Gå til innhold

Sjekke ut siden nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så faktisk bra ut. Men det ligger litt til høyre på skjermen. Er kanskje disse finjusteringene du nevner som mangler? :)

Vet ikke om det er meningen, men det hvite bakgrunnen på innholdet, det strekker seg ikke overalt der, blir en liten knekk i bunnen der, hvor det er litt hvitt på venstre men grå på høyre. Og når du får scrollbars på innholdet, så vil ikke den hvite bakgrunnen strekke seg i videre nedover. (Hmm er visst forskjellig resultat fra browser til browser her)

Linkene i menyen virker som de ligger litt mer oppover, at det blir mer rom under dem enn over dem, kanskje prøve å få like mye rom over som under?

På "kontakt oss" siden, så var det litt ekkelt med sånne dashed saker på border på knapper og input elementer. Og at fargen på input feltene var samme som bakgrunnen. Og at fargen ikke var hvit i bakgrunnen.

Samme med "om oss" siden, der mangler det og hvit bakgrunn.

Virker som det bare er IE som får den hvite bakgrunnen til å virke slik det skal (når innholdet har scrollbars, slik som på produkter), men i Opera og Firebird, så er bakgrunnen bare hvit først, men scroller man ned så blir bakgrunnen grå. (Kan kanskje ta noen screenshots :D, for akuratt nå virker det som jeg er trøtt nok til forklare totalt jalla :blush:)

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvordan du ikke kan se at den grårutete bakgrunnen ikke passer inn i det hele tatt. Hva med å bruke den der palmegreia over hele siden?

Ser at den iallefall har steget flere grader etter at Mikka ga den et facelift.

Samme problem hos meg med at noe av bakgrunnen i innholdscella er grå, mens noe er hvitt. Ser pretty rart ut.

Lenke til kommentar

Hehe, satt og prøvde meg frem i går kveld, så var derfor trøtt, og bare gjorde ting fort. Skal gjøre ting grundigere, når jeg kommer hjem fra skole/jobb idag.

Takker for feedback

DanielP

EDIT: Tok å skiftet på BGfargen fort, Skal også bli kvitt Rutenettet, eller bare legge opacitien Ner mange hakk, så den nesten ikke vises. Eller skal prøve ditt forslag PC.

Endret av DanielP
Lenke til kommentar

Enig med FuLu om høyrejusteringen - midt eller venstre funker nok bedre. Vi nordmenn liker dårlig å å justere blikket til høyre for å lese.. :)

En par ting til.

Menypunktene. De minner mye om ..uhm.. navigasjonsinfo, som brukes for å vise hvor i siten du er. Ble litt forvirra :roll:

Sammenlign med dette forument f.eks "Forum -> Programmering -> Web-design -> Sjekke ut siden nå" .. Blir i samme stil selv om du har doble haker.

En enkel loddrett strek fungerer kanskje bedre?

Om oss.

Liten bokstav på Oss (pirke pirke), innrykk på underpunkter, og space mellom punkt og navn (ser du har det på siste linje - pass på helheten).

Lenke til kommentar

>som nevnt tidligere er siden høyrejustert. likte det ikke helt. merkelig påfunn.

>helt bakerst har vi en bakgrunn bestående av grå ruter, som ikke passet helt inn. så når vi nærmer oss selve innholdet på siden kommer nok eb bakgrunn(?). ville bare hatt palmene hele veien.

>det er luft på siden, var ikke det første gang. finfint :)

>likte ikke at det kom en scroll helt ute til høyre. den er jo ikke nødvendig. bare å flytte siden lengre oppover så slipper du det.

>passende font i headeren. synes den kom seg nå. den første var litt fargekrasj, men altså bra nå :yes:

ellers lite å sette fingen på.

Lenke til kommentar
P.S. Noen som vet om en bra PS bok???

Hvilken versjon av PS har du?

Da jeg hadde 6'ern, pløyde jeg gjennom PhotoShop 6 Visual Insight.

(ISBN: 1-57610-747-7). De koster vel ca 300-500 kr.

Denne boken synes jeg var veldig bra, men har jo ikke så mye å sammenligne med...

Lenke til kommentar

www.bokkilden.no

Adobe Photoshop 7.0

Classroom in a book

Norsk utgave

ISBN: 82-412-0557-0

Akkurat fått den i posten, ser grei ut. Har aldri tatt i Photoshop før så har ikke så mye å sammenligne den med.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Unskyld meg, men dere sitter her og sier at dere kun har sett en bok, og ikke har peil på ps i det hele tatt. Hvordan kan dere finne på å tro at dere er kvalifiserte til å uttale dere om hvilke bøker som er gode da? Hadde dere i alle fall kunnet si at boka kommer fra en god serie som dere har lest bøker i før... :roll:

partnere

madapapa.gif

Produktet

madapapa2.gif

i Mozilla

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...