Gå til innhold

Xbox-innkjøp til jul, ho ho ho.

Lch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og helt malapropos, nå er det visstnok greit å snakke om modchipper og sånt.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=175553

Så da tar jeg gjerne i mot tips der også. :)

Billigste til nå er tips fra GeeZuZ, men den virker selvsagt bare på 1.0-1.2. :/

Jeg skaffet meg akkurat en Xecuter 2.0 lite plus for 165 (inkl. porto og alt). 

the-console-corner.com

Pris er ikke alt, altså. Det er ikke snakk om å få det absolutt billigst mulig. Navnet er Lars, ikke Skrue. Men vi tech-phreaks liker gjerne å skryte av at tingene våre er selvskrudd (eller er det kanskje bare jeg som er litt sær?). :)

Men hva i helskotten er en Torx™-trekker?

Edit: Fant. Clas har.

http://store5.yimg.com/I/cellphoneshop_1769_21869838

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Skal du ha en chip som du må lodde eller vil du ha en chip som du kan skru fast i hovedkortet?

Loddefri Xecuter 2.3 lite PLUS ca 450 kr eller xbit som er litt dyrere de valgene der er med tanke på nyere modeller av xbox.

Ellers er vel xecuter 2.2 lite et greit valg. Den skal være betydlig bedre enn Alladin chippen, hva det nå må innebære på en chip som bare har en funksjon.

Torx?-trekker må du ha i to størrelser mener jeg.

Lenke til kommentar
160gb disk er bortkastet.. det er bare 137gb som blir utnyttet. Personlig liker jeg ikke å kaste bort 23gb.

Da følger du ikke med, den HD barrieren er brutt for lenge siden.

Okei, jeg har fått gjennomslag for innkjøp av en Xbox til heimen. Denne har jeg/vi i utgangspunktet tenkt å ha som et mediasenter i stuen, og muligens spille litt på den.

Jeg gjorde grundig research og leste masse på nettet før jeg gikk til innkjøp av mitt utstyr i høst. Jeg vil påstå at det ble noe av den absolutt beste løsningen som er å få, se signatur.

Jeg hadde gått for det samme idag, men kanskje kjøpt en X2 v2.3Lite, spesielt om boxen er en v1.4+. Pro versjonen er bra, men litt overkill.

Diskspace får man aldri nok av så kan jo kjøpe større der..

Mange som tilbyr modding i Norge går for en enkel flashoppgradering, men jeg gikk for chip, full pakke med lodding, mere fleksibelt og fremtidssikkert. Ble ikke anbefalt en loddefri løsning, skal så veldig lite til før du må åpne boksen og fikse punktene.

Ellers må jeg ønske deg lykke til. Dersom du starter fra scratch og skal kjøpe og lodde og sette opp software osv osv, så har du mange timer foran deg, jeg mener maaange. :-)

Forumet på xbox-scene er et must, der bør du lese masse, i tillegg til tutorialsene.

Her er mitt regnskap:

xbox 1595

adv cable 265

dvd kit 249

harddisk 1030

modchip 660

Sum 3799

Lenke til kommentar

Ja, jeg lurker som sagt på xbox-scene. Tutorialene har jeg myst litt på, men jeg tror liksom det blir enklere hvis jeg først har en Xbox i fanget. :)

Adv. cable-settet og dvd-kittet er jo ting Nissen™ kan ta med til jul. :xmas:

Nå som jeg tenker meg om, så lurer jeg på om jeg ikke vet om et par Xbox-karer på skolen som kanskje kan ordne litt bedre priser på modchips og lodding.

Det ble mer kluss enn antatt, dette. :)

Jeg skal se om jeg får hørt med karene i morgen.

Takk til alle som har svart i tråden.

Lenke til kommentar
Det ble mer kluss enn antatt, dette. :)

Ikke la deg skremme, du trenger bare litt skikkelig med god tid en stund og lyst på en ny hobby.

Ingenting er direkte vanskelig, men kunnskap tar tid å lære..

Det er mange tråder som må samles, hvilken boxversjon du har, hvordan ser da kretskortet ut osv.

Du får det nok til :-)

Lenke til kommentar
Det er feil. De fleste chipene i dag har 1 eller 2 mb bios brikke.

På eldre versjoner av xbox var det plass til flere enn 1 bios, men på nye versjoner er det bare plass til en, så du er nok litt feilinformert.

Her var det snakk om plass på modchiper ikke på onboard bios brikke. Lønner seg å lese nøye før man svarer.

Lenke til kommentar
Er nok ikke helt riktig det heller. For å flashe onboard bios trenger du noe utstyr, dette kommer til å koste deg minst like mye som om du får noen til å lodde inn en chip.

Nåh? Hva tenker du på da?

psilocybe: Ern! Det stemmer ikke, serru.

http://www.x111.com/bored/viewtopic.php?t=1374

Nå har jeg vel fremdeles ikke lov å legge ut fremgangsmåten, men et bestemt originalspill og et minnekort må du ha hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Her var det snakk om plass på modchiper ikke på onboard bios brikke. Lønner seg å lese nøye før man svarer.

Vel, når trådstarter tok fram et priseksempel så var det uten chipp, og da var mitt poeng å gi beskjed at om han velger å ikke ha chipp så er der bare plass til en bios, og ikke flere slik som på eldre versjoner av xbox.

Lenke til kommentar
Har du bestemt deg for hva du skal velge og eventuelt hva det vil koste? Skal kjøpe selv nå, så fint å få vite hva du har kommet fram til så jeg kan se hvordan jeg ligger ann selv.

Du har sett mitt regnskap?

Det er fra i høst, så stemmer nok ganske godt idag også..

EDIT: Jeg har sett at kabelen nå koster kr 299,- hos Elkjøp.. Og HDen kr 1037 der jeg kjøpte den..

Av verktøy var det eneste jeg måtte kjøpe et bitssett med Torx til kr 89,-..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Har du bestemt deg for hva du skal velge og eventuelt hva det vil koste? Skal kjøpe selv nå, så fint å få vite hva du har kommet fram til så jeg kan se hvordan jeg ligger ann selv.

Det er midt i eksamenstiden, så du må nesten smøre deg med litt tålmodighet, eller gjøre jobben selv, din slappfisk. ;)

Jeg regner med at jeg setter opp en slagplan i løpet av helgen. Dvd-kit og scart-kabel får Nissen™ komme med.

Lenke til kommentar
Det er midt i eksamenstiden, så du må nesten smøre deg med litt tålmodighet, eller gjøre jobben selv, din slappfisk. ;)

Jeg regner med at jeg setter opp en slagplan i løpet av helgen. Dvd-kit og scart-kabel får Nissen? komme med.

En "slappfisk" som meg skal klare å vente til over helgen. Jeg har i utgangspunktet valg meg ut chipen jeg vil ha, men kan vre at du har funnet info som jeg har gått glipp av, så er derfor greit å sammenligne.

Lenke til kommentar

Hei !

Jeg tenker meg også en ny XBOX til jul og leste innleggene med interesse.

Jeg ser at det nå har kommet en Xecuter 2.3 LITE - bør man gå for den istenden for 2.2 som anbefales tidligere her ??

Er det kurant å sette på dette selv dersom man har loddet litt før ??

Innkjøpslisten blir da :

XBOX m/2 spill og 2 mndr. LIVE på elkjøp; 1595,-

Xecuter 2.3 LITE

Kan jeg ja brenne spill på PC'en på CD-R plater og spille på Xboxen ??

.....er det kurant å når som helst sette inne større harddisk ? (og når trenger jeg egentlig det ?.....spillene ligger jo på CD'er/DVD'er ??)

Lenke til kommentar

Grunnen til at du sitter inn større hd er jo for å slippe å ha spillene på cd\dvd, men direkte på hd. Samme gjelder musikk og filmer.

Jeg har bestilt xecuter 2.3 lite selv, så satser på at den er bra. Kjøper meg også en HD på 160 GB til 950 kr, så ender vel i en sammlet pris på ca 2900. Skal jeg få andre til å montere chipen for meg så blir det 450 kr til inkludert frakt, men da med 1 års garanti.

Lenke til kommentar

Forresten, er det noen som har erfaring med kjøp av modchipper fra utlandet?

Jeg har sett litt på hvordan man skal sette i en Xecuter 2.3 Lite, og det ser ikke så ille ut. Nå har jeg funnet en kompis med litt bedre utstyr også. Eneste aberet er at de koster over 200 NOK, noe som betyr moms og gebyr på toppen, og da er det ikke mye vitsi lengre.

F.eks

http://www.kanection.co.uk/product.php/261...0c5539fc20fda92

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...