Gå til innhold

Fem grader varmere om 80 år

Anbefalte innlegg

Nei, disse forskerene tar feil ved hver eneste sving :)

Men jobben deres er å skremme folk, hvis folk slutter å tro himmelen faller ned da mister de jobbene sine. Jeg tror det er de som er redd :)

Dersom du tror at jobben til forskere er å skremme folk, så har du svært liten innsikt i hva forskning går ut på.

Akkurat i dette tilfelle så er skremselspropaganda en del av arbeidsoppgavene deres, hvis ingen tror himmelen faller ned hvem skal da betale de for å forhindre det? :)

Klimaforskning er svart viktig å relevant uansett om klimaendringene er menneskeskapt eller ikke.

Store "raske" endringer i klima har ført til utryddelse av dominerende arter på vår planet før, og ført til enorme endringer på andre planeter i solsystemet.

Klimaforskning er dessuten et svært viktig felt innen teraforming, noe vi må beherske om vi skal klare å kolonisere andre planeter( noe vi må beherske om menneskene skal overleve).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klimaforskning er svart viktig å relevant uansett om klimaendringene er menneskeskapt eller ikke.

Store "raske" endringer i klima har ført til utryddelse av dominerende arter på vår planet før, og ført til enorme endringer på andre planeter i solsystemet.

Klimaforskning er dessuten et svært viktig felt innen teraforming, noe vi må beherske om vi skal klare å kolonisere andre planeter( noe vi må beherske om menneskene skal overleve).

Apropos ;)

Nasa har planen klar – Mars skal få flytende hav

Noen hårete mål har aldri skadet noen :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig.

Klimaet kommer til å forandre seg og vi bør vite hvordan, hvis det kommer en ny istid vil du heller vite om det hundre år i forkant enn bli overrasket når du våkner.

Men teorien om menneskeskapt global oppvarming er et villspor, det er som å bruke milliarder av dollar på Åndenes Makt.

Det er bortkastet tid og penger som kunne vært brukt på andre og nyttige formål.

Tyskland brukte astronomiske summer på fornybar energi og endte opp med å øke utslippene likevel. De kunne like gjerne tatt alle pengene og brent de i et digert bål.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Selvfølgelig.

Klimaet kommer til å forandre seg og vi bør vite hvordan, hvis det kommer en ny istid vil du heller vite om det hundre år i forkant enn bli overrasket når du våkner.

Men teorien om menneskeskapt global oppvarming er et villspor, det er som å bruke milliarder av dollar på Åndenes Makt.

Det er bortkastet tid og penger som kunne vært brukt på andre og nyttige formål.

Mener du, mens det store flertallet av forskerne mener noe annet.

Har du mangeårig utdannelse og erfaring innen feltet? Det har jo de titusener av forskerne du så skråsikkert mener at ikke har peiling. Om du ikke har det, hvorfor mener du da at du kan dette bedre enn de, og at du har mer innsikt i dette en de?

Lenke til kommentar

Har du mangeårig utdannelse og erfaring innen feltet? Det har jo de titusener av forskerne du så skråsikkert mener at ikke har peiling. Om du ikke har det, hvorfor mener du da at du kan dette bedre enn de, og at du har mer innsikt i dette en de?

Det er tusener av forskere som er uenige med IPCC :)

Hva får deg til å tro at det store flertallet av forskere er enige med IPCC? Dette har blitt diskutert før og det ender gjerne med at påstanden endres til "et fåtall forskere er enige men disse er de største ekspertene og de har derfor rett" :)

Lenke til kommentar

Det er tusener av forskere som er uenige med IPCC :)

Hva får deg til å tro at det store flertallet av forskere er enige med IPCC? Dette har blitt diskutert før og det ender gjerne med at påstanden endres til "et fåtall forskere er enige men disse er de største ekspertene og de har derfor rett" :)

Nok en gang. Hvilken utdannelse/erfaring har du som gjør at du kan si at titusener av forskere tar feil?

Det er du som er så bastant påstår "Men teorien om menneskeskapt global oppvarming er et villspor". Hvilken dybde har du som gjør at du kan forkaste mange tiår med arbeid fra titusener av forskere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig.

Jeg tror ikke det er sånn istider fungerer. Det vil være nok av tid, også uten forskning, til å se at det blir kaldere.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig.

Nummer 165437ende gang med denne påstanden nå.

Lenke til kommentar

Nok en gang. Hvilken utdannelse/erfaring har du som gjør at du kan si at titusener av forskere tar feil?

Det er du som er så bastant påstår "Men teorien om menneskeskapt global oppvarming er et villspor". Hvilken dybde har du som gjør at du kan forkaste mange tiår med arbeid fra titusener av forskere?

Jeg tror du blander klimaendringer og global oppvarming med menneskeskapt global oppvarming.

Lenke til kommentar

Jeg tror du blander klimaendringer og global oppvarming med menneskeskapt global oppvarming.

Nei jeg gjør ikke det, men du vet vel best ang. hva jeg mener også tenker jeg.

Hvilken kompetanse/erfaring har du til å avgjøre at forskere med lang utdannelse og lang erfaring tar feil. Du er ganske bastant på at det er et villspor og sammenligner det med åndenes makt. 

Så nok en gang. Hvilken kompetanse har du ettersom du VET at veldig mange svært kunnskapsrike mennesker tar feil.

Lenke til kommentar

Hvilken kompetanse/erfaring har du til å avgjøre at forskere med lang utdannelse og lang erfaring tar feil. Du er ganske bastant på at det er et villspor og sammenligner det med åndenes makt. 

Så nok en gang. Hvilken kompetanse har du ettersom du VET at veldig mange svært kunnskapsrike mennesker tar feil.

Jeg er ikke den eneste som er uenig med IPCC :-)

Og uansett så har det lite å si om 60% mener en ting og 40% mener noe annet, naturen er ikke et demokrati.

Vi kan ikke bare ha en avstemning for om tidsreiser er mulig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og uansett så har det lite å si om 60% mener en ting og 40% mener noe annet, naturen er ikke et demokrati.

Hva som teller mest er hva de med mest kunnskap til faget mener, ikke hva de med mindre kunnskap mener.

Stoler du mer på naboen som har bachelor graden i kjemi for helsebehandlingen din eller legen?

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om det er flere enn deg som er uenig med IPCC.

Hvilken kompetanse har DU som gjør at DU kan forkaste en enorm mengde arbeidet til et betydelig antall forskere.

I følgende sitat, så er du ganske så sikker i din sak. Da må du ha bedre innsikt/forståelse enn alle de forskerne som har lagt ned enorme mengder med arbeid på dette.

Lenke til kommentar

Mange klimaalarmister går rett på personangrep. Hvor mange doktorgrader må jeg ha for å overbevise deg? 15? :)

Jeg tror vi skal være glade for at det ikke er vi to som skal finne svar på klimaspørsmål, vi har mange forskere som holder på med det.
Jeg mener vi bør lytte til de, klimaalarmister vil ignorere de og heller høre på IPCC sine 50 eller noe sånt eksperter.

De fleste klimaforskere forsker på klimaforandringer, det er ikke mange som mener det er mennesker som varmer opp planeten.
Men det er mange som mener mennesker har et bidrag, til og med jeg mener det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange klimaalarmister går rett på personangrep. Hvor mange doktorgrader må jeg ha for å overbevise deg? 15? :)

Jeg tror vi skal være glade for at det ikke er vi to som skal finne svar på klimaspørsmål, vi har mange forskere som holder på med det.

Jeg mener vi bør lytte til de, klimaalarmister vil ignorere de og heller høre på IPCC sine 50 eller noe sånt eksperter.

De fleste klimaforskere forsker på klimaforandringer, det er ikke mange som mener det er mennesker som varmer opp planeten.

Kom med bevis da at mindretall klimaforskere ikke støtter menneskeskapt global oppvarming istedenfor å gjenta evige tomme påstander

Ellers er meninger blant de som "ikke har tid" til å lese forskningen uintersannte.

Lenke til kommentar

Kom med bevis da at mindretall klimaforskere ikke støtter menneskeskapt global oppvarming istedenfor å gjenta evige tomme påstander

Du har ikke lært noen ting de siste par sidene?

Lenke til kommentar

Nei, disse forskerene tar feil ved hver eneste sving :)

Men jobben deres er å skremme folk, hvis folk slutter å tro himmelen faller ned da mister de jobbene sine. Jeg tror det er de som er redd :)

Forskerne tar feil? Nei, det gjør de nok ikke, dessverre.

Jobben deres er å forske. Forskning på klimaet er ønskelig uavhengig om det blir varmere eller kaldere, så de mister nok ikke jobbene sine nei.

Men dette er jo vanlig konspirasjonsvås fra vitenskapsbenekterne. Forskningen er en gigantisk konspirasjon fordi forskerne er så redde for å miste de dårlig betalte jobbene sine. Eller er det at forskerne ønsker å innføre en sosialistisk verdensregjering? Hva var siste konspirasjonsteori igjen? Det er vanskelig å holde følge med vitenskapsbenekternes paranoide vrangforestillinger

Og hvem gidder å sette seg inn i hva forskning faktisk sier?

Ikke du, i det minste. Vel, det er ikke bare det at du ikke gidder. Du har ikke kompetanse til det uansett.

Spørsmålene er som følger:

Er oppvarmingen gunstig eller ugunstig?

Har mennesker et betydelig bidrag på global temperatur? Er det farlig?

Kan mennesker gjøre noe for å endre på dette?

Bør mennesker iverksette disse tiltakene? Er risikoen/kostnaden verdt nytten?

Oppvarmingen har positive og negative konsekvenser, men totalt sett er resultatet overveldende negativt.

Det er menneskelige utslipp som fører til oppvarmingen vi ser i dag. Ja, det er farlig - se forrige punkt.

Mennesker kan gjøre noe, men det begynner å bli farlig sent. Det vi kan gjøre er å redusere utslipp for å begrense skadene.

Hvis vi ikke setter i verk tiltak vil konsekvensene bli mye verre enn hvis vi ikke gjør det. Tar vi ikke kostnaden nå vil det koste ufattelig mye mer både i penger og menneskelige lidelser i fremtiden.

Hvilken kilde har du på at det er generell konsensus?

Det jeg har lest om konsensus er at de fleste er enige om at mennesker har et bidrag på global temperatur men at det hersker uenighet om hvor stort bidraget er. 

Noen sier bidraget er for lite til å måles, noen sier det er lite og ufarlig, andre sier det er stort og farlig.

Dette har du fått svar på før. Blant annet har du tross utallige oppfordringer ikke klart å nevne et eneste anerkjent vitenskapelig miljø på hele kloden som påstår at oppvarmingen ikke er menneskeskapt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Planeten har visstnok blitt vesentlig grønnere som følge av CO2 utslippene de siste årene.

Noen områder er blitt grønnere, andre mindre grønne. Men det nytter ikke å peke på et nygrønt område og se på det isolert. Vi lever på en hel planet. Positive endringer ett sted mer enn oppveies av negative endringer andre steder.

Når skal du slutte å uttale deg om klimasaken, SF? Du har for lengst vist at du ikke har den aller minste peiling på det.

Joda, det er nok et flertall av forskere som tror på en visstnok svært uklar AGW hypotese, men AGW hypotesen sier intet om hvorvidt det er negativt eller positivt med noen grader mer (eller mindre).

Det er bare din kunnskapsløshet som gjør at du tror AGW bare er en hypotese, og at den er uklar. Den er slett ikke uklar, og den er en fullverdig vitenskapelig teori og ikke bare en hypotese.

Og jo, forskningen sier noe om det er positivt eller negativt. Men du er så ekstremt kunnskapsløs at du ikke engang har fått med deg dette.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

hekomo, Tenk deg en organisasjon bestående av 1000 forskere.

Hvor mange mennesker av disse 1000 må være klima-alarmister for at organisasjonen skal stille seg bak IPCC?
Kan det være 10 mennesker i styret som bestemmer det mens 990 medlemmer egentlig er uenige?

De som er kunnskapssøkende vil fort oppdage at organisasjoner som støtter IPCC ofte gjør det mens medlemmene protesterer.

Her er link med sitat og kilder fra 1000 forskere som motsier IPCC. Noen er tidligere lead authors hos IPCC som advarer mot IPCC.
Slik jeg ser det er klimaalarmister i mindretall, en studie jeg leste viste en korrelasjon mellom lavere utdanning og høyere andel klima-alarmister :)

http://www.cfact.org/pdf/2010_Senate_Minority_Report.pdf

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...