JepsiPepsi Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Hei, Jeg vuderer å kjøpe følgende: 1 x Bærbar PC: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXGLDED005/acer-swift-5-sf514-14-signature-edition-barbar-pc 2 x Montitorer: http://www.lefdal.com/product/data/pc-skjerm/ACK242HLBD/acer-k242hlbd-24-full-hd-led-skjerm?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE 1 x Dockingstasjon: https://www.cnet.com/products/acer-universal-usb-3-0-docking-station-docking-station/ (pluss nødvendige ledninger for å koble det opp) Spørsmålene lyder: 1) Funker dette oppsettet: Vil jeg kunne "docke" laptop og bruke de to monitorene som extended desktops? 2) Vil laptop'en lades under docking? Ser den tilkobles med USB. 3) Har du forslag til et bedre oppsett? Mvh, Morten Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Du vil ikke kunne lade maskinen din med denne. Det er en universal docking. Hadde den vært spesifikk til maskinen du har ville saken vært en annen. Lenke til kommentar
JepsiPepsi Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Så dersom jeg kjøper en Acer docking stasjon kan jeg bruke dette oppsettet fullt ut inclusive ladning? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Så dersom jeg kjøper en Acer docking stasjon kan jeg bruke dette oppsettet fullt ut inclusive ladning? Ikke hvis den tilkobles via USB. Det pleier som regel å være de man setter PCen i som også lader PCen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) usb gir ikke nok strøm uansett hvilken dock du velger. En usb gir vel max 5v Endret 3. mars 2017 av xClaymanx Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 USB-C 1x USB-C 3.0 Du har usb c på maskinen https://www.prisguide.no/produkt/NTheODg5MDcxMw Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 usb gir ikke nok strøm uansett hvilken dock du velger. En usb gir vel max 5v Nyeste USB type C med riktig speks gir mulighet for opptil 100W, mot 2W på den originale USB standarden. Mange av de nyeste bærbare lader via denne. Noe av grunnen til kritikken mot den ene Apple bærbare som kun hadde 1 USB inngang/utgang slik at man ikke kunne lade og bruke ekstra utstyr uten mye ekstra komponenter. Om det er kommer USB dockinger med ladeing via USB C enda vet jeg ikke, men hvis det ikke har kommet, så er det nok ikke langt unna. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 usb gir ikke nok strøm uansett hvilken dock du velger. En usb gir vel max 5v Nyeste USB type C med riktig speks gir mulighet for opptil 100W, mot 2W på den originale USB standarden. Mange av de nyeste bærbare lader via denne. Noe av grunnen til kritikken mot den ene Apple bærbare som kun hadde 1 USB inngang/utgang slik at man ikke kunne lade og bruke ekstra utstyr uten mye ekstra komponenter. Om det er kommer USB dockinger med ladeing via USB C enda vet jeg ikke, men hvis det ikke har kommet, så er det nok ikke langt unna. Den jeg postet over svaret ditt har lading med USB C, om den vil lade Aceren i TS sin post er en annen sak Lenke til kommentar
JepsiPepsi Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2017 Har nå kjøpt dette oppsettet, men etter å ha plugget i alt skjer det ingenting når jeg setter inn USB C-kabelen i pcen. Er det noe jeg må foreta for å få dette til å fungere? Drivere etc... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Har nå kjøpt dette oppsettet, men etter å ha plugget i alt skjer det ingenting når jeg setter inn USB C-kabelen i pcen. Er det noe jeg må foreta for å få dette til å fungere? Drivere etc... Noen drivere skal installere seg selv, men sist jeg installerte en USB docking, så måtte jeg bruke driver CDen som fulgte med for enkelte av driverene. (Hadde brukt nettsiden, men det stod ingen produsent eller info om det på esken eller dockingen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå