twiztaa Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Nåværende oppsett: Intel Core i7-7700K Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming MSI GeForce GTX 1070 Gaming X (kjøpt) Corsair Vengeance LED DDR4 3200 MHz 16GB (kjøpt) Phanteks Eclipse P400S Glass Silent NZXT Aer RHB120 (x3) NZXT HUE+ Deepcool Captain 120EX Seagate Ironwolf 3TB 3.5 Tenker på å kanskje erstatte Deepcool Captain med en 240 istedet for 120. Har fra før av en Corsair HX850 strømforsyning, samt 2 SSDs. Alt annet av tilbehør har jeg (Mus, tastatur, skjermer). Jeg vurderte å vannkjøle GPU/CPU med ett kit/custom loop men det får vente, tror ikke jeg har behov for det selvom det hadde sett utrolig digg ut. Vurderer å få meg M.2 en gang i fremtiden. Har alltid hatt rigs som har vært stilrene, ingen vinduer/lys osv, men har for tiden hatt lyst til å pimpe den nye riggen min litt. (red/black theme er ideelt). Har ventet til nå med å kjøpe ny PC mtp Ryzen benchmarks og reviews, bestemt meg for Intel. Kunne også ha ventet til 1080 ti, men eh.. behovet for det er ikke så veldig stort. Har faktisk aldri overklokket fordi jeg er så redd for at noe skal gå galt. Det er isåfall noe jeg må sette meg inn i og jeg tror forsåvidt at komponentene jeg har valgt kan overklokkes til en viss grad. Alt blir nok ikke kjøpt fra Komplett, har kun lenket dertil for enkelhetens skyld. Lurer egentlig bare på om alt ser greit ut og om det er endringer jeg burde vurdere. Prismessig så ligger vel denne på omtrent 16 000 for øyeblikket, kan gå til 17, muligens 18 om det virkelig er verdt det. Hovedsakelig gaming som er på agendaen her. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Ser ganske så greit ut hvis intel er enste. Men Seagate Barracuda 4TB 3.5'' HDD SATA 6.0Gb/s, 5900RPM, 64MB cache, 3.5'' Gir vel mere for pengene, mener Ironwolf or archive er veldig trege harddisker særlig under nedlasting av spill hvis du har mye av det. Den harddisken hadde jeg før den er ganske bra på ytelse. http://hdd.userbenchmark.com/Compare/Seagate-IronWolf-3TB-2016-vs-Seagate-Barracuda-3TB-2016/3905vs3898 Coolermaster 212 evo gjør vel like god jobb vil jeg tro og er billigere. Endret 3. mars 2017 av LMH1 1 Lenke til kommentar
twiztaa Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Ser ganske så greit ut hvis intel er enste. Men Seagate Barracuda 4TB 3.5'' HDD SATA 6.0Gb/s, 5900RPM, 64MB cache, 3.5'' Gir vel mere for pengene, mener Ironwolf or archive er veldig trege harddisker særlig under nedlasting av spill hvis du har mye av det. Den harddisken hadde jeg før den er ganske bra på ytelse. http://hdd.userbenchmark.com/Compare/Seagate-IronWolf-3TB-2016-vs-Seagate-Barracuda-3TB-2016/3905vs3898 Coolermaster 212 evo gjør vel like god jobb vil jeg tro og er billigere. HDD blir nok erstattet med ditt forslag, veldig greit, takk for det! Nå er det ikke mye som skal til for å imponere meg men jeg så nettopp Cooler Master V8 GTS, og den ser latterlig fet ut. Endret 3. mars 2017 av twiztaa Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Skal du bytte HDD for å få bedre ytelse så går du for en med 7200rpm, det er en "no brainer". 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Ser ut til å være 2000kr bare i lys, og med V8-kjøleren kan du ta med pcen på tivoli også som dekorasjon Endret 3. mars 2017 av IntelAmdAti 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Intel har kuttet priser i utlandet siste ukene - dette har ikke kommet oss til gode enda. Det kan være litt å spare her i nær framtid. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 HDD blir nok erstattet med ditt forslag, veldig greit, takk for det! Nå er det ikke mye som skal til for å imponere meg men jeg så nettopp Cooler Master V8 GTS, og den ser latterlig fet ut. Har den kjøleren selv, ville styrt unna hvis du må betale over 500 kr. Den har problemet med kjølerne på siden kommer borti viften og støyer ekstra. Et annet negativ den ikke vil støtte AMD Ryzen i fremtiden. Så kjøp den brukt hvis du må ha den. 1 Lenke til kommentar
twiztaa Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Skal du bytte HDD for å få bedre ytelse så går du for en med 7200rpm, det er en "no brainer". Oh, det hadde jeg glemt. Ser ut til å være 2000kr bare i lys, og med V8-kjøleren kan du ta med pcen på tivoli også som dekorasjon Jeg vet ikke hvem du er, men nå ble jeg veldig glad i deg. Lo godt en stund der. Intel har kuttet priser i utlandet siste ukene - dette har ikke kommet oss til gode enda. Det kan være litt å spare her i nær framtid. Du har ett poeng, skal tenke litt mer på det. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Vil anbefale å øke budsjettet til 17-18000 kr, det er virkelig verdt det, det er plass til flere lys 1 Lenke til kommentar
twiztaa Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Vil anbefale å øke budsjettet til 17-18000 kr, det er virkelig verdt det, det er plass til flere lys Du sier noe der. Tror faktisk jeg går over til In Win 805 Infinity samt øker antall NZXT Aer RGB fra 3stk til 5stk. I tillegg så tror jeg at en kan tjene på å gå tilbake et par generasjoner når det gjelder CPU, for å kjøpe et lass med LED strips. Hvorfor et lass? Fordi en kan ikke diskriminere å bare ha LEDs på innsiden, en kan jo tenke innovativt å LED stripse hele utsiden også! Men hva med tastaturet da? Ikke tenk på det! Kjøp et tastatur som er har backlit RGB, det gir litt mer lys, men for å ytnytte hele potensialet så kan du bruke sandpapir for å fjerne det øverste laget med svart dekke på alle tasteknapper slik at lyset virkelig kommer gjennom. Som ekstra tilbehør så kan en gå til kickstarter for å få tak i disse fantastiske RGB brillene for ekstra poeng. Men ja, jeg ser poenget ditt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Du får ta å sette inn skikkelig lys. Små LED's er ikke bra nok. Spol til ca 6 minutter https://www.youtube.com/watch?v=LT5_-A0m8_U 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Må vel være mere fornuftig å kjøpe på ebay? Blue Modding PC Computer Case LED Strip Light 30cm 9 LED Long Molex Connector Da får man mye for pengene, eneste det tar 10-14 dager for med frakt, og usikkert det vil fungere like lenge. En del gir pengene tilbake hvis du blir misfornøyd. Men spørs om du får særlig lengere en 1 år garanti. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Og, ser jeg feil, eller har du glemt å sette inn en SSD disk til operativsystemet og programmer? Minst en 256GB en. Og enda bedre en M.2 SSD disk, type f.eks: https://www.komplett.no/product/897360/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/intel-600p-256gb-m2-pcie-ssd mange anbefaler Samsung EVO, men den er jo ikke på lager før i midten av april, og det er ubekreftet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 "Har fra før av en Corsair HX850 strømforsyning, samt 2 SSDs." Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 "Har fra før av en Corsair HX850 strømforsyning, samt 2 SSDs." Den så jeg ikke Men om han ikke har M.2 SSD disk, så anbefaler jeg fortsatt dette. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Kjøp ModGuru LEDs, liker dem bedre enn NZXTHue+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå