Gå til innhold

Xbox-innkjøp til jul, ho ho ho.

Lch

Anbefalte innlegg

Okei, jeg har fått gjennomslag for innkjøp av en Xbox til heimen. Denne har jeg/vi i utgangspunktet tenkt å ha som et mediasenter i stuen, og muligens spille litt på den. Jeg ser iallefall for meg at Starcraft Ghost må anskaffes.

Så har jeg i den anledning gjort litt grunnleggende research, som å lese gamle tråder her og på andre Xbox-forum. Det duger ikke med en Xbox i fabrikktilstand, såpass har jeg forstått.

Spørsmålet er da om man ha en modchip eller om det er helt kosher å bare flashe BIOSen?

Etter hva jeg har lest, skal dette være funksjonelt identisk, men jeg er liksom ikke helt overbevist. Det virker dessuten litt mer triksent å flashe BIOSen enn å installere noen av modchipene (typisk de man ikke trenger lodde).

Men så kommer versjonsforskjellene inn. Det er, hva, 6 ulike versjoner? Hvordan kan man på forhånd vite hvilken boks man får? Er det typisk de nyeste versjonene (1.5, 1.6) som er på lager i butikkene?

(typisk uten å åpne pakken eller boksen. ja, jeg har sett guiden på xbox-scene :) )

Mediakompatibilitet er jo noe som helst bør være så bra som mulig, og der er det forskjell på spillerene i de forskjellige modellene. Slik jeg forstår det, funker ingen av de 3 spillertypene perfekt, og kun med en Samsung-modd får man 100% mediakompabilitet. Stemmer dette?

Og så var det selve kjøpet. Bruktmarkedet virker både dødt og håpløst overpriset, men det er vel ingen gode grunner for å daffe bort på Elkjøp og handle med seg en Xbox der?

Garantien ryker jo uansprett i det man åpner den.

Elkjip har iallefall den billigste pakken jeg har funnet til nå, 1595,- for boks, Halo, MM3 og en knotroller.

Er det mulig å kvitte seg med disse spillene for en grei penge, forresten? Fps på konsoll er ikke noe jeg ser for meg blir aktuelt med det første, men 'alle' har vel Halo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

vel, mener det er like greit å gå på elkjøp.

bruktmarkedet er overpriset til de grader og du får sannsynligvis en brukt xbox til samme pris som en splitter ny.

Lenke til kommentar
Er det mulig å kvitte seg med disse spillene for en grei penge, forresten?

Du kan jo ta med deg spillene til OBS og bytte dem der. Jeg kjøpte den pakken til 1595kr på elkjøp med DOA3 og Halo. Fikk byttet DOA3 i en tilgodelapp på 649kr. Fikk med andre ord en meget billig xbox. Dette var for over 1 år siden ;)

Og ja, flashet bios fungerer helt kurrant.

Lenke til kommentar
Ok, da har jeg to samtykkende stemmer, og et godkjent-stempel på BIOS-flashing. Eeeexcellent. Takker.

Så OBS krever ikke kvittering elns? Var det i romjulen, kanskje?

På de nye xboxene er ikke flashing noen særlig god ide. Det er kun plass til en bios på dem, dermed går live biten til helv...

Gå for en chip i stedet, prisen for flashing og innlodding av chip er den samme for tiden. Velg en chip med innebygd bryter så har du muligheten for live hvis det skulle være aktuelt.

Lenke til kommentar
Så OBS krever ikke kvittering elns? Var det i romjulen, kanskje?

Jeg sendte dama. Hun ser så uskyldig ut. "Duuuuu, jeg fikk dette slossespillet i gave fra tanta mi på østlandet, men jeg liker ikke slike spill, kan jeg få bytte?" Det var ikke i romjulen... :thumbs:

Haha, virkelig bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

Å satse på å få byttet spillene ville jeg ikke gjort. Spillene leveres uten cover, men i ett cd-etui. De spillene selges for kr 100 pr stk flere steder på nett, og da er det nettopp fordi folk vil kvitte seg med de spillene de fikk med i pakken fra elkjøp. Så ikke regn med å spare inn noe særlig med penger der.

Nå er det jo flere steder som selger en ferdig modifisert xbox til ca 3700. Det er da samme pakken som du får kjøpt på elkjøp, men du får den levert med chip ferdig innstalert og en HD på 120-160 GB. Er også en butikk som leverer den med samsung dvd spiller, noe du må ha dersom du skal bruke cd-r i xboxen. Cd-rw virker merklig nok på alle etter slik jeg har oppfattet det.

Selv har jeg samme problem som deg. Sitter her og erger meg grønn på hvor jeg skal kjøpe den og hvilken chip jeg skal satse på osv...

Edit: Trodde det var versjon 1.4 og 1.5 som var i salg, ikke 1.6

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Å satse på å få byttet spillene ville jeg ikke gjort. Spillene leveres uten cover, men i ett cd-etui. De spillene selges for kr 100 pr stk flere steder på nett, og da er det nettopp fordi folk vil kvitte seg med de spillene de fikk med i pakken fra elkjøp. Så ikke regn med å spare inn noe særlig med penger der.

Fikk Halo + DOA3 (møkkaspill) i forseglede X-Box-dvd-cover.

Lenke til kommentar

Fikk Halo + DOA3 (møkkaspill) i forseglede X-Box-dvd-cover.

Det er ikke dvd-covre på de pakkene som selges på elkjøp nå hvertfall.

Lenke til kommentar
På de nye xboxene er ikke flashing noen særlig god ide. Det er kun plass til en bios på dem, dermed går live biten til helv...

Gå for en chip i stedet, prisen for flashing og innlodding av chip er den samme for tiden. Velg en chip med innebygd bryter så har du muligheten for live hvis det skulle være aktuelt.

Jeg ser ikke helt for meg at Live blir aktuelt med det første. Og jeg er da tech-freak, så flashing/installering tar jeg meg av selv. :)

De fleste chippene har kun 256kB minne til BIOS (altså, plass til én) uansett, men jeg ser jo at det har flere fordeler, særlig ved feilflashing.

Å satse på å få byttet spillene ville jeg ikke gjort. Spillene leveres uten cover, men i ett cd-etui.

Nei, da innser jeg jo at det blir vanskelig.

Nå er det jo flere steder som selger en ferdig modifisert xbox til ca 3700.

Ja. Jeg synes det er ganske stivt, jeg da.

Edit: Trodde det var versjon 1.4 og 1.5 som var i salg, ikke 1.6

Det vet jeg ingenting om, det er derfor jeg spør. :)

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Det er ikke så utrolig mye å spare på å gjøre det selv. En chip som er loddefri koster ca 450 kr. Litt usikker på hva en 160 GB disk koster, men ca 1200?

xbox 1600

Chipp 450 + Eventuelt gebyrer for å få den inn til norge.

HD 1200

Sum 3250

Så da sparere en 450 på å gjøre det selv framfor å kjøpe en ny ferdig modifisert xbox.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt for meg at Live blir aktuelt med det første. Og jeg er da tech-freak, så flashing/installering tar jeg meg av selv. :)

De fleste chippene har kun 256kB minne til BIOS (altså, plass til én) uansett, men jeg ser jo at det har flere fordeler, særlig ved feilflashing.

Det er feil. De fleste chipene i dag har 1 eller 2 mb bios brikke.

Lenke til kommentar
xbox 1600

HD 1200

Sum 3250

Så da sparere en 450 på å gjøre det selv framfor å kjøpe en ny ferdig modifisert xbox.

Xbox - 1600

BIOS - 0

Harddisk - 950 (160GB, 5400RPM)

Sum - 2550

Jeg synes nå det er en betydelig lavere sluttsum ...

Lenke til kommentar
xbox 1600

HD 1200

Sum 3250

Xbox - 1600

BIOS - 0

Harddisk - 950 (160GB, 5400RPM)

Sum - 2550

Jeg synes nå det er en betydelig lavere sluttsum ...

Er nok ikke helt riktig det heller. For å flashe onboard bios trenger du noe utstyr, dette kommer til å koste deg minst like mye som om du får noen til å lodde inn en chip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...