Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er skatt på localbitcoins også. Anonymous poster hash: 738c6...558 Risikoen for en "sting operation" fra Futen er trolig enorm. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Du undervurderer staten hvis du tror Bitcoin-brukere er trygge. Anonymous poster hash: 738c6...558 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg tror INGEN er trygge for Futen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Nettopp. Så det er ikke lurt å anbefale folk å bruke localbitcoins uten å betale skatt. For at Bitcoin skal bli respektert er det viktig at brukerne respekterer lovverket. Anonymous poster hash: 738c6...558 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 https://www.youtube.com/watch?v=5aOiuVE2_Fc Nytter ikke å lure seg unna Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret)   Nettopp. Så det er ikke lurt å anbefale folk å bruke localbitcoins uten å betale skatt. For at Bitcoin skal bli respektert er det viktig at brukerne respekterer lovverket.  Anonymous poster hash: 738c6...558 Individet bør respektere lovverket overalt hvor lovverket respekterer individet. Ellers påpeke at vi ikke har ytringsfrihet i Norge som ville tillate meg å komme med noen anbefaling om bruk av Bitcoin for å unngå skatt. § 183. Oppfordring til en straffbar handling Den som offentlig oppfordrer noen til å iverksette en straffbar handling, straffes med bot eller fengsel inntil 3 år. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-5#§196 Endret 8. mai 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Individet bør følge lovverket. Rett og slett fordi det ikke er gøy å sitte i fengsel. Anonymous poster hash: 738c6...558 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Individet bør følge lovverket. Rett og slett fordi det ikke er gøy å sitte i fengsel. Anonymous poster hash: 738c6...558 Lovverket er per idag så omfattende at ingen av oss kan unngå å bryte loven, og Politiet kan stort sett fengsle hvem de vil om de bare får lyst og gidder å bruke ressursene på å finne rette paragrafen for å bure deg inne for. Eller om de ikke gidder å lete etter noen paragraf så er det bare å tvangsinnlegge på psykiatrisk med merkelappen "Paranoia 297,0. Religiøs kverulant type" Endret 8. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Lovverket er per idag så omfattende at ingen av oss kan unngå å bryte loven Det er forskjell på å bryte en ukjent lov du ikke visste ikke eksisterte og å med overlegge unndra store summer i skatt. Ikke anbefal folk å gjøre noe som kan få dem i fengsel. Anonymous poster hash: 738c6...558 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er forskjell på å bryte en ukjent lov du ikke visste ikke eksisterte og å med overlegge unndra store summer i skatt. Ikke anbefal folk å gjøre noe som kan få dem i fengsel. Anonymous poster hash: 738c6...558 Ville aldri falle meg inn å gi utrykk for mine meninger i ett land der man kan fengsles i 3 år for å si hva man mener. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er forskjell på å bryte en ukjent lov du ikke visste ikke eksisterte og å med overlegge unndra store summer i skatt. Ikke anbefal folk å gjøre noe som kan få dem i fengsel. Anonymous poster hash: 738c6...558 Ville aldri falle meg inn å gi utrykk for mine meninger i ett land der man kan fengsles i 3 år for å si hva man mener. Bor du i et sånn land? Anonymous poster hash: 738c6...558 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Det er forskjell på å bryte en ukjent lov du ikke visste ikke eksisterte og å med overlegge unndra store summer i skatt. Ikke anbefal folk å gjøre noe som kan få dem i fengsel.  Anonymous poster hash: 738c6...558 Ville aldri falle meg inn å gi utrykk for mine meninger i ett land der man kan fengsles i 3 år for å si hva man mener. Bor du i et sånn land? Anonymous poster hash: 738c6...558 Nei, jeg flyktet fra ett slikt land, men jeg tror serveren til diskusjon.no befinner seg i dette nevnte landet, dermed kan man ikke si hva man vil på diskusjon.no. Endret 8. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det fine med blockchain er at bevisene er så lett tilgjengelige. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Det stemmer, vanskeligheten består i å knytte noe slikt som dette "1AGFw1Tu1Y7KYWSU5ad5pVM37jZReGWKCp" til ett individ. Men du kan se alle transaksjonene mellom diverse adresser som overstående, fra tidenes morgen til idag. Endret 9. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Neida. Det er ikke så vanskelig med tilstrekkelige analyseverktøy. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Neida. Det er ikke så vanskelig med tilstrekkelige analyseverktøy. Vel, det avhenger av mange faktorer hvorvidt det er lett eller vanskelig, hovedsaklig hvorvidt man er "sloppy" med OpSec, samt størrelsen på transaksjonene. Her en utmerket relativ nøytral artikkel om tema http://www.sciencemag.org/news/2016/03/why-criminals-cant-hide-behind-bitcoin Lenke til kommentar
cck-123 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Takk for en interessant diskusjon med mye opplysende informasjon. Regner med at det er mange av oss som lurer på hvordan skatt på crypto skal håndteres i disse dager hvor alt av crypto går til himmels. I vårt kjære naboland Danmark er gevinst på Bitcoin skattefritt, er det noen her som har vurdert å flytte til Danmark for å hente ut gevinsten sin? Sånn teoretisk sett, vil dette i det hele tatt være mulig? http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/art5508292/Bitcoin-gevinster-kan-stikkes-direkte-i-lommen En bekjent har bekreftet at dette fremdeles gjelder, han fikk en bindende uttalelse fra skatteetaten i Danmark i fjor. Lenke til kommentar
asoy Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Takk for en interessant diskusjon med mye opplysende informasjon. Regner med at det er mange av oss som lurer på hvordan skatt på crypto skal håndteres i disse dager hvor alt av crypto går til himmels. I vårt kjære naboland Danmark er gevinst på Bitcoin skattefritt, er det noen her som har vurdert å flytte til Danmark for å hente ut gevinsten sin? Sånn teoretisk sett, vil dette i det hele tatt være mulig? http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/art5508292/Bitcoin-gevinster-kan-stikkes-direkte-i-lommen En bekjent har bekreftet at dette fremdeles gjelder, han fikk en bindende uttalelse fra skatteetaten i Danmark i fjor. Jeg undersøkte dette relativt nøye i helga, og ble skuffet (men ikke overrasket) over å finne at det tar mer enn 3 års botid utenlands (hvis en har bodd i Norge 10+ år) innen det skattemessige bosted i Norge opphører, og selv da er man skattepliktig for "latente aksjegevinster mv." (ikke umulig at krytpo faller inn under noe tilsvarende). Les mer her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Utland/flyttet-til-eller-fra-Norge/ Ellers vil jeg si takk igjen til Krikkert for mange presise svar i denne tråden Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Takk for en interessant diskusjon med mye opplysende informasjon. Regner med at det er mange av oss som lurer på hvordan skatt på crypto skal håndteres i disse dager hvor alt av crypto går til himmels. I vårt kjære naboland Danmark er gevinst på Bitcoin skattefritt, er det noen her som har vurdert å flytte til Danmark for å hente ut gevinsten sin? Sånn teoretisk sett, vil dette i det hele tatt være mulig? http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/art5508292/Bitcoin-gevinster-kan-stikkes-direkte-i-lommen En bekjent har bekreftet at dette fremdeles gjelder, han fikk en bindende uttalelse fra skatteetaten i Danmark i fjor. Flytter du til Danmark så må du betale skatt på verdistigningen dine bitcoins har hatt mens du bodde i Norge. I tillegg har Norge en lov som gjør at du må vente i tre år før du får lov til å realisere gevinstene skattefritt i et annet land. Anonymous poster hash: 738c6...558 Lenke til kommentar
Tarzen Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 (endret) Neida. Det er ikke så vanskelig med tilstrekkelige analyseverktøy. Om jeg bestemmer meg for å selge alle mine bitcoins for så å kjøpe til en lavere pris slik at jeg går i pluss, må jeg da skatte for dette som salg/gevinstskatt? eksempel: salg av 5 bitcoins til 100 000 totalt. Nøyaktig Alle disse 100 000 brukes så 1 måned senere til å kjøpe 6 Bitcoins. Vil det da holde å oppgi kun formueverdien til skatteetaten eller må man også få med salget? Endret 19. juni 2017 av Tarzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå