Gå til innhold

amd vs intel den store flammekrig tråden

Anbefalte innlegg

hvilken cpu er best kommer ann på hva man skal bruke maskinen til. så det riktige spørsmålet er ikke hvilken cpu som er best, men hva skal jeg bruke maskinen til? hvor mye er jeg villig til å investere i cpu? skal jeg kjøpe amd, intel eller vente til neste generasjons cpu, eller vente enda lenger til tredje, fjerde generasjons cpu (til man dør av alderdom)?

det riktige svaret til alt dette ligger i deg selv som forbruker, det er bare du som vet best hva du har tenkt å bruke maskinen til, og hvor mye du er villig til å investere i en cpu, før neste generasjons cpu dukker opp og utdaterer din nåværende cpu i den uendelige syklus av lanseringer innen eletronikk verden,

hvilken cpu synes du er best?

post-416335-0-54160500-1488495806_thumb.png

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Inntil videre så er vel Intel fremdeles kongen når det kommer til gaming, men når AMD får skikk på bios'ene til Ryzen så kan det kanskje snu og jevne seg ut igjen, noe som vil komme oss forbrukere til gode da Intel har stått mer eller mindre stille de siste årene når det kommer til gaming ytelse på sine cpu'er. Når det kommer til GPU så har jeg 0 innsikt i hva AMD driver på med om dagen, og sverger evig troskap til Nvidia fordi jeg har råd til det :p

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

@bshagen; AMD har fått til alt denne gangen virker det som. Å lage en CPU som er nesten like bra som Intel's toppmodeller til halve prisen er ikke å "ikke få noe helt til", det er rett og slett et kunststykke.

Så er optimalisering en ting som forhåpentlig blir prioritert like mye som med Intel's CPU'er. Maskinvare er ikke bedre enn softwaren den skal kjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...