stedene.

Lenke til kommentar

Okei, nå er Lars en glad, glad laks! Yay!

Har nå testet Matrix (R2), 13 Ghosts (R1), Verbatim 4x (Singapore-produsert, Mitsubishi Chemicals), Packard Hell 2.4x (RICOH) og That's Write (RICOH, ikke helt samme som Packard).

Alle de brennbare platene er +R-plater med ymse innhold, de er kompilert til .iso med ImgTool og brent med DVD Decrypter.

Alle funket ypperlig, uten minste antydning til tull i xbmp, jeg vet ikke om det har noe å si dog.

I tillegg har jeg testet med LiteOn 4-10x og Verbatim 2-4x CD-RW (henholdsvis NAN-YA Plastics <-- wtf! og Mitsubishi Chem.), brent på 4x i Nero, og de funket godt de også.

<-- GLAD!

Testing av flere plater i morgen, tenker jeg. YAY!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...