Gå til innhold

Anbefales Specsavers for kjöp av briller?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid handler i "vanlige" brillebutikker type Synsam. Utrolig dyrt, og nå trenger jeg snart nye briller (og glass) igjen. Jeg lurer på om Specsavers anbefales. Jeg tenker på hva slags kvalitet man får på briller og glass vs. pris.

 

De glassene jeg har nå har blitt ganske ripete, men de er 3 år gamle. Det var ikke de billigste glassene, jeg tror "anti riping" var en av tingene man fikk som ikke de billigste glassene hadde.

 

Jeg lurer egentlig litt på om man får "bang for the buck" ved å kjöpe ikke de billigste glassene og. Jeg skal ikke ha bifokale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt S.savers siste 6 år. Har ikke hatt noe å være misfornøyd med. Brukt briller i 25 år...

 

Jeg har ikke helt forstått det med at brillebutikken skal være en eksklusiv opplevelse i seg selv. Flere brillebutikker ser ut som om de selger Gucci vesker.

Høy pris følger ikke nødvendigvis kvalitet. Sprøtt å tenke på hva jeg betalte for briller før...

Brillebutikken jeg brukte mente jo sitt om S.savers.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg briller for første gang hos Specsaver nå for 2 mnd siden og fikk veldig god hjelp og prisene var bra :) Tror servicen varierer veldig fra butikk til butikk for jeg var hos en annen specsaver ca 15km unna og der va de ikke hjelpsomme i det hele tatt..

Betalte 995kr per brille for merkebriller og så er de veldig pushy med å få på deg antirefleks og ripefrie glass til 600kr per brille. Så jeg betalte 1595 per brille.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt S.savers siste 6 år. Har ikke hatt noe å være misfornøyd med. Brukt briller i 25 år...

 

Jeg har ikke helt forstått det med at brillebutikken skal være en eksklusiv opplevelse i seg selv. Flere brillebutikker ser ut som om de selger Gucci vesker.

Høy pris følger ikke nødvendigvis kvalitet. Sprøtt å tenke på hva jeg betalte for briller før...

Brillebutikken jeg brukte mente jo sitt om S.savers.

 

Ja, det er litt rart at "alle" ser ut som de selger gucci, som du sier det. Og det er jeg lei, jeg syns 5000 for en brille er for mye.

 

Jeg skjönner at de da ser på SS som en trussel.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg briller for første gang hos Specsaver nå for 2 mnd siden og fikk veldig god hjelp og prisene var bra :) Tror servicen varierer veldig fra butikk til butikk for jeg var hos en annen specsaver ca 15km unna og der va de ikke hjelpsomme i det hele tatt..

 

Betalte 995kr per brille for merkebriller og så er de veldig pushy med å få på deg antirefleks og ripefrie glass til 600kr per brille. Så jeg betalte 1595 per brille.

 

Ja, selv merkebrillene deres er jo markant rimeligere enn de som Synsam etc har. Det blir nok SS på meg da, selv om jeg må reise et stykke.

Lenke til kommentar

Må legge til at dem har vist bedre service etter salget av brillene, enn der jeg var for flere år siden. Det kan jo ha endret seg nå pga. SS? Dvs. at man får gratis justering, stramming og bytte av neseputer om det trengs, etter ett år eller to.

 

Nå kan jo alle kjeder ha butikker med ansatte som ikke er på topp, så du får jo se ann der du skal.

Lykke til.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Tror de tilbyr CR 39 plast som funker fint og er lett. Litt fargefeilbrytning i den et stykke off center, men ikke sjenerende. Behandler du de pent holder de nok fint.

 

De rimeligste uten noe ekstra koster 500 kr (per par), kan jo hende det er godt nok. Uansett hvilken jeg velger er det mye rimeligere enn de andre vanlige butikkene.

Lenke til kommentar

Må legge til at dem har vist bedre service etter salget av brillene, enn der jeg var for flere år siden. Det kan jo ha endret seg nå pga. SS? Dvs. at man får gratis justering, stramming og bytte av neseputer om det trengs, etter ett år eller to.

 

Nå kan jo alle kjeder ha butikker med ansatte som ikke er på topp, så du får jo se ann der du skal.

Lykke til.

 

Sist jeg var hos den vanlige brillebutikken så virket de som de prøvde å overtale meg til å kjøpe diverse ekstra (mye bedre glass, og lesebriller i tillegg). Virket også som de sendte hun hotte unge ansatte. :) Eller mer min alder da. Men servicemessig var det bra, jeg likte bare ikke at de liksom skulle selge meg noe dyrere enn jeg trengte.

 

Hovedpoenget er vel prisen, sist betalte jeg 6000 kr (brille + glass + undersøkelse). Jeg tror jeg kan få "designerbrille" hos SS til halve prisen.

Lenke til kommentar

Lykke til. Sleng ned en billig brille også, så har du en i reserve om uhellet er ute. Jeg har også to solbriller med ulike farger i glass (dvs med styrke), der en er perfekt på lange kjøreturer og den andre er stilig på strand.

Dem har ofte få med solbrille m.m. kampanjer. Mine fire briller koster ikke 6000 totalt en gang.

Ulempen er kanskje at man kjøper flere eller oftere på SS pga pris....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...