Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Egen web-server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IIS server ligger på win2kpro også men den er jo litt fucka siden det er max 10 brukere inne om gangen...og den klarer ikke alltid skjønne at noen disconnecter...

har du win2kserver så er ikke dette noe prob

du kan alltids bruke linux osv men jeg tror windows er enklest er du n00b på det

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-28 16:34, namelezz skrev:

Quote:

On 2002-02-28 15:42, Sliver skrev:

Glem IIS!!! Det er noe dritt. Her kan du laste ned "Apache" for Windows.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-02-28 15:43 ]</font>

Ja for all del, ikke velg noe med såpass mange sikkerhetsfeil som IIS. Bruk apache. Finnes masse moduler og slik til den.

Greit nok det, men det er bare å ta en tur innom Windows Update det så er mye av det fikset !

Men allikevel; Var inne på apachesiden og kikket. Veldig mange filer der. Hvilke skal jeg egentlig laste ned. Så ikke noen ferdige .zip-filer eller tilsvarende der. F.eks. 1.3-versjonen. Hvilke filer ??

Lenke til kommentar

til tvika:

Bruker også dyndns.org. Fungerer veldig bra. Har nectgentel adsl. Det du må huske er at ip'n har en heller lei tendens til å skifte hvis adsl modemet er koblet av (idle) i lengre tid. Hadde selv dette problemet i starten. Kan lønne seg å sette linux boxen til å pinge med jevne mellomrom, slik at det hele tiden er noe som skjer. Eller det alternativet jeg selv valgte, last ned DynDns Update. Dette er et hendig lite program for linux som automatisk vil oppdatere din ip opp i mot dyndns sin database så snart den skifter. Da trenger du ikke tenke på noen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...